Geen You Tube

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannes57

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Besturingssysteem
Winows 11 Pro
Hallo Allemeaal,
Sinds 2 dagen kan ik geen You Tube meer kijken op mijn Android TV. Hij zegt dat er geen verbinding is. Maar dat is er wel degelijk. Op een andere TV is er gewoon verbinding en ook op mijn samertfoon.
Verbinding is er met wifi en/of kabel. De rest van de apps worden zonder problemen afgespeeld,oa een iptv aanbieder.
Punt is dat je You Tube niet kunt verwijderen en opnieuw kun installeren.......

Graag jullie hulp.

Han

Welk merk/model TV heb je? Heb je geen VPN aanstaan op je netwerk?

Hoi,
TV is een Salora 32XFA5400 Android TV en er is geen vpn .

Wat heb je overigens al geprobeerd?

Uit- en opnieuw inschakelen. Deed niets. Met alleen wifi geprobeerd. Noppes. Dus terug naar de draad aansluiting. ook niets.

Ook losgekoppeld van de stroom, en stekker omgedraaid?

Sinds 2 dagen kan ik geen You Tube meer kijken op mijn Android TV. Hij zegt dat er geen verbinding is. Maar dat is er wel degelijk.
Dat andere apparaten wél internet hebben zegt niets over het probleem dat je met je tv hebt. De oorzaak ligt in je tv, niet in je internet connectie. Je zou eens kunnen kijken naar de instellingen op je tv, wellicht dat daar iets verkeerd staat. Zelf had ik problemen met internet op de tv op het moment dat ik zowel een kabelverbinding als WiFi aanzette.
Een telefoontje naar de helpdesk van de leverancier (in mijn geval LG) deed verder de rest.

Instellingen >Apps >Alle apps bekijken >YouTube >Gegevens/Cachegeheugen wissen daarna opnieuw inloggen.

Allen dank. Ga het cachegeheugen eens legen. Anders terug naar fabriek instellingen....

Zoals het er nu uit ziet, ligt het aan de TV, niet aan You Tube. Alles van Google lijkt niet te werken. Misschien even terug naar fabrieksinstellingen, maar daar ben ik huiverig voor dat dit het probleem niet oplost..

Ik zou de Helpdesk van de leverancier eerst bellen.

lijkt niet te werken. Misschien even terug naar fabrieksinstellingen, maar daar ben ik huiverig voor dat dit het probleem niet oplost..
Hopelijk heb je nog garantie?

Mooi toch, doe er beroep op.
Bel eens: 010-2624803

De rest van de apps worden zonder problemen afgespeeld,oa een iptv aanbieder dan is er toch niets mis met je Tv.

Alles van Google lijkt niet te werken ,het hele systeem draait op het Android/Google platform..

Ik snap het niet helemaal, het ligt niet aan YouTube maar YouTube is wel een van de apps die niet werkt en andere apps zoals je iptv aanbieder werken wel.

JDEX,

Klopt. iptv werkt. Ook krijg ik de melding dat er geen verbinding is. Dat is er wel, zowel via wifi,als met de kabel....Dus daar trek ik mij niet veel meer aan.
Inmiddels de ouderwetse chromecast van stal gehaald om You Tube te kijken.....

AAR,
ik zal het eens doen. dank.

Op tv IP-instellingen veranderen ( Netwerk en Internet) van DHCP naar Statisch ,niets veranderen alleen op volgende drukken .

Op tv IP-instellingen veranderen ( Netwerk en Internet) van DHCP naar Statisch ,niets veranderen alleen op volgende drukken .
Hoezo wil je dit statisch instellen?

Er zijn veel meer televisies die aanvankelijk de YouTube app hebben en waar het ook op de doos staat maar kennelijk na een update van het systeem ineens niet. Of dat aan de kosten ervan of aan de overeenkomst tussen de fabrikant en YouTube ligt dat weet ik niet. Verkeerde regio is misschien ook een mogelijkheid. Mijn ouders hadden zo een smart tv. Je kon al snel YouTube op geen enkele manier meer kijken. Bij Google weten ze waarschijnlijk dat het toestel wat verbindt met de site een TV is. Het icoon blijft gewoon staan, want de fabrikant wil het nog steeds wel aanbieden maar verbinden lukt niet. Informeer daarover bij de leverancier van de TV.
Een andere mogelijkheid is "Ouderlijk Toezicht." Maak zeker dat het niet in deze lijst van apps staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan