• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bevat niet gelijk aan

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo mede forumleden,

Wat ik graag wil is het volgende: in kolom C moeten cellen een invulkleur krijgen die niet gelijk zijn aan de inhoud van kolom A

Zie voorbeeld

Bijlagen

Toch niet correct! Ik zie in kolom C in de gekleurde cellen (unique) toch nummers voorbij komen die ook in kolom A staan. Dat is niet de bedoeling. Jammer
Hoi emields, heb het nu wel voor elkaar maar dan met "Voorwaardelijke opmaak". Kijk maar!

Maar nu zou ik graag een VBA voorbeeld willen die het aantal gekleurde cellen kan tellen.

Bijlagen

Zo?

Bijlagen

Of iets algemener:
Code:
If Cells(i, 3).DisplayFormat.Interior.Color <> vbWhite Then x = x + 1

Emields had en paar $-tekens vergeten
PHP:
=COUNTIF(A1:A68;$C1)<1
PHP:
=COUNTIF($A1:$A68;$C1)<1

Ga naar Verkenner en rechtsklik op het bestand om de Eigenschappen te openen.
Helemaal onderaan vinkje plaatsen bij Blokkering opheffen. OK klikken en openen.

Wat Rudi zegt:

Unblock.jpg

Wat Rudi zegt

Hoi Rudi, het gaat mij soms boven de pet SORRY. Mijn voorbeeldje is een klein gedeelte van een groter excel bestand. Ik heb jouw tekst in de VBA module gezet maar daar doet ie het niet omdat het een andere kolom is. Maar het gaat er nog steeds om het aantal gekleurde cellen te tellen ( In kolom E2:E85). Ik zie in jouw VBA geen kolom letter met cijfers. Ook heb ik aan 1 cel genoeg waar het getal komt te staan. Dus geen button. Zou je mij nog een keer willen bijstaan met wat voorbeeldjes. Bedankt alvast

Laatst bewerkt:
Code:
Sub TelKleur()
    For i = 2 To ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
        If Cells(i, 5).DisplayFormat.Interior.Color <> vbWhite Then x = x + 1
    Next i
    Range("G19").Value = x
End Sub
Waarbij Cells(i,5) kolom E is.

Code:
Sub TelKleur()
    For i = 2 To ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
        If Cells(i, 5).DisplayFormat.Interior.Color <> vbWhite Then x = x + 1
    Next i
    Range("G19").Value = x
End Sub
Waarbij Cells(i,5) kolom E is.
Hallo Ahulpje, ik wil je nog eens vragen om eens naar het bestandje te kijken. Heb het originele gebruikt waar ik het onbelangrijke maar persoonlijk heb verwijderd. De blauwe cellen heb ik via Voorwaardelijke Opmaak gecreëerd. Nogmaals het gaat om het aantal blauwe cellen in kolom E (niet om de SOM van de inhoud.) De uitkomst komt te staan in N2. Heb de VBA van Rudi in Module1 gebruikt Wat doe ik niet goed! Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt niets fout gedaan, je bent alleen vergeten de macro te starten: Alt+F8, Enter.
De macro is overigens van edmoor met een kleine aanpassing mijnerzijds.
Je kunt trouwens ook een filter op het werkblad zetten en dan filteren op kleur.

Dubbelklik eens in N2:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp. Als ik dit forum niet had, was ik nergens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan