• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren via userform of andere methode

Status
Niet open voor verdere reacties.

roberttiel

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Goedemiddag,

Ik heb in Excel een koppeling naar de actuele voorraad in ons ERP systeem gemaakt.
Nu wil ik dit op een makkelijke manier (veelal Excel mobile) snel kunnen raadplegen.
Aangezien de voorraad uit circa 3000 regels bestaat wil ik dit snel en makkelijk kunnen filteren.

Is het mogelijk om via een userform (bijvoorbeeld) een filter op te roepen waar ik kan filteren op: artikel, kwaliteit, lengte van en t/m etc?

Ik heb een klein stukje als voorbeeld toegevoegd.

Of hebben jullie wellicht een andere methode?

Groeten,
Robert

Bijlagen

Volgens mij werkt VBA niet op Excel mobile

Kan je hier iets mee?

In H1 selecteer je de kolom die je wil filteren, in H2 het zoekcriterium.

Bijlagen

Een iets verbeterde versie nl. in H2 een gesorteerde, unieke lijst items afhankelijk van de geselecteerde te filteren kolom in H1.

Bijlagen

Super bedankt. Hier kom ik zeker uit. Ik zag het gisteren allemaal even niet meer.

Een iets verbeterde versie nl. in H2 een gesorteerde, unieke lijst items afhankelijk van de geselecteerde te filteren kolom in H1.
Toch nog een vraag. Als ik meerdere critera wil toevoegen aan het filter krijg ik telkens #WAARDE! retour. Wat doe ik fout?

Bijlagen

Bij deze kan je kiezen waarop je wil filteren tot er slechts 1 overschiet.

Bijlagen

@emields
makkelijke manier (veelal Excel mobile)
VBA werkt niet in Excel Mobile.

Probeer deze versie dan eens.
Ik heb voor elke kolom een validatielijst gemaakt. (H2:L2) Je kan nu filteren op 1 van de 5 criteria of een combinatie van meerdere.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan