Opgelost Printen vanuit iPad

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Een gewone printopdracht vanaf mijn i-Pad naar mijn printer wordt niet uitgevoerd, ook een schermprint niet. Hij komt ook niet in de wachtrij van mijn PC.
Printen vanuit windows is geen probleem.
Waar moet ik de oorzaak vinden.

"zomaar " printen werkt ook niet, je moet een speciale AirPrint printer hebben.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik gebruik een air printer.
Hij heeft het altijd goed gedaan en zonder aanleiding werkt het nu even niet.
Groet,
Harry

@Brainstorm merk en type printer vermelden wil ook wel eens helpen.
En de air printer is die bekabeld aangesloten, zo ja dan heb je ook een intern ip adres voor de printer.
Geef dat nummer eens in bij een printopdracht .

Hallo,
Het is een Canon TS5100serie.
Hij is niet bekabeld.
En hij heeft al jaren zonder storing gewerkt.
Er moet een aanleiding zijn,
maar welke . . .

Groet,
Harry

Update gehad van/voor je I-Pad ?
Welke I-Pad gebruik je ?

Hallo,
Ik denk dat ik een zwakke wifi heb.
Ik kan geen verbinding krijgen met mijn printer als ik met mijn Iphone verbinding probeer te krijgen.
Met mijn 'thuis" verbinding kost het wel enige moeite, maar het lukt dan wel om verbinding te maken alleen hij drukt niet af.
In windows kan ik wel gewoon printen.
Hoe ik dit moet oplossen weet ik niet, te weinig kennis van zaken.
Wie kan dit wel.

Goedendag Whittey,
Ruim een week geleden update gehad naar 18.2.1
Heb daarna nog vaak geprint.
Waar kan ik zien welke iPad ik heb.

Hallo Whittey,
Ik weet inmiddels wel wat de oorzaak is.
Mijn i-Pad is geupdated met 18.3.1
Ik heb ook nog een oude iPad liggen die niet is geupdated.
Met die oude kan ik wel een printopdracht versturen.
Het ligt dus aan die versie van iPadOS.
Hoe komt dit weer goed?

Groet,
Harry

Wachten op een update van Apple, én maar hopen dat die ooit komt...

Het ligt dus aan die versie van iPadOS.
Veel te makkelijke conclusie. Om te beginnen bestaat versie 18.3.1 niet, dus ik vermoed dat het om 18.2.1 gaat, en daarmee kun je prima afdrukken. Hooguit even kijken of je de printerinstellingen goed hebt staan. Het niet kunnen afdrukken ligt in ieder geval niet aan de iOS versie.

Wachten op een update van Apple, én maar hopen dat die ooit komt...
Zeker geen iPhone/iPad? Nieuwe versies komen meestal behoorlijk snel. En een versie uitzetten die niet kan printen? Denk je dat ze daar alle testers op straat hebben gezet?

Hallo Octafish,

Slip van de pen. Het gaat idd om versie 18.2.1
Als het aan een printerinstelling ligt dan is het wel vreemd dat mijn "öude" iPad geen probleem geeft.
En Windows ook niet.
Welke printerinstelling zou dan veranderd moeten worden op mijn Canon TS5100series
Ik denk nog steeds aan de update naar 18.2.1

Groeten,
Harry

Je geeft nog steeds een beetje weinig informatie. Ik zal dat even demonstreren a.d.h.v. mijn eigen Air printer:

IMG_1411.jpeg

Zoals je ziet, kan ik afdrukken op mijn Epson via AirPrint. Ik kan alles instellen en controleren opende printer vanuit de iPad.
Ik zou een vergelijkbaar plaatje dus willen zien van jouw situatie.

Hallo OctaFish,
Ik denk dat ik het heb gevonden.
In de Netwerk Configuratie geeft de Wireless Lan de volgende waarden:
Signaal sterkte 36% en
Link kwaliteit ook 36%.
Wat kan ik doen behalve de printer bekabelen.
Groeten,
Harry

Ik weet niet zo goed wat ik met die info kan... om te beginnen zou ik de printer in de buurt van een WiFi punt zetten voor een optimale verbinding, zeker als je draadloos werkt. Bekabeld lost dat probleem natuurlijk gelijk op. Ten tweede zou ik, als die 36% op je iPad meet, dichter bij de printer gaan staan om af te drukken, kijken of je dan wél een verbinding kan maken.

Ik zag dat je een nieuwe vraag had gesteld, maar hier verder moet van de moderator. Lijkt mij logisch, aangezien je hier nog wel wat reacties te geven hebt. Zoals: heb je de router al een keer gereset? Heb je de printer al een keer gereset? Heb je de printer al een keer aangesloten met een kabel aan het netwerk? En wat waren dan de resultaten?
Overigens moet je met 36% op zijn minst kunnen afdrukken, en moet je iPad de printer ook zien. En kunnen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan