van Windows 10 naar 11?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
ik zie nergens bij Windows update dat ik kan upgraden naar 11.
Mij is het niet duidelijk.

Dit helpt je vast verder:

ik zie: compatibiliteit controleren en Koop een Windows 11 pc.
wanneer ik op compatibiliteit klik, kom ik weer in Windows update.
Dus dat schiet niet op.

Als de upgrade niet automatisch verschijnt, dan betekent dat meestal de de pc niet aan de normen van Microsoft voldoet. Bijv. geen TPM.
Maar dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de pc niet naar windows 11 geupgrade kan worden.
Hier staat hoe dat moet: https://www.sr-pc-hulp.nl/Windows11upgraderufus.pdf
Sinds kort heeft Microsoft zelf nu ook een methode gepubliceerd hoe dat kan, upgraden hoe dat kan zonder dat de pc aan de normen voldoet.
Hier een videootje hoe dat gaat:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Ja, het kan dus wel , alleen durf ik het niet aan, bang dat ik het systeem om zeep help 🤔

Geen enkel probleem hier.
Ik heb meerdere windows 10 pc's op die manier omgezet naar windows 11 met de Rufus-methode.
Deze week nog een met de officiële Microsoft methode.
Puntje is wel dat bij de jaarlijkse upgrade van Windows 11 die niet van zelf gaat, maar ook weer op bovengenoemde manier moet.
Voor de rest werkt alles gewoon en komen alle maandelijkse updates gewoon door.

@srpchulp respect dat u dit aankunt, helaas laat mijn geheugen me wel eens in de steek.
Heb 2 computers die nog op Windows 10 draaien, ik kan dus nog tot en met oktober hier gebruik van maken dan is het einde verhaal helaas

ik kan dus nog tot en met oktober hier gebruik van maken dan is het einde verhaal helaas
Nou, dat valt wel mee. Ik lees een hoop geblaat met als belangrijkste 'argument' dat de hele wereld aan kwaadwilligen dan (zal je nét zien) met zijn allen uitgerekend jóuw pc gaan bestormen en om zeep helpen.
Nog even afgezien van de vraag wat die miserabelen met zijn allen met jouw (of mijn) pc's aan moeten, zie ik dat echt niet zo snel gebeuren. Veel bangmakerij, in mijn ogen.

Als je goede beschermingssoftware hebt, zullen je systemen echt nog wel even door kunnen. En is er dus geen directe reden om gelijk alles maar aan de kant te schuiven en nieuwe systemen aan te schaffen. En als de computers W11 wél aan kunnen (vaak moet je eerst in de BIOS wat omzetten) kun je natuurlijk gewoon overgaan. Zelf wacht ik liever op W12, wat (hopelijk) een betere Windows gaat worden dan het gruwelijke W11.

Zelf wacht ik liever op W12, wat (hopelijk) een betere Windows gaat worden dan het gruwelijke W11.
Wat is er zo gruwelijk aan Windows 11? Ik vind de userinterface juist verademend werken, evenals de integratie van de AI-toepassingen. Als je wacht op Windows 12, dan kan ik je vertellen dat er nog geen ETA door Microsoft bekend is gemaakt wanneer het komt. Maar uit uitgelekte beta's is duidelijk dat dit nog fancy'er wordt dan Windows 11. Voor hetzelfde komt deze eind 2026.

Als er één Windows gruwelijk was, was dat Windows 8 (en Windows ME)

Laatst bewerkt:
:cool: tja, zoveel keuzes, ik heb het liefst gewerkt met Windows 7 die heeft vanaf het begin Super gedraaid
nooit geen enige problemen ermee gehad .

Zet er een gratis AV op, kun je W10 blijven gebruiken, je krijgt alleen geen updates meer, maar die waren er toch weinig al buiten die voor Defender.

Wat is er zo gruwelijk aan Windows 11? Ik vind de userinterface juist verademend werken, evenals de integratie van de AI-toepassingen.
Ik gebruik geen AI toepassingen (hoewel dat niet helemaal waar is: ON1 gebruikt het vrij intensief), althans niet van Windows. Zit daar ook niet op te wachten. En ik vind juist de interface afzichtelijk en verschrikkelijk. En bijzonder onhandig. Dus ik hoop op beterschap :).
Als er één Windows gruwelijk was, was dat Windows 8 (en Windows ME)
Daar kan ik je zonder meer gelijk in geven.
En nu weer in topic :D.

Kijk als verlenging 30 euro kost, ga ik niet moeilijk doen. Maar de organisatie bij MS deugt niet. Uitleg over verlenging is zeer ingewikkeld. Waarom niet gewoon een key kunnen kopen bij MS of computershops? Activeren en klaar is de boel. Kun je een jaar verder. Waarom weer allemaal zo moeilijk en zo traag doen?

Ja, het kan dus wel , alleen durf ik het niet aan, bang dat ik het systeem om zeep help 🤔

Ik heb enkele maanden geleden mijn vrij nieuwe laptop en 9 jaar oude Acer PC, van een nieuwe W11 voorzien. Zonder problemen! En ook het updaten van het systeem gaat perfect.

Voor mensen die TPM-status/versie willen weergeven:
tpm.msc

TPM-specificaties (indien aanwezig):
tpmtool getdeviceinformation

Terug
Bovenaan Onderaan