• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filterfunctie toevoegen in excel

wartaal67777

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2025
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.
Ik wil heel graag een filter functie toevoegen. De filter moet dan als iemand op een trefwoord zoekt, alle nieuwsartikelen laten zien die betrekkking hebben op dat betreffende trefwoord. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
Alvast bedankt.

Bijlagen

alleen een vraagje, hoe doe ik het bijwerken, als ik nu bijvoorbeeld meer nieuwsartikelen in het tabblad newsflashes zet?

Plak je nieuwe gegevens in de eerste niet-blauwe rij in tabblad News Flashes
In het voorbeeld dat in #3 is bijgevoegd, is dat cel A14.
Als je dat hebt gedaan, ga je naar het tabblad Zoek, klik in een cel (bijvoorbeeld A4) en kies je daarna voor "Alles verversen".
Alles wordt dan automatisch bijgewerkt, inclusief de slicers, met de nieuwe gegevens.

@AlexCEL en @HSV
Dit was TS zijn vraag:
De filter moet dan als iemand op een trefwoord zoekt, alle nieuwsartikelen laten zien die betrekkking hebben op dat betreffende trefwoord.
Jullie zoeken in de kolom "organisatie" en niet in de trefwoorden.
Of heb ik het nou helemaal mis?

Ik zoek in kolom 'Titel' als je formule begrijpt (Tabel2[Titel])

Maar dat mag je dan veranderen in Tabel2[Trefwoorden2]&Tabel2[Trefwoord 2]&Tabel2[Trefwoord 3]&Tabel2[Trefwoord 4]&Tabel2[Trefwoord 5]

Terug
Bovenaan Onderaan