reply knop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo,

De bedoeling is dat nadat een Word pagina naar klanten is gemaild, men het formulier verder kan invullen en d.m.v. een antwoordknop onder aan deze pagina terug wordt gestuurd naar mij.
Wie kan mij helpen zo'n antwoordknop te maken

is het niet handiger om een PDF naar klanten te sturen?
- Betere compatibiliteit
- Kan niet zomaar aangepast worden
- Office niet verplicht nodig, op mobieltjes is het niet altijd aanwezig

En omdat het mailen dan via de personen zelf gaat, die niet altijd een mailprogramma hebben (sommigen gebruiken enkel de webmail), lijkt het mij raadzamer om ze door te verwijzen naar een website waar een contactformulier op staat die via die webserver mailt.

is het niet handiger om een PDF naar klanten te sturen?
- Betere compatibiliteit
- Kan niet zomaar aangepast worden
- Office niet verplicht nodig, op mobieltjes is het niet altijd aanwezig

En omdat het mailen dan via de personen zelf gaat, die niet altijd een mailprogramma hebben, lijkt het mij raadzamer om ze door te verwijzen naar een website waar een contactformulier op staat.
Hartelijk dank, ik gaf aan dat klanten juist wél iets moeten aanpassen, mijn klanten zijn bejaard en willen niet te veel toestanden, want dan haken ze af. Ze krijgen een brief waar ze iets moeten invullen en terugsturen. Via "antwoorden" van het mailprogramma begrijpen ze niets. Dus tekst invullen en drukken op een knop om te antwoorden én verzenden is wenselijk

Ik denk dat een PDF dan juist een stuk gebruikersvriendelijker is voor die doelgroep. Elk apparaat heeft wel een standaard PDF-reader. Bij tablets en smartphones is dit niet altijd aanwezig, en is die functionaliteit bij Microsoft enorm beperkt tenzij je een abonnement afsluit.

En dit geldt dus ook voor het e-mailen. Niet iedereen heeft standaard op zijn computer of apparaat een mailprogramma. Dus dan lopen ze daar weer op vast.

Een beter workflow door ze naar een website te sturen, lijkt me gemakkelijker. Ik denk dat deze doelgroep wel vaker een formulier op een website heeft ingevuld. Een Word-bestand downloaden, openen, de juiste app's eventueel erbij zoeken, het bestand invullen, opslaan en opnieuw opsturen.... Hier haken veel mensen al op af.

Ik denk dat een PDF dan juist een stuk gebruikersvriendelijker is voor die doelgroep. Elk apparaat heeft wel een standaard PDF-reader. Bij tablets en smartphones is dit niet altijd aanwezig, en is die functionaliteit bij Microsoft enorm beperkt tenzij je een abonnement afsluit.

En dit geldt dus ook voor het e-mailen. Niet iedereen heeft standaard op zijn computer of apparaat een mailprogramma. Dus dan lopen ze daar weer op vast.

Een beter workflow door ze naar een website te sturen, lijkt me gemakkelijker. Ik denk dat deze doelgroep wel vaker een formulier op een website heeft ingevuld.
Ik heb géén website

Misschien toch iets om over na te denken, want er is vast wel wat informatie wat je wilt delen over je bedrijf/organisatie.

Je kan ook nadenken of je dit via Google Forms wilt doen.
Lees je dan wel even in over de AVG en gegevensverwerking en dergelijke.

Misschien zijn er zelfs alternatieve formulier webbuilders online te vinden. De workflow wordt er een stuk minder complexer van.

Workflow?, sorry mijn pet te boven. Zal even uitleggen wat het probleem is.
Al mijn bejaarden hebben een (verschillend) mailprogramma. Zij krijgen een info in een Word document van mij gemaild die zij moeten terugsturen en slechts onderaan een 'dag' moeten aangeven. Ik heb Outlook waarbij ik een ontvangen document middels bovenaan de knop 1729635715111.png kan terugsturen, dan wordt eenzelfde pagina geopend waar ik dan een 'dag' kan neerzetten. Daarna moet ik bovenin middels
1729635865148.pnghet formulier terugsturen. Wie kan deze 2 handelingen middels een voor een bejaarde te begrijpen knop maken?

Workflow is de manier in stappen hoe je een actie afhandelt. Je hebt daarin teveel schakels, en aangezien je het over een oudere doelgroep hebt (bejaarden vind zelf ik een beetje denigrerend klinken, maar dat is mijn mening) moet je echt minder schakels hebben. Sommige ouderen vinden teveel schakels al complex waardoor ze afhaken. Plus daarbij moeten ze ook verplicht een mailprogramma ingesteld hebben, wat niet iedereen heeft.

Zie ook deze quote van mij
Een Word-bestand downloaden, openen, de juiste app's eventueel erbij zoeken, het bestand invullen, opslaan en opnieuw opsturen.... Hier haken veel mensen al op af.
Ik denk dat je dit prima via een website kan afhandelen. Het is voor hun heel begrijpelijk en alledaags om in een binnengekomen mail een linkje aan te klikken en daar een dag te kiezen. Geef ze ook de ruimte om eventueel via Whatsapp of door het ouderwets bellen iets te kiezen.

Een paar tipjes: Als je een site bouwt: Houd het lekker kort en krachtig, en denk aan het contrast en de lettergrootte.

Laatst bewerkt:
Om even bij het originele topic te blijven (ik zie niet waarom er gelijk naar andere technieken zoals pdf moet worden gegrepen door aar), een ander idee. Zoals: je stuurt dus een Word document naar oudere mensen. Die hebben, krijg ik de indruk, niet echt iets op met automatisering. En daar ligt dus een probleem, want je kunt dus nooit zeker weten dat de ontvanger(s) de macro-instellingen correct hebben staan, zodat een antwoordknop in je document gaat werken. Dus waarom laat je ze niet de mail beantwoorden, en haal je die antwoorden met een macro zelf uit de mail?

Of, wellicht een stuk makkelijker: stuur de mensen een beveiligd Word document, laat ze dat invullen en terugsturen. Dan kun je de informatie ook weer zelf uitlezen. En ik vermoed dat de mensen best wel in staat moeten zijn om een formulier in te vullen en dat terug te sturen.

En ik vermoed dat de mensen best wel in staat moeten zijn om een formulier in te vullen en dat terug te sturen.
Er wordt over een oudere doelgroep gesproken. Dus vergis je er niet in, is mijn advies.
Ik heb een poosje vrijwilligersactiviteiten met zulke doelgroep gedaan, en de meeste vragen ging toen al over telefoons, en het instellen ervan. Als ze daar al op vastlopen, is een bijlage opslaan en opnieuw versturen al een pittige kluif.

Ik had dat al aangehaald. Ik heb ook liever antwoord van Angela dan van jou :).

Ik had dat al aangehaald. Ik heb ook liever antwoord van Angela dan van jou :).
Maakt geen bal uit, Octa. Iedereen is vrij om te reageren. En dat weet je best.

Hou toch eens op met al die nodeloze antwoorden. Ga in een praatgroep.

Ik ken mijn bejaarden het beste, dus alle goed bedoelde adviezen hoe ik hier mee om moet gaan laat ik even voor wat het is. Is er een oplossing om een knop te maken waarbij het formulier met ingevulde tekst weer bij mij komt? that's the question, no more

Ga liever even slapen! Je bent geen moderator, maar misschien wel in je droom vannacht.
Dan mag je me daar lekker bannen ofzo!

Ik ken mijn bejaarden het beste, dus alle goed bedoelde adviezen hoe ik hier mee om moet gaan laat ik even voor wat het is. Is er een oplossing om een knop te maken waarbij het formulier met ingevulde tekst weer bij mij komt? that's the question, no more
Oké! Je kent ze het beste zeg je, maar ken je ook hun systeeminstellingen? De enige betrouwbare oplossing is dat je mailt via een vast platform (webserver).

Vertel.....! Hoe werkt dat?

Die knop is inderdaad prima te maken. De vraag is dus: gaat die wel werken bij die mensen? Als hun macro-beveiliging uit staat, dus niet.
De knop zelf is niet zo moeilijk; je kunt achter elke afbeelding een macro hangen. Of een standaard macro knop gebruiken. Die macro slaat dan eerst het ingevulde document op. Zelf zou ik dus sowieso een Word formulier met beveiligde tekst en velden gebruiken, zodat de tekst vast blijft staan. Bij het opslaan zet je dan de ingevulde velden om naar tekst, sla je het document op en gebruik je de standaard mailclient van de mensen om het document te versturen.
En jij leest dan het formulier weer uit.

en die macro instelling is moeilijk te vinden?

Vertel.....! Hoe werkt dat?
Je zult dan ergens online een script (PHP bijvoorbeeld) moeten plaatsen waar je Word-document naar mailt. Kijk even of je wat kan vinden in POST afhandelingen met formulieren.

Maar goed, ik heb zelf het idee dat je je verkijkt, maar dat is mijn mening als UI/UX kundige.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan