Opgelost Bestandsweergave in mappen in alle mappen op dezelfde manier weergeven W11

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Ik heb de weergave van bestanden in mappen ingesteld en dan via opties>weergave op mappen toepassen geklikt zodat dit voor alle mappen zo zou moeten zijn. Dit was zo voorheen maar ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nu staan sommige submappen in een hoofdmap niet op de weergave die ik ingesteld heb.
Hoe krijg ik alle mappen toch in dezelfde weergave?

Dit was zo voorheen maar ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nu staan sommige submappen in een hoofdmap niet op de weergave die ik ingesteld heb.
Dank je de koekoek, zeggen we dan bij ons. Als je Windows opnieuw installeert, krijg je alle standaardinstellingen terug. Dat is doorgaans ook de bedoeling als je Windows opnieuw installeert, want waarom zou je dat anders doen? De volgende stap is dus om vanuit de hoofdmappen aan te geven hoe je die wilt weergeven (muziek, documenten etc) en vervolgens bij het opslaan aangeven dat die instelling ook voor alle mappen met die instelling moet gelden (heb je gedaan) maar óók voor alle onderliggende mappen. En daar gaat het vermoed ik dus fout.

Het enige dat men kan doen bij mapopties tab weergave is klikken op "op mappen toepassen". Bij mijn weten is er geen andere mogelijkheid. Dus het is mij een raadsel waarom sommige mappen in de ingestelde instelling staan en andere op dezelfde schijf niet.
mapoties.jpg

Je laat het verkeerd plaatje zien, dit is voor de algemene instellingen. Wat je dus nog moet doen (denk ik): rechtsklikken op de hoofdmap, en daar vanuit de keuzelijst aangeven welk je sjabloon je voor die map wilt gebruiken. En dan dus ook het vinkje aanzetten dat de gekozen instelling voor de onderliggende mappen.

U bedoelt bij eigenschappen de tab aanpassen.Die heb ik nog nooit gebruikt en het is altijd goed gegaan.
Ik heb het opgelost gekregen door een map die niet goed stond nogmaals aan te duiden op mappen toepassen bij de weergave en nu staan ze plots wel allemaal zoals gevraagd.

Het is wel wat OctaFish schrijft. Het begint met de instellingen van de hoofdmap ((muziek, documenten etc) =type. Daar maak je dan de detail-instellingen, en dan wat jij doet. Op alle mappen van dit type toepassen.

Terug
Bovenaan Onderaan