• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Eislijn in grafiek een offset meegeven

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Obrecht

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2025
Beste slimme mensen
Ik heb een vraagje.

Is het in Excel, 2021 of 2024 Nederlandse versie mogelijk
om een lijn in een grafiek een offset meet te geven.
Normaal werken we met een hulp kolom zoals in de rechter grafiek maar daar wil ik vanaf.
Is er een slimme manier om zonder macro een lijn een offset meet te geven of een formule toe te voegen.
In de tabel is dat de ‘Onzekerheid’ dit is dit voorbeeld een vaste waarde maar komt normaal uit een ander blad.

Bijlagen

Als je de gegevens in kolom D kopieert en in kolom E plakt met plakken speciaal / optellen, ben je klaar.

Als je geen hulp kolom, geen formule en geen VBA wilt hoe kan de grafiek dan weten wat hij moet tekenen?

Jammer dat de oplossing over het hoofd gezien of genegeerd wordt.

je je oorspronkelijke bestand staat een formule en snb heeft je ook een formule gegeven

je je oorspronkelijke bestand staat een formule en snb heeft je ook een formule gegeven
Blijkbaar was mijn uitleg onvoldoende.
Dit is een vereenvoudigde vraag voor het gebruik van grafieken binnen 165 parameters
waarbij ik verwijzingen van blad naar blad probeer te voorkomen

onzekerheid*; en eis max:
staan daar niet voor niets en mogen dus niet veranderd worden.

Is het in Excel, 2021 of 2024 Nederlandse versie mogelijk
om een lijn in een grafiek een offset meet te geven.
Normaal werken we met een hulp kolom zoals in de rechter grafiek maar daar wil ik vanaf.
Is er een slimme manier om zonder macro een lijn een offset mee te geven of een formule toe te voegen.
In de tabel is dat de ‘onzekerheid’
* dit is dit voorbeeld een vaste waarde maar komt normaal uit een ander blad.

Maar goed; volgens mij was de vraag redelijk eenvoudig. Geen oplossing Dat is jammer !

EN DOOOOOR

Terug
Bovenaan Onderaan