• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost excel fomulie als

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

freeze

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Hallo Allen,

ik kom er net niet lekker uit met een formule. ik wil graag als hij in de tekst bij rolnummer de letter F vind hij zegt "JA" als niet dan "NEE" maar mocht er in het hele vak geen tekst staan dat het vakje FSR dan leeg blijft. het begin heb ik maar dat bij geen data hij leeg blijft kom ik net niet uit. hij zegt nu overal nee

1773400736581.png

Misschien zoiets?
Code:
=ALS(D9=""; ""; ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("F"; D9)); "JA"; "NEE"))

Code:
=IF($D9="";"";MID($D9;7;1)="F")

Waarom in D11 #Waarde! staat ??? Eeen incorrecte formule ?

Thanks toppers! kwam net niet uit het laatste stukje! geweldig
Bericht automatisch samengevoegd:

Nog 1 klein ding, ik weet niet of dit in hetzelfde topic mag maar als ik nu de "clear" macro knop gebruik om de data te wissen haalt hij bij FSR? ook de formule weg en dan bij invoer nieuw data is de formule niet meer beschikbaar. in de kolom Koker blijft hij gewoon staan.

Wat zie ik over het hoofd?
1773403546301.png

Code:
=IF($D9="";"";MID($D9;7;1)="F")

Waarom in D11 #Waarde! staat ??? Eeen incorrecte formule ?
klopt me die formule was ik nog bezig, is inmiddels gelukt die correct te krijgen

ik zie in de range "clear" dat hij ook velden in de FSR kolom selecteert, ben er alleen nog niet achter hoe ik dat aan kan passen

1773404708968.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan