dude1986
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 apr 2013
- Berichten
- 14
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Microsoft 365 subscription
Hoi allemaal,
Om dit alvast meteen kenbaar te maken: Ik ben absoluut (nog) geen held met Access maar wil graag leren en vandaar dit projectje.
Het gaat om het volgende:
Ik ben sind een jaartje of anderhalf een fanatiek pretpark bezoeker (vooral Efteling op het moment) en houd inmiddels al een tijdje mijn bezoeken bij in een Excel lijst (Zie bijlage Excel Template V3)
Ik merk echter dat mijn rapportage wat lastig loopt mede door de inrichting van de lijst zoals die nu is. Maar tevens zou ik dit graag wat overzichtelijker in een database gaan bijhouden in plaats van in Excel.
Nu ben ik al een tijdje aan het spelen met Access met behulp van andere (Engelstalige) fora en een enkele collega van werk maar ik merk dat ik er toch wat lastiger uitkom om een fatsoenlijke database en de daarbij bijbehorende formulieren te bouwen.
Ik heb inmiddels een basis setup gebouwd op advies van anderen en met relationships erin.
Echter voelt dit inmiddels als abracadabra omdat ik nog niet alles snap van hoe databases nu werken(hoorde woorden als data normalisatie en dergelijke vallen??)
Is er iemand die mij wellicht op weg kan helpen? Zie bijgevoegde foto van de huidige tables/relaties en een word document met daarin even kort de wensen die ik heb voor wat betreft het bijhouden. Kan zijn dat ik mogelijk hierin wat mis, is soms best lastig alles goed omschrijven in de vorm van requirements.
Ik hoop oprecht dat iemand me kan helpen en me ook een beetje kan sturen/leren/uitleggen om Access te gaan snappen. Voorkauwen mag altijd natuurlijk maar uiteindelijk zou ik zelf er natuurlijk graag iets van leren ook voor de toekomst of mogelijke uitbreidingen hierin.
Om dit alvast meteen kenbaar te maken: Ik ben absoluut (nog) geen held met Access maar wil graag leren en vandaar dit projectje.
Het gaat om het volgende:
Ik ben sind een jaartje of anderhalf een fanatiek pretpark bezoeker (vooral Efteling op het moment) en houd inmiddels al een tijdje mijn bezoeken bij in een Excel lijst (Zie bijlage Excel Template V3)
Ik merk echter dat mijn rapportage wat lastig loopt mede door de inrichting van de lijst zoals die nu is. Maar tevens zou ik dit graag wat overzichtelijker in een database gaan bijhouden in plaats van in Excel.
Nu ben ik al een tijdje aan het spelen met Access met behulp van andere (Engelstalige) fora en een enkele collega van werk maar ik merk dat ik er toch wat lastiger uitkom om een fatsoenlijke database en de daarbij bijbehorende formulieren te bouwen.
Ik heb inmiddels een basis setup gebouwd op advies van anderen en met relationships erin.
Echter voelt dit inmiddels als abracadabra omdat ik nog niet alles snap van hoe databases nu werken(hoorde woorden als data normalisatie en dergelijke vallen??)
Is er iemand die mij wellicht op weg kan helpen? Zie bijgevoegde foto van de huidige tables/relaties en een word document met daarin even kort de wensen die ik heb voor wat betreft het bijhouden. Kan zijn dat ik mogelijk hierin wat mis, is soms best lastig alles goed omschrijven in de vorm van requirements.
Ik hoop oprecht dat iemand me kan helpen en me ook een beetje kan sturen/leren/uitleggen om Access te gaan snappen. Voorkauwen mag altijd natuurlijk maar uiteindelijk zou ik zelf er natuurlijk graag iets van leren ook voor de toekomst of mogelijke uitbreidingen hierin.
Bijlagen
Laatst bewerkt: