• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

internet koppeling overnemen op ander tabblad

tonku

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo,

Ik probeer vanaf bv blad1 een cell op blad2 over te nemen met =Blad1!B4. De cell B4 op blad1 heeft een koppeling naar internet. In mijn geval www.google.nl. Met de =Blad1!B4 word de koppeling niet overgenomen, maar alleen de tekst, die in cell B4 staat.
Ik heb de cell B4 gekopieerd en op blad2 in B7 geplakt dmv "transponeren". Dan word de koppeling wel mee genomen. Echter wanneer ik de koppeling op blad1 ga aanpassen met een andere url word deze niet mee veranderd op blad. Heeft iemand een manier of handigheidje om de cell van blad1!B4 naar blad2!B4 te krijgen met de zelfde tekst en koppeling. En wanneer de koppeling op Blad1 word aangepast dat ook de koppeling op Blad2 mee veranderd.

Groeten.

Ton.

Bijlagen

Bedankt voor je input. Maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Het word in je file met een trekbalkje gedaan, maar het is de bedoeling dat als ik de koppeling aanpas op blad1 dat ie het dan automatisch overneemt.
Bericht automatisch samengevoegd:

zo:

Code:
=HYPERLINK(Blad1!B4)
Ik heb de code geprobeerd, maar het gaat niet naar de link van blad1. Hij opent mijn one-drive pagina. Ik denk dat ik misschien iets fout doe.
Groeten.
Ton

Laatst bewerkt:
Als in meer dan 1 werkblad eenzelfde link gebruikt moet kunnen worden kun je er wellicht beter een werkbalkknop van maken.

In de Quick Access Toolbar kun je bijv. de volgende macro laten uitvoeren:

Code:
Sub M_snb()
    ThisWorkbook.FollowHyperlink "http://www.google.nl/"
End Sub

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan