Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak dan even een foto van je scherm als een screenshot niet werkt. Ik neem aan dat je wel een smartphone of camera hebt liggen.

Maar de knop PrintScr werkt vaak wel hoor. Met plakken in een Paint-achtig programma zal je vast wel je scherm zien. Welk OS gebruik je dan precies? Linux is wel heel globaal.

Check ook je spammap eens.
Niets in te vinden.
Check of je mailadres nog klopt.
Ik krijg en verzend dagelijks e-mail op mijn al tientallen jaren hetzelfde e-mailadres.
Of zet web notificaties (pushmeldingen) aan.
Geen idee waarover je het hebt. Van andere fora krijg ik gewoon e-mailberichten wanneer er een reactie is in een onderwerp waarin in geinteresseerd en waarop ik geabboneerd ben.

Pushnotificaties kan je aanzetten via de notificatie instellingen op het forum. Als je browser het ondersteunt krijg je direct een seintje.

Hier een screenshot van de notificaties voorkeuren:
Screenshot_20241229_093408_Chrome.jpg

Notificaties via e-mail werken hier prima. Kijk anders eens bij de webmail van jouw provider, vòòrdat ze jouw PC kunnen benaderen.

Maak dan even een foto van je scherm als een screenshot niet werkt. Ik neem aan dat je wel een smartphone of camera hebt liggen.
Een 'smartphone' heb en wil ik niet. Daarom heb ik juist naar een bewakingscamera gezocht die via een web'browser' te benaderen zou zijn.
Maar de knop PrintScr werkt vaak wel hoor. Met plakken in een Paint-achtig programma zal je vast wel je scherm zien.
Klopt (zie bijlagen).
Welk OS gebruik je dan precies? Linux is wel heel globaal.
Dat dat voor/door Raspberry Pi wordt aanbevolen.

Bijlagen

• 20241229_09h38m14s_grim.png
    20241229_09h38m14s_grim.png
    1,4 MB · Weergaven: 6
  • 20241229_09h36m17s_grim.png
    20241229_09h36m17s_grim.png
    1,6 MB · Weergaven: 6
Pushnotificaties kan je aanzetten via de notificatie instellingen op het forum. Als je browser het ondersteunt krijg je direct een seintje.
Ik heb bij het plaatsen van mijn eerste bericht direct op "Volgen" geklikt, in de verwachting dat ik dan notificaties per e-mail zou krijgen. Die knop staat nu nog steeds op "Niet meer volgen".
Hier een screenshot van de notificaties voorkeuren:
Bekijk bijlage 382236
Waar zit die knop dan?
Notificaties via e-mail werken hier prima. Kijk anders eens bij de webmail van jouw provider, vòòrdat ze jouw PC kunnen benaderen.
Ik heb het zo ingesteld, dat er geen e-mails bij mijn provider achterblijven maar alle e-mails onmiddellijk naar mij worden doorgestuurd en daarmee worden verwijderd bij m'n provider.

Die knop kan je vinden bij je notificatie instellingen. Welke browser gebruik je?

Ik heb bij het plaatsen van mijn eerste bericht direct op "Volgen" geklikt, in de verwachting dat ik dan notificaties per e-mail zou krijgen. Die knop staat nu nog steeds op "Niet meer volgen".

Waar zit die knop dan?

Ik heb het zo ingesteld, dat er geen e-mails bij mijn provider achterblijven maar alle e-mails onmiddellijk naar mij worden doorgestuurd en daarmee worden verwijderd bij m'n provider.
Ja, maar je draait niet zelf een eigen mailserver? De mailbox van jouw provider blijft altijd nog je tijdelijke opvangbak. Tenzij je een eigen mailserver draait.

Kan dus geen kwaad om even in je opvangbak te kijken voordat ze jouw computer bereiken. Dan weet je in ieder geval of jouw provider de oorzaak is of jouw configuratie of systeem zelf.

Even terug naar jouw probleem:
Dit zijn de standaard poorten van jouw camera.
Heb je die al gecontroleerd via de juiste toepassingen? Misschien staat HTTP uit (dan is het geen hyperlink in de Fritz) maar staat deze netjes via bijv. RTSP zijn beelden te streamen.

Via poort :9000 lijkt het erop dat je daar een configuratiepaneel krijgt. Kun je dat bevestigen?
ports.png

Laatst bewerkt:
Die knop kan je vinden bij je notificatie instellingen.
Ik wordt natuurlijk vervelend, maar ik zie nergens iets met "notificaties". Wel heb ik standaard aangevinkt staan: "Ontvang een e-mail wanneer er een nieuwe conversatie is ontvangen".
Welke browser gebruik je?
Mozilla Firefox (stond ook al in m'n openingsbericht).

