Bijlagen te zwaar om te mailen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik maak regelmatig foto's met mijn iphone die ik dan op mijn laptop (Thinkpad X250 met Linux Mint) zet en als bijlagen met mijn mail (KPNPLANET) verstuur. Ze zijn meestal tussen de 3 en 4,5 MB. Vijf-zes plaatjes als bijlage is nooit een probleem. Vandaag wilde ik er weer vijf als bijlagen versturen, maar dat lukte niet. Zelfs 1 plaatje van 4,2MB geeft meteen de melding: te zwaar bestand. Volgens mij moet dat kunnen. Wat is er mis?

Laatst bewerkt door een moderator:
Opsich zou het moeten kunnen. De melding zwaar bestand, vind ik wel erg vreemd vertaald. je spreekt immers over groottes. Waar komt die melding vandaan?

PS: vetgedrukte tekst is niet nodig.

Gebruik een dienst als bijvoorbeeld WeTransfer:

Bij KPN kan je per mail maximaal 30 tot 50 MB sturen per mail. Dus ik denk dat je meerdere grote bestanden stuurt die het limiet overschrijden. Je kan WeTransfer gebruiken, of de KPN Cloud. Die is makkelijk geintergreerd in de webmail.

Klopt, kan tot 50 MB. Meestal voeg ik iets van max 20 MB bij. Vraag is nu waarom ineens 4,2 MB niet meer kan. Ik overschrijd dus niets. Er verschijnt onder in beeld een tekst op een geel veld dat vermeldt dat de bijlage te groot is en adviseert een ander programma te gebruiken. Melding heb ik ook nooit eerder gezien. Kan het probleem bij mijn provider KPN liggen?

Voor grotere bijlagen kun je beter een filetransfer site gebruiken zoals KPN Transfer of wetransfer. (internet). Men heeft het ook over ZIP.

Internet:
Extensie? Bij andere bestanden extensie wijzigen?

Daar waar het eigenlijk al heel lang de normaalste zaak van de wereld is dat .exe bestanden niet te verzenden zijn als bijlage, is dit inmiddels met office documenten met macro's ook het geval. Het probleem is namelijk dat die functionaliteiten enorm veel misbruikt worden voor het verspreiden van Malware, dus heeft men besloten dat niet als bijlage te willen accepteren. Inpakken in een zip bestand is eventueel een optie, of de extensie hernoemen naar iets anders.

En waar mail je die dingen naartoe dan. Kan best ook aan de ontvanger liggen die geen grote bijlagen accepteert.

Het verzenden lukt toch überhaupt niet. Die error is van KPN en probeert de verzenden. Van ontvangen is nog geen sprake dat zou je de antwoord moeten krijgen met iets van, not delivery... niet mogelijk te ontvangen die onzin krijg je tegenwoordig heel vaak als je mail/onzinberichten van ING e.d. gaat beantwoorden.

Het is inderdaad heel raar. In principe moet ik bijlagen tot 50MB kunnen bijvoegen. Maar als ik een bestandje van 5.4MB bijvoeg krijg ik die melding dat het bestand te groot is. Maar als ik vier kleinere bestandjes toevoeg dan kan ik tot 11MB (verder ben ik niet gegaan) zonder die melding. Dat is niet logisch. En het zijn gewone JPG bestanden. Morgen KPN maar eens contacten. Heb wel een week geleden een update van mijn KPN-modem gehad, waarna mijn vaste telefoon het niet meer deed. Dat is door ze opgelost.

En waar mail je die dingen naartoe dan. Kan best ook aan de ontvanger liggen die geen grote bijlagen accepteert.
Dan krijg je een mail terug van die mailserver, met uitleg.
Ik heb niet het idee dat dat gebeurt.

@LWM In welk programma krijg je die foutmelding die je krijgt?

Een mail zonder bijlagen kwam ook niet aan, maar met een ander mailadres van de ontvanger komt mijn mail wel aan. Dat lag dus niet bij mij. Maar ik heb nog steeds dat ik alleen kleine bestanden kan verzenden. Rond de 11 MB houdt het op.

@LWM Kan je mijn vraag nog beantwoorden?

Ik weet dat bijv. bij Outlook voor Android er ook een beperking zit in de grootte van de bijlages. Dit is een veel kleinere waarde dan wat er is ingesteld op de server. Mogelijk is er zoiets ook van toepassing op de iPhone.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan