2 grote schermen?

binnendoor62

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2015
Hoi,
Ik heb privé een nieuwe laptop HP i3/8gb/512gb ssd win 11 gekocht maar krijg deze niet op 2 grote schermen. Bij mijn zakelijke HP Probook lukt dat wel. Kan het niet bij mijn nieuwe laptop of is daar toch een "trucje" voor? Bvd voor jullie reactie.

Wintoets+R = RUN = Uitvoeren
plakken
C:\Windows\System32\desk.cpl
Enter
Meerdere beeldschermen
Kies
Deze beeldschermen uitbreiden

Of gewoon rechtsklikken op het bureaublad, en je scherminstellingen aanpassen.

Bij mijn Probook worden beide grote schermen zichtbaar. Als ik mijn nieuwe laptop aansluit, blijft er één scherm zwart. Lijkt er dan toch op dat nieuwe laptop dat niet aan kan?

De vraag is natuurlijk: zie je in de Instellingen één of twee beeldschermen? Sowieso lijkt het mij, als je twee aansluitingen hebt, dat je ook twee monitoren kan aansluiten. Welke malloot bouwt een laptop met twee monitor aansluitingen en zet er dan een videokaart in die maar één beeldscherm aankan?
Overigens kunnen we natuurlijk op basis van jouw info nooit zien om welke HP het gaat....

Ik zie twee beeldschermen bij Instellingen: denk 1 van mijn laptop en 1 groot scherm. Zal wel een te kleine videokaart in zitten. Zou erbij plaatsen van een videokaart een oplossing kunnen zijn of kan ik dan beter een Probook kopen?

Welk type HP, nu wordt het zomaar wat roepen.
En een videokaart in een notebook plaatsen.....?

Ik had ook al om het type van de HP gevraagd, maar LP leest mijn berichten niet, dus die vraagt er dan ook nog een keer om. Toch handig, als mensen elkaar blokkeren :).

Wat betreft het schakelen: op een laptop heb je een functietoets waarmee je het tweede scherm activeert, of het hoofdscherm maakt als je het scherm van de laptop niet wilt gebruiken. Wellicht is dat een andere toets dan op de ProBook? Sowieso zou e.e.a. in de handleiding van de laptop moeten staan, daar zou ik eerst eens kijken. Als daar niet over twee schermen wordt gerept, dan weet je hoe laat het is!

Overigens zou het dus wél moeten kunnen, aangezien je in de Instellingen twee monitoren ziet. Als het goed is heb je ook een knop waarmee je het tweede scherm kunt detecteren. Daarmee zou je het scherm óók moeten kunnen vinden. En dus een keuzelijst waarmee je de functie van het tweede scherm kan instellen (dupliceren of uitbreiden).

Een GPU bijplaatsen in een laptop kan sowieso niet, en vervangen zal denk ik ook een lastig probleem worden. Maar dat lijkt mij ook helemaal niet nodig.

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gemerkt ben ik geen expert.
Het gaat dus om het detecteren van een 3e scherm (laptop en daarnaast 2 grote beeldschermen). Misschien een domme vraag maar wat is de functietoets om te schakelen zodat het tweede scherm (en eventueel dus 3e scherm activeert), of het hoofdscherm maakt als ik het scherm van de laptop niet wil gebruiken.
Ik heb helaas geen handleiding van de laptop.

Win+P.

Maar je hebt een huis- tuin en keukenmodel met een i3 processor. Dan is de onboard videokaart ook niks. Goede kans dus dat 1 extern scherm de max is.

Als we mogen beschikken over een typenummer kunnen we meedenken

Win+P.

Maar je hebt een huis- tuin en keukenmodel met een i3 processor. Dan is de onboard videokaart ook niks. Goede kans dus dat 1 extern scherm de max is.

Als we mogen beschikken over een typenummer kunnen we meedenken
Waar kan ik het typenummer vinden ...;-)

Op de onderkant staat dat eigenlijk altijd...

Nog afgezien van de gegevens van de laptop (je hebt toch ook een handleiding waar dat in staat?): je kunt pas twee externe monitoren aansluiten los je ook twee aansluitingen hebt. En je hebt niet eens verteld of het om (twee) HDMI of twee DP aansluitingen gaat... Ik betwijfel of je die op deze (redelijk mager uitgeruste) laptop hebt. En dan heb je een probleem; dan kan het alleen maar via een hub waar je de monitoren op aansluit. Die je dan ook op de Pro kan gebruiken natuurlijk.

Maar echt: geef gewoon antwoord op de vragen die gesteld worden!

Specs:
Scherm: 15,6″ diagonaal, Full HD (1920 x 1080), IPS, anti-glare, 250 nits, 45% NTSC
Grafische kaart: Geïntegreerde Intel® UHD Graphics

Kan alleen via een DisplayLink dock. De beperking bij dit model zit in de USB-C aansluiting ->
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Terug
Bovenaan Onderaan