Hyperlink

benikke

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2023
Hallo allemaal.

In aanhang een kleine voorbeelddatabase als voorbeeld.

Deze bestaat uit een:

Tabel (Gegevens)

Query’ (Verrekeningen)

Formulier (Om in te werken)

Nu is voor mij het veld ’Yelo’ nogal van belang. (in het formulier)

Eigenlijk als ik daarop ‘klik’ zou dat veld moeten werken als een hyperlink

Zodat met een muisklik op die link, onmiddellijk naar deze pagina word gegaan.

Maar ergens doe ik wat mis in de tabel denk ik, of doe ik iets helemaal niet, of kan het helemaal niet.

Want let op dit gaat over access 2013.

En leg alstublieft uw eventuele stappen uit want ik ben een 78 jarig fossiel die dit doet als geheugen gymnastiek en leek in access.)

Hopelijk was alles duidelijk, anders lees ik het wel.

Bedankt op voorhand en de groeten.

Bijlagen

Want let op dit gaat over access 2013.
Ik kan je db niet openen nu (lees op een iPad) maar de oplossing is in beginsel heel simpel; je moet één regel VBA gebruiken op het veld Yelo en daarvoor gebruik je een procedure op de gebeurtenis <Bij klikken> van dat veld. Wat je doet (als fellow pensionado mag ik uiteraard 'je' zeggen :)) is het volgende:

1. Open het formulier in Ontwerpweergave
2. Selecteer het veld [Yelo]
3. Klik op de knop <Eigenschappen> in de menubalk (rechtsklikken op het veld mag ook)
4. Klik op het tabblad <Gebeurtenissen> in het menu <Eigenschappen>
5. Klik nu op de knop met de drie puntjes achter de regel <Bij klikken> (de eerste is dat)
6. Kies nu <Gebeurtenis opbouwen>. Je komt in de VBA editor terecht.
7. Typ nu tussen de regels Sub... en End Sub de opdracht FollowHyperlink(Me.Yelo.Value)
Je ziet nu, als het goed is, iets als:
Code:
Sub Yelo_OnClick()
     FollowHyperlink(Me.Yelo.Value)
End Sub
8. Sluit de VBA editor af (kruisje rechtsboven)

Je kunt het formulier nu in de Formulierweergave zetten, of afsluiten, opslaan en opnieuw openen.
Als je nu op het veld klikt, wordt de hyperlink uitgevoerd. Mits het uiteraard een correcte hyperlink is :). Ik zal straks nog even achter de pc kruipen om de db zelf te bekijken, en te controleren of het hiermee in orde is.

De procedure die ik heb beschreven is in orde, hooguit dat ik de naamgeving van de Sub niet helemaal correct heb. Maar dat geeft niet, want als je stappen 3 t/m 6 uitvoert, kan het eigenlijk niet mis gaan.

Terug
Bovenaan Onderaan