Opgelost sex oplichting via email

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Ik heb een mail gekregen met de melding dat ik ... bekeek en dus dat er cammera beelden zijn en dat de hacker een compilatie van heeft gemaakt.

Nu tof dat hij mij zo intersant vind en daar tijd zou in steken .

Ik heb één probleem ik heb helemaal geen camera op mijn pc en ik kijk niet naar ... (ter info ik heb enkel een intel nuc online staan)

Even duidelijk mensen niet betalen ook al zou je wel een cam zou hebben.

zijn er nog die deze onzin krijgen (het is al een tijdje geleden dat ik dergelijke onzin te zien kreeg).

Nu af en toe zie ik meerder hackers passeren (zou het kunnen zijn dat ik kan afleiden dat de ene de ander ziet of zou het totaal van de pot gerukt zijn )?

als iemand snelle goedkope oplossing weet voor mijn zwakke computer iets meer te beveiligen suggestie welcome.

Ligt aan jezelf. Windows? en welk email programma?
Zet je spaminstellingen aan, en zet deze mail gelijk als ongewenst.
Ongewenste berichtendetectie aanzetten.

Verder niets mee doen natuurlijk, want je weet zelf wel of je ergens naar gekeken hebt. Plus, zij weten dat echt niet. Wat moeten ze met jou? Dat vraag ik mij namelijk zelf altijd af, als ik zo'n mail krijg.

Vermijd dat je mailadres op een lijst terechtkomt die door cybercriminelen wordt gebruikt:​

• Hou je mailadres privé. Zorg ervoor dat je mailadres niet openbaar op het internet staat. Verzenders van spam en phishing zoeken geautomatiseerd het web af naar e-mailadressen. Denk altijd 2 keer na voordat je ergens je e-mailadres achterlaat. Is het wel echt nodig dat men je e-mailadres heeft? Waar zal men het voor gebruiken? Vaak is het antwoord: om je reclame en spam te sturen.
  • Reageer niet op ongewenste berichten. Zo weten spammers en phishers dat het mailadres echt bestaat én nog gebruikt wordt. Je zal nog meer spam ontvangen.
  • Denk 2 keer na voor je je mailadres opgeeft voor nieuwsbrieven en marketingacties. Vertrouw je de afzender wel helemaal ? Ben je zeker dat je gegevens niet gedeeld zullen worden met anderen ?
  • Stuur kettingbrieven niet door. Het doorsturen van een kettingbrief zorgt ervoor dat je mailadres en dat van je contactpersonen verspreid wordt, waardoor je meer spam zal ontvangen.
  • Klik niet op ‘afmelden’ in spammails. Onderaan spamberichten is regelmatig een link te zien waar je op kunt klikken om je af te melden voor dit soort e-mails. Dit is vaak een valse link, als je erop klikt kan de afzender zien dat je e-mailadres bestaat en wordt gebruikt. Je zal meer spam ontvangen!

Je email staat misschien op een lijst voor spam, dat kan je nagaan hier: of hier http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check/

Dat kan wel ter info (mijn mail) komt van mailserver (eigen domein ) Ik heb ook een voledige ip route bepaald . Email wordt nooit automatisch geopend los van wat codebots die erover lopen in bron . Alle urls worden per definitie gebroken tot deze niet gevaarlijk meer zijn. en ook subject kan gevaarlijke code bevatten . Ook het ophalen van het certificaat kan al indringer automatisch triggeren met al dan niet dnstrackers.

Laat de headers eens zien van die mail? Dan weet je of het afkomstig is van je eigen mailserver, of vanaf een andere mail. Nu is het echt gissen hoe je deze drek krijgt. In 99,9% van de gevallen is het gewoon random gestuurd, en er is altijd iemand die opeens toehapt.

Heb je jouw mailserver in eigen beheer? Zorg dat deze up2date is.

header was remote .cm extentie wat ik zo niet onmiddelijk weet waar die is

.... In 99,9% van de gevallen is het gewoon random gestuurd, en er is altijd iemand die opeens toehapt.
...
dacht ik ook maar ... ik ben aan het programmeren aan mijn mail systeem en daarom kijk ik iets beter op de emails en kom ik even met de vraag omdat het bij mij toch al even 9 jaar of meer geleden is dat ik er ontving. Het bevat best veel tekst ... een halve pagina zou ik zo zeggen . Ik vondt het vooral grappig omdat ik geen cams heb en dat in acht genomen.

Je kunt jezelf heel veel dingen op de hals halen, maar net wat @femke98 zegt : want je weet zelf wel of je ergens naar gekeken hebt.
Als je weet dat er geen camera aanwezig is (ook geen babyopppasding/inbraakalarm met detectie) dan is er 'slechts' de routing naar de desbetreffende sites, in hoeverre dat erg is voor jou, kun jij alleen maar bepalen !

spam en hacken gaat soms sammen , Ik weet wel iets maar ... ik weet niet wat ik niet weet en dat is waar ik actief opzoek naartoe ga . Nu ik lees die nu omdat ik een software aan het maken ben om te filteren en actief virusen en malware te detecteren . Er zijn te veel mensen die geld verliezen en als ik daar 1eur kan tegenhouden maar liefst meer ...

Wat is er mis met ClamAV en SpamAssassin?

Niets maar als er iemand is die denkt deze te ontdekken . Tegenhouden is één maar bestrijden is iets heel anders . Als ik systemen of zenders of wat dan ook kan aanduiden of zelfs opruimen. En ja ik kan dit wel weten maar in belgie hang je met een bol aan je been je mag niet hacken. En ik denk dat die wetgeving er is gekomen om dat ik een mutualiteit een aangetekende brief stuurde dat deze niet veilig waren op dat moment en de oplossing is dan laat uw bewoners niet hacken en het is beveiligd (zo werkt dat nu niet).Ik kan wel weten waar die zitten (even ter referentie ik heb hier op het forum even doodleuk iemand die wat grof was gevraagd of ik deze zou bellen : met de eerste 4 cijfers van zijn gsm te tonen) Het aanduiden van een persoon is niet gemakkelijk maar lukt wel (enkele losse eindjes doen veel) Dus doet die software die u benoemt de verwijdering mogelijks wel een deel maar het blijft een vraagteken. En merk op dat door mijn suggestieve melding ik gewoon al in eerste plaats veel mensen die er op zullen zoeken kan afraden hiervoor te betalen.

Er blijkt niemand te weten hoe mogelijks cams over een stream worden getrokken al dan niet van hacker naar hacker . Als ik dan denk dat de ene man in the miden de ander man in de miden niet ziet maar wel over de stream trekt kan het zijn dat hij dus een deel van ander locatie mee krijgt en zo mogelijks wel een filmpje kan ontstaan als je in een loop een waarde overschrijft kan het zijn dat de bestaande waarde van de vorige loop meegenomen worde in de nieuwe loop... en hier dan al een fout in sluipt om maar één mogelijke fout aan te duiden . Dus men kijkt naar een cam die niet van de juiste persoon is op dat moment(lauter hypotetish). [Ik heb ooit nog eens zo'n stomme fout gemaakt =>die ik nu niet meer probeer te maken]

variabele target = class targe
variabele cam = class
va... caminfo
while(hacker is actief){// dus hier script waar het fout zou kunnen lopen
target(1,naam)
if(cam){
caminfo = cam... getinfo()
}
target(1,caminfo)
}

Laatst bewerkt:
Niets maar als er iemand is die denkt deze te ontdekken .
En ze ontdekken het? Dus? Ik neem aan dat je met Clam AV netjes je signatures updated zodat elke nieuwe malware snel gedetecteerd wordt.

Respect dat je een eigen systeem schrijft, maar ik vraag me af of je niet het wiel opnieuw aan het uitvinden bent? In mijn oren klinkt het als verspilde tijd terwijl je met de genoemde systemen een goede defensie hebt.

Bestrijden klinkt interessant, maar de dader ga je nooit vinden. En als je één host offline hebt gekregen gaan ze zo weer veder op een andere host. Hostingbedrijven zijn niet voor niets een grote prooi van criminelen die een VPS huren om daarmee te spammen.

Er is een nog meer voor de hand liggende mogelijkheid. Iemand heeft jouw emailadres in handen gekregen en je deze email gestuurd. Niet meer en niet minder.

daar moet je niet teveel van aantrekken het is gewoon scam! Ik heb ook een eigenaardige mail gehad en heb het naar www.safeonweb.be gestuurd , dit is een centraal data center dat alle scam,spam en phishing gevallen registreert en via hun app op pc en mobile wordt opgeslagen om een alert te geven als je een deze mails terug zou krijgen ;)

safeonweb zijn subsidiejagers veel geblaat maar weinig wol (wp site zegt ook genoeg) . Bij nader onderzoek bleek er een indringers via dwm.exe binnen te dringen en via timesynchrone en het is nog te vroeg om uitsluitel te geven . Ik heb nog altijd last van trage muiswijzer die soms hapert en dus mogelijk wijst op men at the midle. Ik enkele lontjes uitgelegt om te kijken of er zijn die met vuur aan het spelen zijn.

Laatst bewerkt:
safeonweb zijn subsidiejagers veel geblaat maar weinig wol (wp site zegt ook genoeg) . Bij nader onderzoek bleek er een indringers via dwm.exe binnen te dringen en via timesynchrone en het is nog te vroeg om uitsluitel te geven . Ik heb nog altijd last van trage muiswijzer die soms hapert en dus mogelijk wijst op men at the midle. Ik enkele lontjes uitgelegt om te kijken of er zijn die met vuur aan het spelen zijn.
lijkt me een site met een connectie naar de overheid en valt direct onder de 1e Minister, dus het zijn gewone ambtenaren, betaald met belastingsgeld ipv. subsidies

Bijlagen

• 1736265591843.png
    1736265591843.png
    20,6 KB · Weergaven: 3
Dat ziet u verkeerd dit staat ook op andere websites in belgie .Overheids gesubsideerde websites of organisaties die volgens bestuursrecht 65% van hun middelen vande overheid ontvangen . Kunnen verplicht worden om opdrachten uit te voeren maar zijn daarom geen overheids instelling. Sommige zullen wel de indruk wekken om hun geloofwaardigheid op schroeven . Het is algemeen geweten dat de overheid zich niet wil binden en kan bij besparingen de geldkraan zo dicht draaien . Bij wanbeleid ook geen verantwoordelijkheid dragen. Te vergelijken met vrt enz Ik verwijs u door naar bestuursrecht en overheidsbedrijven bestuursovereenkomsten waar die onder vallen.Het is ook moeilijk te zien of detecteren en het is daar dat de begroting meestal fout loopt. Zo zal de nieuwe regering alle geldstromen naar dergelijke al dan niet nutteloze instanties en moeten inperken .

Graag [ontopic]

safeonweb zijn subsidiejagers veel geblaat maar weinig wol (wp site zegt ook genoeg) .
Wat wil je met zulke onbeargumenteerde rants eigenlijk mee bereiken? Het maakt een topic niet vriendelijker.

• Leuk
Waarderingen: bron
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan