Opgelost Logo watermerk op dezelfde plaats in foto

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

AvD1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2024
Goedendag,

Ik wil voor mijn website op mijn foto's altijd op dezelfde plaats (rechter beneden hoek) een logo toevoegen als watermerk.
Als ik op internet ga zoeken kom ik dan gauw uit bij programma's als Photoshop of Luminar, of Microsoft Publisher.
Echter zijn al deze programma's handmatig werk en dien ik handmatig het logo als watermerk op de juiste plaats te zetten.

Wie heeft voor mij de gouden tip hoe ik dit altijd op dezelfde plaats kan krijgen?

Alvast bedankt!

Voor Wordpress zijn daar wel plugins voor te vinden, waarin maak je je websites?

Er zijn zat programma’s waarmee je het kan doen. Photoshop en aanverwante programma’s zoals On1Raw zijn onhandig groot voor dit soort simpele klussen, lijkt mij. Al kun je in Photoshop een scriptje maken die alle handelingen uitvoert.
Zelf gebruik ik (op de iPad) iWatermark+, waarmee je simpel een watermerk kan maken, en die in een batch foto’s zetten. Zonder programmeren, en met een paar klikken gedaan. Het watermerk staat altijd op de laatst gebruikte plaats, precies wat je wilt :).

Er zijn zat programma’s waarmee je het kan doen. Photoshop en aanverwante programma’s zoals On1Raw zijn onhandig groot voor dit soort simpele klussen, lijkt mij. Al kun je in Photoshop een scriptje maken die alle handelingen uitvoert.
Zelf gebruik ik (op de iPad) iWatermark+, waarmee je simpel een watermerk kan maken, en die in een batch foto’s zetten. Zonder programmeren, en met een paar klikken gedaan. Het watermerk staat altijd op de laatst gebruikte plaats, precies wat je wilt :).
Bedankt voor de tip, ik zoek eigenlijk iets voor de computer. Heb je daar tips voor?

Het is een paar tellen zoeken geweest

Movavi Photo Editor – best for making and editing creative collages on the go
PhotoMarks – batch watermarking
Arclab Watermark Studio – multiple watermarks on images
Watermark Software – fast processing
Format Factory – best for photo and Video watermarking
uMark – uses barcodes and QR codes too
Alamoon Watermark – best for adding text and graphics as watermarks
Mass Watermark – intelligent watermark placement
Water Marquee – online watermarking
JACo Watermark – watermarking freeware
Motionbox – pre-made templates
Star Watermark – free, online watermarking
iWatermark Pro – standalone and plug-in compatible
123 Watermark – best for logo and QR code watermarks
TSR Watermark Image – wordpress and FTP watermark sharing
Easy Watermark Studio – raw file watermarking support

Bedankt allemaal voor de tips! Het is PhotoMarks geworden, werkt erg fijn op de PC en is een eenmalige aanschafprijs. Ideaal om in bulk foto's aan te passen!

• Leuk
Waarderingen: Aar
En uiteraard kan FastStone Viewer het ook in batch. En ook dát is gratis. Mij lijkt het zonde om te betalen voor een activiteit die ook met dezelfde moeite gratis kan, maar laten we het er op houden dat rollend geld de economie draaiend houdt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan