• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost vba select tabbladnaam uit cel halen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

malsines

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2020
Beste mensen
ik heb een vba code nodig voor het selecteren van meerdere cellen. alleen wil ik de code hebben op tabblad 1 vanuit een cel uit tabblad 1 moet het de naam halen van de tabblad van de te selecteren cellen.

bv
sub selecteren()
tabblad(uit cel halen B3)
Range("D20:D50).Select

End sub

alvast bedankt

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, en al helemaal niet met:
alleen wil ik de code hebben op tabblad 1 vanuit een cel uit tabblad 1 moet het de naam halen van de tabblad van de te selecteren cellen.
Code kun je in een module zetten, dan werkt-ie overal, of in een specifiek werkblad, dan werkt-ie vanuit die ene pagina. Maar het is geen enkel probleem om een macro te maken die gewoon alles kan; de plek waar de macro staat doet er echt niet zoveel toe.
En 'de naam halen van het (niet de) tabblad van de te selecteren cellen? Je weet toch hopelijk wel dat alle cellen op dat tabblad de naam krijgen van datzelfde tabblad? Als je het adres van één cel gebruikt, heb je de naam voor alle cellen. En dus ook omgekeerd: je kunt de naam van het tabblad uit alle cellen halen.
Dus wat is precies de bedoeling?

Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()
   Msgbox cells(1).Parent.name
   Msgbox cells(1).Parent.codename
End Sub

Select werkt enkel op het actieve werkblad dus wat wil je met de geselecteerde cellen ?
Het kan wel op deze manier. Vervang Sheet1 door de naam van tabblad 1
Code:
Sub tst()
    wSheet = Sheets("Sheet1").Cells(3, 2)
    Application.Goto Sheets(wSheet).Range("A1")
    ActiveSheet.Range("D20:D50").Select
End Sub

Dat kan korter zou warme bakkertje zeggen als iemand anders die code zou plaatsen.

Bijlagen

Beste Emields als ik het in me eigen excel zet. krijg ik de foutmelding typen komen niet met elkaar overeen

Dan heb je niet een cijfer in die cel staan.
Maak er dit van:
Code:
Application.Goto Sheets([B3].Value).Range("D20:D50")

Gebruik
Code:
Cstr([B3])

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan