Opgelost Trage laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, mijn 6 jaar oude laptop was aardig traag. Ik heb Windows 10 opnieuw geinstalleerd. De hele schijf is dus leeg, behalve de besturing, maar hij is super traag. Opstarten duurt zeker 2 minuten. Hoe kan dat dan? Als er verder niets op staat?
Laptop weggooien???

Jij zegt: 'was aardig traag'. Dus dat was die al.
Maar goed, kan hardwaredefect zijn. Merknaam/Type/Model/specificaties laptop? SSD?, RAM?
Heb je de laatste updates? Controle gezondheidstoestand schijf met CrystalDiskInfo uitgevoerd?

Een trage laptop versneld ongeveer met 9,8 m/s2 als je er mee gooit.

Heeft die laptop misschien nog een mechanische harde schijf in plaats van een SSD? in dat geval kan het vervangen van de schijf een duidelijke verbetering geven in de prestaties.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Ik begrijp het al. WEg doen...
Bedankt

Hoe kom je daar bij! RogerS en LP maken een grap. Je moet eerst zeggen om welke type laptop het gaat (zie post 2). Als we dat niet weten is er niets zinnigs over te zeggen en/of waar de traagheid aan kan liggen.

als je toch wil versnellen kan je even control tijpen in wanneer je start opent met muisklick. zo ga je even naar control panel . Vervolgens kleine icoontjes kiezen rechts boven . Vervolgens system zoeken en openen . Links zie je iets van advanced system settings . tab advanced=>performance ... alles uit behalve thumbnails ipv icon . een herstartje kan wel nuttig zijn .

//Verder kan je wat software verminderen bij windows onderdelen

// verder kan je trigger van printers uitschakelen poolsv.exe

//sfc /scannow is ook ééntje die je kan doen

de msconfig en dan allen ondbek3nde uitschakelen

wat systeem heb je eigenlijk en heb je de hd verkleind of zo?

dus kan je even de grote en vrije ruimte even megeven ...

Een ssd kan soms ook al wonderen doen...

de configuratie zoals syteembus of zou leuk zijn te weten of merk model...

ook deze kan een probleem opleveren:

Volgens mij is Windows Recall pas bij Windows 11 aan de orde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan