• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdsduur per 1 uur registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdonnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2024
Ik heb hulp nodig voor het volgende:
In kolom A heb ik de tijd van binnenkomst van bezoekers
In kolom B heb ik de tijd van vertrek van de bezoekers

In de kolommen D enzo heb ik de uren van de dag staan. Nu heb ik bijv een bezoeker dat binnenkomt om 10 uur en vetrekt om 17 uur. Ik wil dan dat er een "1" komt in de kolommen waar 10,11,12,13,14,15,16 en 17 uur staat. Ik probeer dit met een ALS formule maar krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand een idee doe dit kan?

welkom op het forum.
een voorbeeld bestand doet wonderen.
staan de uren in kolommen of in de rijen?
en waar staat aankomst en vertrek tijden?

welkom op het forum.
een voorbeeld bestand doet wonderen.
staan de uren in kolommen of in de rijen?
en waar staat aankomst en vertrek tijden?

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2024-07-11 om 13.21.09.png
    Scherm­afbeelding 2024-07-11 om 13.21.09.png
    51,1 KB · Weergaven: 3
hallo, met een voorbeeld word bedoeld een excel bestand zonder gevoelige informatie en geen schermafbeelding.

Het is de bedoeling dat je het excel bestandje zelf upload en niet een foto.
Foto's kunnen we niet bewerken, excelsheets wel

Maar omdat het je eerste vraag is op het forum en omdat je voorbeeld niet heel ingewikkeld is heb ik het zelf even in mekaar geknutseld

dit is de formule waarmee het lukt
de voorbeeld functie hieronder staat in cel D2.
=($A2<=D$1)*($B2>D$1)

het is het handigst als zowel je invoer als je kolomkoppen echte tijden zijn dan kun je met simpele cel verwijzingen werken.

zie bijlage voor verdere werking

Bijlagen

ik denk eerder dat het zo iets is, als hij vertrekt om 13:00 uur kan hij niet aanwezig zijn dat uur.

Ah, bah, ben ik er toch weer in gestonken.. loop altijd te klooien met die eindtijd.

had het toch zo moeten zijn
=($A2<=D$1)*($B2>D$1+1/24) voor cel D2

Als er verder geen vragen zijn, vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan