reply knop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zult dan ergens online een script (PHP bijvoorbeeld) moeten plaatsen waar je Word-document naar mailt. Kijk even of je wat kan vinden in POST afhandelingen met formulieren.

Maar goed, ik heb zelf het idee dat je je verkijkt, maar dat is mijn mening als UI/UX kundige.
Geen idee, ik ben maar een digibeet en kom met mijn vragen op deze prachtige site terecht

Sorry dat er wat antwoorden door elkaar lopen, maar ik heb even geen trek meer in aar.

Ik snap je punt. Jij bent digibeet, maar vergeet niet dat hun ook digibeet zijn. En misschien nog wel meer digibeet zijn dan jij bent. Je moet het juist makkelijker maken voor hun. Ik heb alleen niet echt het idee of dat echt doordringt, als ik eerlijk mag zeggen?

In mijn optiek is een keten met bijlages, worddocumenten aanpassen, opnieuw opslaan, opnieuw versturen in reply, echt een no-go! Automatisering is het juiste woord!

Sorry dat er wat antwoorden door elkaar lopen, maar ik heb even geen trek meer in aar.
Octa: No flame intended ofzo, even goede vrienden. Misschien heb je een baaldag, en kan het geen kwaad om even uit te rusten. Maar ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in reacties op wannabe mod niveau. Dus misschien even een nachtbreak nemen, okay?

Ik ben maar een digibeet, hoe kan ik vinden of een macro aan of uit staat?
Dat kun je hooguit voor jezelf instellen, maar dus nooit bij een ontvanger. Dat is ook een beetje het probleem dat je dan hebt als je een Word document opstuurt naar iemand anders.
Je vindt dat in ieder geval in de Opties.

Dat kun je hooguit voor jezelf instellen, maar dus nooit bij een ontvanger. Dat is ook een beetje het probleem dat je dan hebt als je een Word document opstuurt naar iemand anders.
Je vindt dat in ieder geval in de Opties.
Oké, ik gebruik outlook 365 maar vind nergens iets over macro's

Oké, ik gebruik outlook 365 maar vind nergens iets over macro's
In Word. Vraag is of je deze weg wilt inslaan. Het is een oplossing, maar of het een gepaste oplossing is, betwijfel ik ten zeerste.

1729640170969.png
En hier ga je geen vrienden mee maken... 😏

1729640315872.png

Macro’s in Outlook is wat ingewikkelder dan een macro in Word, maar ik vermoed dat we even langs elkaar heen praten :). Ik ging er nu (weer) even van uit dat alles vanuit Word wordt geregeld.

Als je e.e.a. vanuit Outlook wilt doen, wat ook prima kan, dan zou je het invulformulier in Outlook moeten maken met een verzend- en een ontvang kant. Dan kan de ontvanger het formulier invullen en via een reply terugsturen met de gegevens. Dat werkt prima in een ‘gesloten’ Outlook omgeving, maar ik weet niet hoe andere mail clients omgaan met Outlook formulieren.

Wat ik nog wel eens deed, is een Word formulier gebruiken dat werd ingevuld en teruggestuurd. Op basis van dat formulier kun je dan de inhoud uitlezen. Of, is ook goed te doen, zorgen dat de antwoorden in de mail staan, en de mail uitlezen. Ook dan kun je de gevraagde antwoorden dus uit de mail halen. Maar programmeren in Outlook is wat lastiger dan programmeren in Word.

Wat Octa zegt. Een hoop instellingen die anderen moeten doorvoeren is leuk voor één of twee mensen met technische kennis. Maar dit kan je onmogelijk gaan eisen van je klanten, en met name als het oudere mensen zijn, als dit je plan zou zijn.

Mijn advies is om toch eens te verdiepen in een makkelijkere weg, en dat hele Word idee af te schieten.
Misschien kan het geen kwaad om er een nachtje over te slapen, zodat je weer fris en fruitig bent.

Wat Octa zegt. Een hoop instellingen die anderen moeten doorvoeren is leuk voor één of twee mensen met technische kennis. Maar dit kan je onmogelijk gaan eisen van je klanten, en met name als het oudere mensen zijn, als dit je plan zou zijn.
Oké duidelijk, zal het op een andere wijze moeten zien op te lossen,
bedankt allen voor jullie inzet

• Leuk
Waarderingen: Aar
Succes! Hopelijk kan je wat met het advies hierover. Anders horen we het wel.

Oké duidelijk, zal het op een andere wijze moeten zien op te lossen,
bedankt allen voor jullie inzet
Waarom probeer je het niet eerst? Het is echt wel mogelijk. Jij kent de mensen tenslotte waarvoor je het doet goed genoeg. Gaf je zelf aan :). En als je hulp nodig hebt bij het formulier, dan is die hier gewoon.

Bejaarden en computer-situaties. In mijn optiek is dat soms wel een dingetje hoor. 😉
Maar de hele situatie eromheen weten we niet, dus lastig om te oordelen.

Maar goed, ben benieuwd naar je keuze. Daar ben je vrij in.

Een alternatief zou bijvoorbeeld kunnen zijn om de hele enquete via een e-mail samenvoeging te doen; je stuurt dan de complete tekst in de mail als voettekst, en niet als bijlage. De ontvanger vult dan in het antwoord desgevraagd gegevens in en verstuurt de e-mail. Voor de ontvanger is dat de simpelste methode: die krijgt een mail, drukt op Beantwoorden, vult de informatie in en drukt op Versturen. En jij haalt dan de informatie er met een macro weer uit. Die macro heb ik wel voor je.

Een alternatief zou bijvoorbeeld kunnen zijn om de hele enquete via een e-mail samenvoeging te doen; je stuurt dan de complete tekst in de mail als voettekst, en niet als bijlage. De ontvanger vult dan in het antwoord desgevraagd gegevens in en verstuurt de e-mail. Voor de ontvanger is dat de simpelste methode: die krijgt een mail, drukt op Beantwoorden, vult de informatie in en drukt op Versturen. En jij haalt dan de informatie er met een macro weer uit. Die macro heb ik wel voor je.
O, dat klinkt interessant, maar ik zou niet weten hoe ik dat kan bewerkstelligen!

In essentie niet zo heel moeilijk. Om te beginnen: het formulier dat je gebruikt (of wilt gebruiken) moet je dus inrichten als Afdruk Samenvoegen document, dat je dan koppelt aan het (Excel)bestand dat je nu vermoedelijk ook al gebruikt, of wil gebruiken, om de personen te mailen.

Die mailing wordt dan een email-verzending, waarbij het email adres uit het adressenbestand dus wordt gebruikt in de email. En ik zou dus het document niet als bijlage, maar als tekst versturen. Je krijgt dan, als ontvanger, een email met de complete documenttekst in de body van de mail. Er hoeft niks geopend of opgeslagen te worden. De ontvanger beantwoordt dan de mail, en vult de gevraagde informatie in. Jij ontvangt dan de ingevulde mail, en kunt die verwerken.

Veel meer is het eigenlijk niet. Ik zou zelf in mijn Outlook een regel maken die alle binnenkomende mails verplaatst naar een specifieke map, zodat ze allemaal netjes bij elkaar staan. De macro die ik hiervoor heb gemaakt leest die map dan uit, en zet de bodytekst in een matrix variabele. Vervolgens kun je dan heel specifiek de ingevulde informatie uitlezen en verder bewerken. Ik deed dat in een Excel bestand, maar dat kan natuurlijk ook in een Word document worden gezet. Wat je maar bedacht had :).

(Overigens is het niet echt nodig om complete berichten waar jij op reageert te quoten ;).)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan