Is er een mogelijkheid om VLC aan een SAMSUNG TV aan te passen?

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Mij werd aangeraden om VLC eens te proberen om Video's te converteren/opslaan, en dát lukt perfect.
Op m'n PC kan ik ze terugkijken en de Engels gesproken Tekstbestanden worden vertaald naar het Nederlands, en ook die zijn op de Video's te zien.
Alleen het was de bedoeling dat de geconverteerde Video's ook te zien waren op mijn Samsung TV in de huiskamer, en dat lukt me nog steeds niet.
Ik vraag me af, kan VLC wél video bestanden converteren naar een format, dat geschikt is voor een Samsung TV?
En hoe zijn daarvoor de instellingen?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Laatst bewerkt:
Je kunt je tv verbinden met een HDMI-kabel met de pc en dan op de pc beeldscherm aanpassing doen?

Of gebruik, zoals al eerder genoemd, een media player zoals Plex.
Er zijn er meer maar zelf gebruik ik Plex met veel plezier.
De content kan ik ook buitenshuis bekijken, zoals bij vrienden of als ik op een bungalowpark of een hotelkamer zit.
De films en series die ik heb staan op een NAS waar ook de Plex Media Server op geïnstalleerd is.

Een greep uit de mogelijkheden:

Laatst bewerkt:
Je kunt je tv verbinden met een HDMI-kabel met de pc en dan op de pc beeldscherm aanpassing doen?
Daar is de afstand te groot voor.

Of gebruik, zoals al eerder genoemd, een media player zoals Plex.
Er zijn er meer maar zelf gebruik ik Plex met veel plezier.
De content kan ik ook buitenshuis bekijken, zoals bij vrienden of als ik op een bungalowpark of een hotelkamer zit.
De films en series die ik heb staan op een NAS waar ook de Plex Media Server op geïnstalleerd is.

Een greep uit de mogelijkheden:
Ja, maar vind je niet een beetje overdone? M'n TV, Modem,3x PC en een NAS Server zitten allemaal in m'n netwerkje. Dus een verbinding is geen probleem.
De films kan ik op elke PC vertonen, alleen de format die de SAMSUNG 4K TV eist, kan ik alleen maar bewerkstellingen met Movavi, die heeft een aparte tool om het beeld-format voor diverse TV's aan te maken. (waar VLC niet over beschikt) De SAMSUNG 4K TV ziet probleemloos bv het MKV als het maar met een speciaal Format geconverteerd wordt specifiek voor een SAMSUNG TV, ik zal een afbeelding hiervan bijvoegen.
VLC werkt anders perfect, waarvoor nog mijn dank.
Maar de films geconverteerd met VLC kan ik wel op de PC's te voorschijn toveren, maar op de TV, worden de Films (met VLC) dus helemaal niet eens zichtbaar.TV keuze uitvalschermpje 2025-04-02 210938.png

Gezien de verdere voordelen die Plex biedt vind ik dat zeker niet overdone.
Maar dat is aan jou natuurlijk.
En het is gratis.

Kijk de Afbeelding#5 hierboven, toont dat het Format anders is als dat de "gewone" film-converters bieden.
Als ik een MediaStreamer gebruik, zit ik nog steeds met met een Format dat mijn SAMSUNG 4K TV niet slikt.
Die MediaStreamer past echt het Format niet aan. denk ik zo.

In het geval van een mediaserver gaat het om wat deze slikt, niet wat je TV aankan.
Probeer het gewoon, het is simpel en kost niks.
Uiteraard dan ook de Plex app op je TV installeren:

Samsung.png

Op je TV installeren?
Hoe installeer je een überhaupt een App op de TV?

Als je TV een Smart TV is moet dat geen probleem zijn.
De app is dan verkrijgbaar via de app store van je TV.

In het geval van een mediaserver gaat het om wat deze slikt, niet wat je TV aankan.
Probeer het gewoon, het is simpel en kost niks.
Uiteraard dan ook de Plex app op je TV installeren:
Plex! Oeh, wat een gedrocht en onvoorstelbare slechte UX! (Error meldt: 'Er gaat wat fout...', ja wat dan?)
Ik blijf zweren bij Twonkymedia! Kost je een kleine licentie, maar dan heb je wat simpels en betrouwbaarders. Zelfs de helpdesk van Plex was om te huilen. Misschien was de combinatie van Qnap en Plex ongelukkig, maar dat lijkt dan grotendeels ook bij Plex te liggen.

Verder ligt het er naar mijn idee ook aan wat de TV slikt. Ik weet dat een oude TV bepaalde video's via Twonkymedia niet kon afspelen, en een nieuwe wel. Ik denk dat het aan bepaalde codecs ligt.

Ik gebruik Plex al jaren met veel plezier.
Nog nooit een probleem mee gehad op mijn 2 LG TV's, PC, laptop, tablet, telefoon, zowel binnens- als buitenshuis. De Plex server draait bij mij op m'n Synology NAS DS423.
Maar iedereen zal zijn/haar eigen ervaring en mening hebben.
Ik heb ook een link geplaatst naar meerdere media servers.

Laatst bewerkt:
De meningen over Plex zijn nogal verdeeld.
Momenteel ben ik aan het experimenteren met Movavi Video Editor Plus v.25.3
Dus dat wacht ik ff af.

Terug
Bovenaan Onderaan