snelheids verlies met netgear gs305e switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
ik heb al een tijdje een netgear switch met 5 poorten, de GS305E. Helaas kan ik deze niet meer benaderen via het adres 192.168.0.239. Maar ik heb even een test gedaan, de hoofd ethernet kabel die vanaf modem komt in laptop gedaan, speedtest... 390 megabit/sec. daarna hoofd ethernet kabel in poort switch en aparte kabel in andere poort switch en die in laptop... 89 megabit/sec, mega snelheids verschil dus, zelf met wifi haal ik op laptop 290 megabit. Ik lees op internet dat ik nauwelijks snelheids verlies zou hebben met een switch?

Iemand een verklaring hiervoor?

Stop die hoofd ethernet kabel in poort 1 of poort 5.
Niet een andere poort.
Probeer het dan nog eens.

Zowel 1 als 5 geprobeerd als hoofd. En dan label kabel in 2. Blijft snelheid laptop laag

Dat probleem heb ik ook eens gehad.
Switch vervangen door een nieuwe, probleem opgelost.

Heb je tips voor een goeie? Hoeft geen poespas te hebben. Liefst gewoon in te stellen als access point

Wat bedoel je met Access Point?
Dat is een ander apparaat.
Een switch doet niets anders dan het verdelen van het bekabelde netwerk signaal over meerdere poorten, zonder snelheidsverlies.

Ik heb deze er nu tussen zitten. Die doet het prima en hoef je niks aan in te stellen:

Ik heb geen idee wat ik bedoel haha. Heb in verleden eens gehoord dat je bepaalde instelling op switch moet uitzetten omdat hij anders zich kan bijten met het ziggo modem en conflicten geeft. Maar volgens mij moest het een unmanaged zijn. Dus deze is prima. Ik heb de 8 poorten variant besteld. Dankjewel voor de goeie tip

Een managed of unmanaged switch is plug and play.
Op de juiste poort aansluiten op modem, mag op alle poorten behalve de WAN poort.

Inloggen op modem ergens bij verbonden apparaten moet switch verschijnen mits op de juiste poort is aangesloten bij bron ip adress moet staan dynamisch

Tp link zojuist binnen gekregen. Exact zelfde probleem. Met kabel rechtstreeks vanuit modem naar laptop 400 mega bit. Deze kabel in tp link switch en andere kabel in poort 2 switch en laptop... 80 megabit. Kabel uit laptop en op wifi 290 megabit....

Dan is de switch dus niet de oorzaak.
Is de kabel die je gebruikt van de switch naar de laptop wel in orde?

PS:
Wifi hoef je er niet telkens bij te vermelden.
Dat heeft niets met je bekabeling te maken.

Nee klopt haha met de wifi. Nou. Mbt kabel. Heb 1 vd 5 andere kabels getest. Wel hoge snelheid. Echter de kabel met lagere snelheid is gewoon een cat 5 utp. Niks mis mee toch? Kabel die wel snel is, is niet gelabeld helaas

Tp link zojuist binnen gekregen. Exact zelfde probleem. Met kabel rechtstreeks vanuit modem naar laptop 400 mega bit. Deze kabel in tp link switch en andere kabel in poort 2 switch en laptop... 80 megabit. Kabel uit laptop en op wifi 290 megabit....
TP-Link LS105G ?
Je bent van een NETGEAR GS305E een managed switch met igmp snooping geswitcht naar een TP-Link LS105G is een downgrade
Achteraf gezien zou ik terugswitchen naar Netgear of een TP-Link TL-SG105E ,zonder igmp snooping werken sommige ontvangers niet, wat in de toekomst andere problemen zal opleveren.
Minimaal een cat5e utp kabel gebruiken,liefst een 6.

Een managed of unmanaged switch is plug and play.
Op de juiste poort aansluiten op modem, mag op alle poorten behalve de WAN poort.

Inloggen op modem ergens bij verbonden apparaten moet switch verschijnen mits op de juiste poort is aangesloten bij bron ip adress moet staan dynamisch
hier gaf je nog aan dat managed of unmanaged niets uitmaakte. Beetje verwarrend dit. alle apparaten werken op de nieuwe Tp-link, dus daar ligt het probleem niet lijkt mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan