• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Keuzelijst: kiezen en dan meerdere cellen tonen

• Onderwerp starter Onderwerp starter estut
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

estut

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Besturingssysteem
MacOS Sonoma 14.16.1
Office versie
Excel for Mac 2019 en Google Sheets voor XLookup gebruik
Hallo experts. In bijgaand bestand met een beperkt aantal voorbeeldgegevens wil ik één naam kiezen uit een te maken keuzelijst van kolom A, waarna dan de gegevens van naastliggende cellen in dezelfde rij van kolommen B t/m E worden getoond. In Data-Validatie heb ik de range cellen ingevoerd, maar die matcht niet met de gemaakte keuze in de keuzelijst.
Ideetje? Vast dank voor het meedenken. Groet Eric

Bijlagen

Met, =Vert.zoeken( ... gaat dat wel lukken toch?

Als ik de naam "Leden" gebruik heb ik dezelfde namen als in KolomA.

Bijlagen

Hartelijk dank voor beide reacties. Inderdaad is vert.zoeken een optie, de andere oplossing is perfect!

Afhankelijk van jouw office/ microsoft versie kan het ook met X.Zoeken.

Code:
=INDIRECT("Table1[Achternaam]")

Gebruik bovenstaande rechtstreeks in je Datavalidatie zodat je steeds het juiste aantal regels weergeeft in je lijst.
In het voorbeeldbestand ook gebruik gemaakt van het alternatief Index-Match ipv Vert.Zoeken.

'=Leden' heeft een statisch bereik in Name Manager zodat wanneer je regels zou toevoegen er een aantal niet meegenomen worden in je lijst.(of je moet steeds het bereik manueel aanpassen)
Een oplossing zou zijn om van 'Leden' een dynamisch bereik te maken dat zich ook automatisch aanpast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat fijn om een aantal reacties te ontvangen. Ik ga de opties die (nog) niet ken, onderzoeken, zoals X.zoeken en Index-Match. Mogelijk heeft mijn Mac-Excel 2019 wel beperkingen. Zoek ik uit. Groet allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan