een extra ssd erbij plaatsen laptop

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
gegevens laptop zijn; Systeemmodel Aspire A515-58M, Processor 13th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1335U, 1300 MHz, 10 core('s), 12 logische processor(s).

hoi, zie bovenstaande gegevens betreffende het laptop model e.d.

deze laptop heeft maar 1 ssd van 500gb, maar ik wil graag een hd erbij plaatsen om de c schijf gescheiden te houden van alle bestanden.
na het openen van de laptop blijkt dit (m.i.) niet bepaald plug en play te zijn, zie foto.
is er toch een mogelijkheid om een ssd/hd er bij te plaatsen of zal ik altijd met een externe ssd/hd moeten werken ?

mvg en bvd, ben.

acer laptop.jpg

Ik zie maar 1 M.2 slot dus ik ben bang dat dat met die laptop niet mogelijk is.

Weet niet of dit klopt.

helemaal geen work around ?
Vervang de M.2. van 512 GB door een grotere en verdeel deze in 2 partities.
Als de laptop een grotere ondersteund uiteraard.

Waarom is er dan geen betere model/type aanduiding beschikbaar? Je kunt wel 100 modellen hebben? Puur gokwerk dan.

Vervang de M.2. van 512 GB door een grotere en verdeel deze in 2 partities.
Als de laptop een grotere ondersteund uiteraard.
ik wil juist 2 gescheiden hd,s, zo kan ik het os (de c schijf) gescheiden houden van mijn bestanden, al mijn bestanden gaan dan automatisch naar de 2e hd.

gezien de reacties ben ik bang dat ik enkel met een externe hd/ssd kan gaan werken, die plak ik dan maar "permanent" vast aan de laptopdeksel.
of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Aspire A515-58M
Als ik dat dan met een tekst op Google invoer zou ik juiste antwoorden moeten krijgen die op dat model van toepassing zijn, echter er klopt vaak niets van. Lijkt wel op die stofzuiger-zaak van Philips, 600 modellen en geen onderdeel meer leverbaar opdat je een nieuwe moet kopen (weer een ander model)!

Afhankelijk van de grootte zou ik een externe SSD aanschaffen en die zijn tegenwoordig vrij klein en een externe HDD zal ook prima gaan. Ik gebruik zelf MyPassports en WD Elements maar heb ook wel externe SSD's.

Dat zei ik in #6 ook al maar wil TS niet.

Terug
Bovenaan Onderaan