• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tegels die verwijzen naar een mailopdracht.

Marcel Bos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2026
Ik heb tegels in en excelbestand die verwijzen naar een mailopdracht, alleen moetehn de datuyms in de mail hewijzigd worden hoe doe ik dat?

Bijlage verwijderd ivm privacy gevoelige informatie, gelieven een nieuw bestand uploaden zonder deze informatie

Dat is lastig zonder je document.
Plaats deze zonder de privacy gevoelige informatie.

Dat is lastig zonder je document.
Plaats deze zonder de privacy gevoelige informatie.
Dat lukt helaas niet want wat privacy is gekoppeld aan een datum. Ik heb namelijk tegels met een functie, als je daar op klikt wordt er een mail geopend waar een vaste datum in staat namelijk 2 weken +1 de datum in de mail moet gewijzigd worden naar 2 weken -1.

Dan kan je de achter de "tegel" liggende code toch plaatsen?

Voor zover ik in eerste instantie heb kunnen zien, stond deze privé-info in de div. macro-modules.
Ik ga er ook vanuit dat de zogeheten tegels die je noemt in het tabblad "Dashboard" staan. Deze waren allemaal niet gekoppeld aan een macro.
Dus mijn voorstel is om het geheel te ontdoen van de "lege" tabbladen.
In alle macro module waar een of meerdere mailadressen staan deze verwijderen of fake adressen invullen zoals b.v. deze "test@example.com".

Ik had je inmiddels terecht verwijderde bijlage ook al eens bekeken maar ze meteen weer verwijderd, niet zozeer omwille van privé gegevens, maar wel omdat ze een massa code bevatte en je niet de moeite nam aan te geven welke diende aangepast te worden.
Uit je laatste post leid ik ondertussen af dat je dat bestand vermoedelijk op één of andere (duistere?) manier te pakken hebt gekregen, want je hebt duidelijk weinig of geen idee over de werking van de code. Redelijke kans dat het wel vaker verkeerd zal gaan, denk ik dan...
'Anyway', als het dan toch enkel gaat om 2 weken + 1 te wijzigen in 2 weken - 1, dan zou je kunnen beginnen met rechts te klikken op de betreffende 'tegel', kies vervolgens 'Macro toewijzen', en daarna 'Bewerken'. Dan kom je automatisch bij de juiste macro terecht. Best mogelijk dat je daar ergens 15 vindt, maak daar 13 van en kijk of het goed gaat. Anders zoals hiervoor al gevraagd toch maar een geanonimiseerd bestandje plaatsen.

Dat lukt helaas niet want wat privacy is gekoppeld aan een datum. Ik heb namelijk tegels met een functie, als je daar op klikt wordt er een mail geopend waar een vaste datum in staat namelijk 2 weken +1 de datum in de mail moet gewijzigd worden naar 2 weken -1.
Ik zie net door overal op te klikken dat het in visual basic is gemaakt.

To fix this, you need to change the hyperlink or the VBA macro attached to your Excel tiles. Excel formulas and mailto links use simple addition and subtraction for dates, where + 1 adds a day and - 1 subtracts a day.

Here is how to update your tiles based on how they were set up:

Method 1: If using a Formula (HYPERLINK)
If your tile uses the =HYPERLINK() formula, look for the part of the formula that calculates the date. It likely contains something like TODAY() + 15 (which is 14 days + 1 day).
  1. Click on the cell with the tile.
  2. Look at the formula bar at the top.
  3. Change the section that says + 15 (or + 1) to + 13(or - 1).
    • Example: Change =HYPERLINK("mailto:test@://example.com" & TEXT(TODAY()+15, "dd-mm-yyyy"), "Send")
    • To: =HYPERLINK("mailto:test@://example.com" & TEXT(TODAY()+13, "dd-mm-yyyy"), "Send")

Method 2: If using a Macro (VBA)
If your tiles are shapes or buttons that trigger a macro, you need to edit the underlying VBA code.
  1. Press ALT + F11 to open the Visual Basic Editor.
  2. In the left sidebar, double-click the Module or Sheet where your code lives.
  3. Look for the line that formats the date. It will look like Date + 15 or DateAdd("d", 15, Date).
  4. Change the value:
    • If it says Date + 15, change it to Date + 13.
    • If it says DateAdd("d", 15, Date), change it to DateAdd("d", 13, Date).
  5. Press CTRL + S to save, close the VBA window, and test your tile.
Bron: AI 2026

Terug
Bovenaan Onderaan