• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBA code oude Excel versie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bikertje1980

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2023
Hallo Excel experts.
Ik heb een vba code die ontbrekende datum van bestaande datums toevoegd. dit werkt onder de nieuwe excel versie perfect.
Nu wil iemand met een oude excel versie deze ook gebruiken maar dan werkt het niet.
Weet iemand hoe de code aan te passen zodat het ook bij een oudere versie 2013 werkt de beste persoon moet nog een jaartje wachten dan krijgen ze ook de nieuwe versie van excel.
Zie bestand, ik heb daar 4 vba code's in staan. Ik kan helaas niet testen of het werkt in de oude versie van excel.

Bijlagen

Dat is geen foutmelding.
Dat is de regel waar de fout ontstaat.
De foutmelding heb je in een messagebox gekregen en die is van belang.

Als je in de macro in de module Datum_invoegen SortFields.Add2 vervangt door SortFields.Add dan draaien alle vier de macro's zonder foutmelding in Office Professional Plus 2013

Ik zie samengevoegde cellen.
Ik zie dit soort formules: =+IF(C24>0;TEXT(C24;"ddd");"")

Het wordt tijd voor een basiscursus Excel. Eerst maar eens dat Excel rijexamen halen.
Met Excel werken op intuïtie is toch een lastig iets.

Als je in de macro in de module Datum_invoegen SortFields.Add2 vervangt door SortFields.Add dan draaien alle vier de macro's zonder foutmelding in Office Professional Plus 2013
Bedankt voor de tip Ahulpje ik ga dat zo even testen. Super bedankt alvast.

Ik zie samengevoegde cellen.

Het wordt tijd voor een basiscursus Excel. Eerst maar eens dat Excel rijexamen halen.
Met Excel werken op intuïtie is toch een lastig iets.
Sorry, maar het werkt.

Het komt omdat als je een bestand met dynamische matrix formules in een oude Excel versie opent het kan zijn dat Excel er "gewone" matrix formules van maakt. Je kunt niet midden in een matrix formule een rij verwijderen.

Het komt omdat als je een bestand met dynamische matrix formules in een oude Excel versie opent het kan zijn dat Excel er "gewone" matrix formules van maakt. Je kunt niet midden in een matrix formule een rij verwijderen.
Jan Karel, hoe zou dit op te lossen zijn enig idee.

=IF(C5>0;C5;"") met cel formaat ddd
Deze formule is een stuk beter en korter bedoelt SNB (denk ik)

=IF(C5>0;C5;"") met cel formaat ddd
Deze formule is een stuk beter en korter bedoelt SNB (denk ik)
Hallo popipipo,
SNB heeft helemaal gelijk maar het eindresultaat is hetzelfde. Welke optie de beste is kan ik niet beoordelen. Een stukje onwetendheid van mijn zijde.

Deze site is er ook voor om te leren je kunt niet alles weten.

Om te bepalen welke formule je het best kunt gebruiken hier een kleine uitleg

Mocht je nog verder willen "rekenen" met de uitslag is het verstandiger om voor de kortere formule te kiezen. Dit is namelijk een getal (datum is gelijk aan een getal, 1 staat voor 1-jan-1900 en 45363 staat voor vandaag 12-maart-2024)
De eerste optie geeft als uitslag een tekst en daar is moeilijker mee te rekenen.

Deze site is er ook voor om te leren je kunt niet alles weten.

Om te bepalen welke formule je het best kunt gebruiken hier een kleine uitleg

Mocht je nog verder willen "rekenen" met de uitslag is het verstandiger om voor de kortere formule te kiezen. Dit is namelijk een getal (datum is gelijk aan een getal, 1 staat voor 1-jan-1900 en 45363 staat voor vandaag 12-maart-2024)
De eerste optie geeft als uitslag een tekst en daar is moeilijker mee te rekenen.
Willem,
Bedankt voor de uitleg, met de formule hoeft niet meer gerekend te worden het is alleen een weergave welke dag vd week deze datum is dus ma,di,wo,do,vr,za of zo.

Het bestand dat je geupload hebt bevat niet alles wat het bestand bevat waarmee jij deze foutmelding krijgt. Dus ik kan je niet adviseren wat er moet worden aangepast om je code te laten werken op oudere Excel versies.

Het bestand dat je geupload hebt bevat niet alles wat het bestand bevat waarmee jij deze foutmelding krijgt. Dus ik kan je niet adviseren wat er moet worden aangepast om je code te laten werken op oudere Excel versies.
Beste Jan Karel, hierbij het volledige bestand met wat extra formules in N:P die niet veel voorstellen en slechts door gekopieerd worden. Dat leek me niet relevant maar You never now.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan