Kun je twee pop mailbestanden in Linux Mint samenvoegen?

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ontstaan na een herinstallatie van Linux Mint, maar hoe weet ik niet. In het menu van mijn desktop staan nu twee Thunderbird mail-accounts. Ik gebruik pop als instelling. De ene bevat alle door mij bewaarde mails tot de herinstallatie; de tweede bevat de mails die daarna zijn binnengekomen. Kan dat weer worden samengevoegd tot 1 mail-account? Ik lees dat zoiets in Windows zou kunnen, maar vind niets over Linux.

Ik dacht dat je met rechtermuis-knop een item kunt selecteren in het menu en dan met del-toets verwijderen?

Ik dacht dat je een dubbele vermelding had in je menu?

Waarom zou je niet meteen willen overstappen op IMAP? Dan loopt alles synchroon op alle apparaten.
Ideaal met het verwijderen van spam, of het synchronseren van replies in Verzonden Items.

Zo werkt het in Outlook:
Klik op de email in account A die je wilt verplaatsen.
Sleep die email naar de Inbox van account B.

Misschien kan dit ook in Thunderbird

Mijn poging is mislukt. Oude emails zijn weg. Pech dus.

Oei! Backup terug zetten dan maar?

Ontstaan na een herinstallatie van Linux Mint, maar hoe weet ik niet. In het menu van mijn desktop staan nu twee Thunderbird mail-accounts.
Ik snap even niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Voor de volgende keer kan je deze stappen doen:
1. in verborgen bestanden ctrl+h staan in de persoonlijke map de volgende mappen:
.thunderbird
.mozilla

Deze twee mappen zet je op een stikkie.
Na verse installatie (dus schijf leeg laten halen en nieuwe installatie doen, dus niet erover heen!) zet je deze twee terug in de persoonlijke map.
Dat is voordat je thunderbird en firefox hebt geopend. Staat er al een map in de verborgen bestanden, dan deze verwijderen.

Daarna moet alles weer in orde zijn wat betreft thunderbord en firefox.
Heb je geen firefox, dan vervalt die optie uiteraard.

Edit: je kan beter naar IMAP gaan nu je dus bovenstaande niet kan uitvoeren.

Ik gebruik voor 99% mijn laptop met Mint en bewaar oudere mails op de desktop. Normaal maak ik ook van de desktop backups, maar tijdje verzuimd. Mijn zoon is kundig op dit gebied en kwam gisteravond langs. Volgens hem was het mail account een puinhoop op de desktop. Mijn planet account zat er bv twee keer in. Een met de mails tot aan de herinstallatie en een met de mails er na. Dat had ik getracht op te lossen door de oude mails te kopiëren naar het account met de nieuwe mails en dat leek gelukt. Hij heeft een uur zitten spitten, maar alle mappen waren leeg. Ondank dat ik had aangevinkt 'bestanden niet verwijderen'. Volgens hem had het dan theoretisch gezien ergens moeten zitten, maar tot diep in de krochten van thunderbird is niets te vinden. Hij raadt pop sterk af omdat ik thunderbird op de laptop en op de desktop separaat gebruik.

Voortaan kan je beter een hele verse installatie doen, dus geen bestanden laten staan. Dat is vragen om moeilijkheden.
Dus verse instal? Eerst overal backups van maken, je email zoals ik het voor je hebt uitgelegd en daarna kiezen bij de installatie overschrijven van alles.

Dat is in principe de juiste methode, zodat er namelijk niets in de weg kan zitten van andere configuraties.

Backups maak ik regelmatig, maar nu met de desktop ff niet gedaan. Stom.
Zoonlief kon tot zijn verbazing nog wel een map vinden Lokale Mappen. Maar 99% daarvan was nu ook leeg! Een paar bevatten nog wel emails. Merkwaardig allemaal.
Maar stel dat ik overstap op IMAP. Ik begrijp dat laptop en desktop dan worden gesynchroniseerd. Risico is dat mijn laptop mail-account dan ook naar de bliksem gaat?

Waarom naar de bliksem?
Je stelt even alles opnieuw in, al je accounts en wachtwoorden. Daarna op je desktop ook en klaar ben je.
Alle email komt dan binnen op al je apparaten en je mail blijft staan bij de provider.

Ik gebruik voor 99% mijn laptop met Mint en bewaar oudere mails op de desktop.

Op de laptop waar je POP gebruikt kan je bij Serverinstellingen aangeven dat de email op de server moet blijven (zelfs als je email op je laptop verwijdert) zodat je ze op andere apparaten kan blijven lezen.
1776611439817-jpeg.389005

Een groot nadeel van een POP/IMAP mix is dat alleen Postvak In naar je laptop wordt gedownload via POP. Het beste kan je alles op IMAP zetten (zolang je genoeg MB/GB bij je provider hebt).

Bijlagen

• 1776611439817.jpeg
    1776611439817.jpeg
    9 KB · Weergaven: 16
Ja, ik denk er na deze ellende ook aan om laptop en desktop beide op IMAP in te stellen.

Terug
Bovenaan Onderaan