Ik gok dat je dan geen push-notificaties toestaat in je browser.

Maar goed, terug naar de cameravragen. Zie mijn vorige reactie daarover.

Ja, maar je draait niet zelf een eigen mailserver? De mailbox van jouw provider blijft altijd nog je tijdelijke opvangbak. Tenzij je een eigen mailserver draait.

Kan dus geen kwaad om even in je opvangbak te kijken voordat ze jouw computer bereiken. Dan weet je in ieder geval of jouw provider de oorzaak is of jouw configuratie of systeem zelf.
Zekerheidshalve toch nog even bij m'n provider gekeken, maar zoals verwacht waren de in- en spambox leeg.
Even terug naar jouw probleem:
Dit zijn de standaard poorten van jouw camera.
Heb je die al gecontroleerd via de juiste toepassingen? Misschien staat HTTP uit (dan is het geen hyperlink in de Fritz) maar staat deze netjes via bijv. RTSP zijn beelden te streamen.
Geen idee waar je het over hebt. ik ben een simpele gebruiker en doe nooit iets met poorten en heb dus ook geen idee hoe je daarbij kunt komen, laat staan ze aan of uit kan zetten.
Via poort :9000 lijkt het erop dat je daar een configuratiepaneel krijgt. Kun je dat bevestigen?
Bekijk bijlage 382239
Zie boven. Deze afbeelding heb ik nog nooit gezien. op een van de toegezonden foto's staat bij Reolink met IP-adres 192.168.178.25: "Zelfst. poortvrijgave toegestaan". Ik neem daarbij aan, dat iets automatisch goed gaat.

Werkt dit wel? Verder kan je Google/DuckDuckGo whatever vinden hoe RTSP werkt. Via VLCplayer kan je bijvoorbeeld zo'n stream bekijken.

Ik gok dat je dan geen push-notificaties toestaat in je browser.
Dat lijkt onaannemelijk omdat ik van ander fora wel e-mail-attenties krijg (net nog) en wanneer ik daarop klik kom ik bij de gerelateerde reacties.

Pushnotificaties en e-mail notificaties zijn totaal verschillend, zoals ik al eerder zei!

Werkt poort 9000 in je browser?
Probeer anders anders met nmap een portscan.

Helaas. Ook als reactie hierop krijg ik: "Kan geen verbinding maken".
Verder kan je Google/DuckDuckGo whatever vinden hoe RTSP werkt.
Ja, maar zo lang ik niet bij m'n camera kan komen, heb ik hier niets aan.
Via VLCplayer kan je bijvoorbeeld zo'n stream bekijken.
Wanneer ik het SD-kaartje uit de camera haal en middels een kaartlezer in m'n Raspberry Pi steek, is het geen probleem om de opgenomen beelden te bekijken, maar dat is natuurlijk een hel gedoe.

Doe eens een portscan met 'nmap'. Staan er dan poorten open?

Nog om te ruilen? ding heeft geen app voor Windows.
Vriendin heeft een iPhone?
Het ding gebruikt geen exotische protocollen, dus het lijkt mij dat deze wel werkend moet zijn op elk OS.

Nog om te ruilen?
Tekst van een leverancier (waar ik dat ding overigens niet gekocht heb).: "Camera aansluiten op het netwerk: Nadat je de camera hebt ingesteld via de Reolink App op een smartphone (of een ander apparaat), kun je de camera via Wi-Fi of een bekabelde verbinding koppelen aan je thuisnetwerk.
Toegang via de webbrowser:
Zorg ervoor dat de camera correct is aangesloten op je netwerk en dat je het
IP-adres van de camera kent. Dit kun je meestal vinden via de app of je router.
Open je webbrowser op je computer (zoals Firefox) en voer het IP-adres van de camera in de adresbalk in. Bijvoorbeeld: http:// (bijvoorbeeld: http://192.168.1.100 [http://192.168.1.100] ).".
Het zou dus mogelijk moeten zijn.
Ding heeft geen app voor Windows.
Ik heb gelukkig ook geen Windows.
Vriendin heeft een iPhone?
Geen idee wat ze heeft, maar ze heeft m'n camera op m'n 'router' kunnen krijgen.

Blijft over om nmap te proberen. Het apparaat anders te resetten
En anders kan je morgen de support proberen te bellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan