• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met klanten en producten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chriko77

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2024
Hallo
Ik heb een lijst met bestellingen, bovenaan staat de naam van de klant en eronder het product dat hij heeft besteld. Ik wil nu graag voor een bepaalde week een lijst hebben met de naam van de klant en de producten die hij heeft besteld. Kan dat? Ik heb het via chatgpt geprobeerd maar kwam er niet uit:) misschien dat het niet kan?
Ik hoor het graag.

Bijlagen

Zet een filter op rij drie en filter op een weeknummer.

Bedankt allemaal ik kan helaas met macro's niet werken. Had ik eerder moeten zeggen excuses. Iemand die iets weet zonder macro's?

Ok, zonder macro's dan.
Toevoegen nieuwe bestelling:
Selecteer de rechterondercel (F18) op werkblad Bestellingen en druk op de Tab-toets.
Filter op klant en weeknummer en je hebt het gewenste overzicht.

Bijlagen

Bedankt allemaal ik kan helaas met macro's niet werken. Had ik eerder moeten zeggen excuses. Iemand die iets weet zonder macro's?
Waarom wil je dan met excel werken, u rijdt toch ook niet met een auto zonder motor?

Ok, zonder macro's dan.
Toevoegen nieuwe bestelling:
Selecteer de rechterondercel (F18) op werkblad Bestellingen en druk op de Tab-toets.
Filter op klant en weeknummer en je hebt het gewenste overzicht.
Super, bedankt dit is het wat ik zoek.

Zelfs nog een duimpje voor gekregen diezelfde dag.
Hoi Harry, klopt maar toen kreeg ik nog geen lijst op een aparte pagina. Dus wat u heeft aangegeven heb ik nu gedaan, nu wil ik nog zo'n lijst/tabblad maken zoals AHulpje heeft gemaakt.
Bedankt voor uw hulp iig

Selecteer het bereik en ga naar menu 'invoegen' → Tabel.

dan moet ik eerst de autofilters verwijderen staat er..?
Ik heb dus op rij 3 een filter toegepast. Die moet ik dan weer verwijderen?

Als dat er staat lijkt me dat je dat moet opvolgen, en mooier nog, ze komen automatisch terug bij je nieuwe tabel.

Ik zou graag zoals AHulpje heeft gemaakt een tabel krijgen op een aparte pagina. Als ik dit doe dan maakt hij van mijn gegevens een tabel.

Dan maak je op die pagina een tabel, en vervolgens maak je daar een validatielijst van op je andere pagina.

ik kwam er niet uit met validatielijsten etc. Uiteindelijk gaat het me denk ik toch gewoon lukken met een formule.
=ALS.FOUT(INDEX($B$1:$Z$1; 1; KLEINSTE(ALS($A$2:$A$50=$A$60; KOLOM($B$1:$Z$1)-KOLOM($B$1)+1); RIJ(1:1))); "")
Deze geeft in ieder geval een lijst met klanten die hebben besteld in een bepaalde week (beetje moest ik hem aanpassen). Chatgpt uiteindelijk toch nog geholpen
Iedereen toch hartelijk dank voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan