wtktje
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mrt 2012
Goedendag,
Ik loop tegen een probleempje aan.
Middels onderstaande code stel ik in Excel een mailtje op om deze te verzenden via Outlook.
Omdat ik de mail voordat ik hem definitief verstuur nog graag wil controleren, kies ik voor .display IPV .send. Tot zover gaat het goed. Mailtje wordt getoond en kan, na eventueel aanpassen verstuurd worden middels de knop 'Verzenden'. Echter komt het mailtje nooit aan. Ik krijg ook geen foutmelding.
Wanneer ik hetzelfde doe met .send IPV .display, dan komt het mailtje wel aan.
Bovendien, wanneer ik na de mislukte verzending na .display hetzelfde mailtje middels .send verstuur, komt het mailtje 2 keer binnen.
Wat doe ik, of gaat er fout?
alle hulp in deze is welkom
Ik loop tegen een probleempje aan.
Middels onderstaande code stel ik in Excel een mailtje op om deze te verzenden via Outlook.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Emailapplication As Object
Dim Emailitem As Object
Set Emailapplication = CreateObject("Outlook.application")
Set Emailitem = Emailapplication.createitem(0)
With Emailitem
.To = "pietje@familie_puk.nl"
' .cc = cc
' .bcc = bcc
.Subject = "mail versturen vanuit Excel"
.HTMLbody = "Testmelding"
' .send
.display
End With
Emailapplication = Nothing
Emailitem = Nothing
End Sub
Omdat ik de mail voordat ik hem definitief verstuur nog graag wil controleren, kies ik voor .display IPV .send. Tot zover gaat het goed. Mailtje wordt getoond en kan, na eventueel aanpassen verstuurd worden middels de knop 'Verzenden'. Echter komt het mailtje nooit aan. Ik krijg ook geen foutmelding.
Wanneer ik hetzelfde doe met .send IPV .display, dan komt het mailtje wel aan.
Bovendien, wanneer ik na de mislukte verzending na .display hetzelfde mailtje middels .send verstuur, komt het mailtje 2 keer binnen.
Wat doe ik, of gaat er fout?
alle hulp in deze is welkom