• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Probleem tijd in kolom

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

lowlands-18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2025
Hallo
Ik werk met Office 365.
In een aangeleverd bestand staat o.a. een kolom met 6 cijfers. Dit zijn uren minuten seconden. Er staat bijv 120343
Nu krijg ik met geen mogelijkheid deze ook weergegeven met de : ertussen dus 12:03:43
Er staat een uitroepteken bij van getal opgeslagen als tekst.
Ik heb al vanalles geprobeerd…

Code:
=TIJD(LINKS(A1;2);DEEL(A1;3;2);RECHTS(A1;2))

En een voorbeeldbestandje plaatsen kan ook helpen.

Ik heb eigenlijk dezelfde formule als AHulpje

alleen heb ik ook rekening gehouden met het feit dat tijden kleiner dan 10uur mogelijk een waarde van 5 posities oplevert. bijvoorbeeld 61452 voor 6:14:52
Code:
=TIJD(LINKS(A1;ALS(LENGTE(A1)=6;2;1));DEEL(A1;ALS(LENGTE(A1)=6;3;2);2);RECHTS(A1;2))

Deze oplossing zorgt wel dat je een extra kolom nodig hebt.
Maar als je een voorbeeldje kunt maken met de juiste indeling van de kolommen dan is er met Power query of VBA ook wel een oplossing te maken waarbij de bestaande kolom wordt omgezet.

Code:
=TIJD(LINKS(A1;2);DEEL(A1;3;2);RECHTS(A1;2))
@AHulpje helemaal blij! Levert alleen nu een nieuw probleem op. Ik had ook nog een kolom met een datum. Nu moet ik deze twee kolommen uiteindelijk samenvoegen. Ik krijg dan alleen een hele lange lijst numerieke getallen en kan daar dan weer met geen mogelijkheid het juiste van maken ondanks instellen dd-mm-jjjj uu:mm:ss. Als ik de inhoud van de kolom met jouw hulp gemaakt heb als tekst plak staat er 0-01-00 voor. Heeft dat daar mee te maken?

Maak het de helpers gemakkelijk en plaats een voorbeeldbestandje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan