Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerardX

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2022
Besturingssysteem
"Raspberry Pi"(Linux-versie)-besturingssysteem
Office versie
LibreOffice (laatste versie)
Ik heb een "Reolink Argus PT"-beveiligingscamera met zonnepaneel gekocht en die is gekoppeld aan mijn "FRITZ!Box 6850 LTE"-'router' . M'n computer is een "Raspberry Pi 400" met daarop het aanbevolen Linux-besturingssysteem.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om beelden van de camera op m'n computerbeeldscherm getoond te krijgen via m'n FireFox-'browser', hetgeen ""moeiteloos" zou moeten kunnen. De vriendin, die met haar 'smartphone' de camera aan mijn 'router' gekoppeld heeft gekregen, krijgt wel beelden van mijn camera op haar 'smartphone'. Ik wil graag de beelden met haar delen, maar ik wil zelf de instellingen kunnen beheren. Hoe krijg ik voor elkaar, dat ik de beelden en het kunnen instellen van mijn camera op mijn computerscherm in FireFox kan zien?

Bijkomende vraag; op de webstek van Reolink staat een telefoonnummer "05 02011105" . Dit vertrouw ik echter niet erg, vanwege het beginnen met ''05", want mogelijk is dit een duur betaalnummer.

Laatst bewerkt:
Nee. Je moet blijkbaar expliciet aangeven dat je HTTP en HTTPS wilt aanzetten. Dit dien je dus initiëel via de app te doen. Hebben zij zo bedacht en is te lezen in de link die ik eerder stuurde. Zou zomaar een verklaring kunnen zijn waarom het ding niet via een browser is te benaderen.

Zie het relevante stuk hieronder uit de handleiding.

Access Reolink Device via Web Browser Locally

Part 1: Check Port Settings

Web access requires the HTTP/HTTPS ports to be open.

Before getting started, login to your device on the Reolink App/Client to open the relevant ports.

Reolink App: go to Device Settings > Network > Advanced to open relevant ports for the device.

port settings

Nee. Je moet blijkbaar expliciet aangeven dat je HTTP en HTTPS wilt aanzetten. Dit dien je dus initiëel via de app te doen.
Ik ga het onder de aandacht brengen van m'n vriendin, die een zakcomputer ('smartphone' voor anglofielen) heeft, maar volgens mij, heeft ze dat gedaan.
Mijn FRTZ!Box 6850 LTE (bereikbaar via "http://fritz.box", dus
HTTP staat aan) meldt, dat Reolink verbonden is middels Wi-Fi "5 GHz - 21 Mbit/s" en dat dit apparaat op het moment actief is.
Ook andere "HTTPS"-adressen leveren geen enkel probleem op en dus staat "HTTPS" kennelijk ook aan).
Het lijkt er dus op, dat ik middels m'n Firefox-'browser' het adres van m'n Reolink-camera moet invoeren, maar ik weet niet welk adres dat is.
Hebben zij zo bedacht en is te lezen in de link die ik eerder stuurde. Zou zomaar een verklaring kunnen zijn waarom het ding niet via een browser is te benaderen.

Zie het relevante stuk hieronder uit de handleiding.

Access Reolink Device via Web Browser Locally

Part 1: Check Port Settings

Web access requires the HTTP/HTTPS ports to be open.
Die staan dus kennelijk open (zie boven).

Helaas werkt het niet zoals jij denkt.
-De FritzBox meld enkel dat er een apparaat op het netwerk actief is. Die meld niet dat dit ook het geval is voor HTTP en HTTPS. Technisch gezien zal hij dit middels ICMP (Ping) doen.
-Als je toch in de fritzbox bent. Dan kun je daar ook het IP adres van de camera vinden

@GerardX welk ip adres krijgt de camera.
met dat nummer log je in via jouw browser.

Bijkomende vraag; op de webstek van Reolink staat een telefoonnummer "05 02011105" . Dit vertrouw ik echter niet erg, vanwege het beginnen met ''05", want mogelijk is dit een duur betaalnummer.
Geen idee hoe je erbij komt. 05 is geen duur betaalnummer. De 09xx-nummers zijn (dure) betaalnummers.
05 is geen nummer, maar 050 is gewoon een regionaal netnummer, en wel van de regio Groningen.

Verder kan je, als je in de FritxBox inlogt, ook zien welk IP-adres er toegekend is aan al je apparaten.

Als je toch in de fritzbox bent. Dan kun je daar ook het IP adres van de camera vinden

Je kan ook de Advanced IP Scanner gebruiken (is win tool). Kies voor Uitvoeren i.p.v. Installeren. Onder de Scannen knop vul je in 192.168.178.0-255 (178 is standaard instelling van deFRITZ!Box). Het IP en MAC adres zie je bij de naam van het device of de fabrikant..

Vreemd, dat ik niets gerapporteerd krijg, wanneer iemand heeft gereageerd.

Hier kan je jouw notificaties instellen. Maar zie je jouw camera niet verschijnen in de FritzBox bij de apparaten in je eigen netwerk?

En het tooltje Advanced IP Scanner? Is daar wat uitgekomen?

-Als je toch in de fritzbox bent. Dan kun je daar ook het IP adres van de camera vinden
Dat IP-adres heb ik ingevoerd, maar er gebeurt niets anders dan dat ik een pagina krijg met de boodschap "Kan geen verbinding maken".

Een melding van de browser, of een alternatieve melding van je camera? Heb je een screenshot?

Hier kan je jouw notificaties instellen. Maar zie je jouw camera niet verschijnen in de FritzBox bij de apparaten in je eigen netwerk?

En het tooltje Advanced IP Scanner? Is daar wat uitgekomen?
Ik draai niet op Windows (staat ook in mijn openingsbericht)..

Sorry voor iedereen waarop ik laat reageer, maar ik krijg geen e-mailmelding wanneer iemand heeft gereageerd

Oké, maar gelukkig maakt dat voor de FritzBox niet uit. Een IP van de camera zie je daar al, zei je. Heb je een screenshot als je het IP-adres in je browser benadert?

Misschien een gokje om te wagen, dat het camerasysteem op een andere poort dan het standaard 80 (HTTP) of 443 (HTTPS) draait?

Sorry voor iedereen waarop ik laat reageer, maar ik krijg geen e-mailmelding wanneer iemand heeft gereageerd
Check ook je spammap eens. Check of je mailadres nog klopt. Of zet web notificaties (pushmeldingen) aan.

Oké, maar gelukkig maakt dat voor de FritzBox niet uit. Een IP van de camera zie je daar al, zei je. Heb je een screenshot als je het IP-adres in je browser benadert?
Elders meldde ik ook al problemen met scrot, waardoor ik geen screenshots kan maken (problemen komen zelden alleen). :(
Misschien een gokje om te wagen, dat het camerasysteem op een andere poort dan het standaard 80 (HTTP) of 443 (HTTPS) draait?
Ik heb ook al geprobeerd om voor het IP-adres HTTP:// en HTTPS:// te plaatsen, maar dat gaf ook geen soelaas naar m'n camera.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan