• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro ontwerpen om in bestand te zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koud kunstje in power query.
Ja vast wel, maar ik ben daar niet kundig in, waar kan ik eventuele wijzigingen maken? En bij welk commando wordt blad2 gevuld?

Voor als het nummer niet altijd hetzelfde is.
Code:
Sub kopie_verwijder()
nummer = Application.InputBox("voer getal in", "INVOER GETAL", , , , , , 1)

With Sheets("Blad2")
            .UsedRange.ClearContents
            Sheets("Blad1").UsedRange.Copy .Cells(1)

j = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
             For i = j To 1 Step -1
                If .Cells(i, 1).Value = nummer Then .Cells(i, 1).EntireRow.Delete
             Next i
        End With
End Sub

Met de gegevens op rij 201 moet er geen rekening worden gehouden?
Nee, inderdaad, of je moet de code zo kunnen maken dat er naar de laatste regel gekeken wordt.

Voor als het nummer niet altijd hetzelfde is.
Code:
Sub kopie_verwijder()
nummer = Application.InputBox("voer getal in", "INVOER GETAL", , , , , , 1)

With Sheets("Blad2")
            .UsedRange.ClearContents
            Sheets("Blad1").UsedRange.Copy .Cells(1)

j = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
             For i = j To 1 Step -1
                If .Cells(i, 1).Value = nummer Then .Cells(i, 1).EntireRow.Delete
             Next i
        End With
End Sub
Bedankt, maar het nummer is altijd hetzelfde, anders wijzig ik dat wel in de code

waar kan ik eventuele wijzigingen maken? En bij welk commando wordt blad2 gevuld?
Je hoeft in cel A2 van tabblad 1 alleen maar de nieuwe gegevens te plakken. Zorg wel dat voor je gaat plakken alle oude gegevens zijn verwijderd. M.a.w. rij 1 (kolomkoppen) niet wissen.
Na het plakken van de nieuwe gegevens ga je naar tabblad 2, klik in een gevulde cel en dan op "Alles verversen". Tabblad2 wordt dan geüpdatet.
Voor eventueel het nummer te veranderen ga je naar "Gegevens" >> klik op "Query's en verbindingen". Rechts verschijnt een uitklapschermpje. Dubbel klik dan in dat schermpje op "Tabel1". Dan krijg je bovenaan te zien 1736101439922.png
Het nummer in het groen kan je dan naar believen veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan