Ik heb een Excel waarin ik de energie bij houd.
Ook heb ik een tabblad bijgevoegd Excel zitten (is gekopieerd en geplakt)
In het tabblad variabelen staat een tabel.
kolom A verwijst naar betreffende tabblad en kolom c t/m e zijn de termijn bedragen.
Nu wil ik de termijn bedragen vermelden op betreffende tabblad zonder ieder jaar dit te moeten aanpassen.
Ik had al een formule gevonden die het juiste jaar en het eerste termijn bedrag vond.
Dat is INDEX(variabele!$C$1:$C$5;AANTAL.ALS(variabele!$C$1:$C$5;">0")-0)
Hiermee vind ik alleen de 1e waarde.
Maar ook die moet ik dus aanpassen omdat het jaar erop weer een nieuwe periode is en de -0 verwijst naar het laatste getal (-1 naar het 1 na laatste).
Weet iemand een formule hoe ik dit kan doen.
Ik wil geen script of macro omdat ik dan een xlsm moet maken in plaats van een xlsx.
Groetje
Peter
Ook heb ik een tabblad bijgevoegd Excel zitten (is gekopieerd en geplakt)
In het tabblad variabelen staat een tabel.
kolom A verwijst naar betreffende tabblad en kolom c t/m e zijn de termijn bedragen.
Nu wil ik de termijn bedragen vermelden op betreffende tabblad zonder ieder jaar dit te moeten aanpassen.
Ik had al een formule gevonden die het juiste jaar en het eerste termijn bedrag vond.
Dat is INDEX(variabele!$C$1:$C$5;AANTAL.ALS(variabele!$C$1:$C$5;">0")-0)
Hiermee vind ik alleen de 1e waarde.
Maar ook die moet ik dus aanpassen omdat het jaar erop weer een nieuwe periode is en de -0 verwijst naar het laatste getal (-1 naar het 1 na laatste).
Weet iemand een formule hoe ik dit kan doen.
Ik wil geen script of macro omdat ik dan een xlsm moet maken in plaats van een xlsx.
Groetje
Peter