Snelkoppeling en sneltoets

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo

Eigenlijk 2 vraagjes:

1. Hoe kan ik in Verkenner een icoon/snelkoppeling Nieuwe Map toevoegen aan de standaard werkbalk?

Of is dit niet mogelijk ... ?

Ik vind het veel te omslachtig om telkens via Bestand - ... of rechtermuisknop te gaan.

2. Hoe krijg ik de sneltoetsen voor het opstarten van programma's werkende? Ik kan ze wel instellen (vb. Ctrl + Alt + W), maar er gebeurt niets als ik ze uitvoer ...

Mercikes

Jan

Dit zou ik ook wel heel graag willen weten, maar kan jij mij vertellen hoe ik in Windows (XP) nieuwe sneltoetsen aanmaak?

Ga in Explorer naar C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's (let op Administrator kan ook je eigen naam zijn)

Nu zie je alle programma-onderdelen van het startmenu.

Nu kan je in de gewenste map een snelkoppeling maken. Ga naar de map, klik daarin met de rechtermuisknop en kies nieuw>snelkoppeling en verwijs naar het juiste programma.

Je kan ook op het programma klikken met de rechtermuistoets en kiezen voor "snelkoppeling maken" deze wordt standaard in dezelfde map gemaakt. Deze kan je daarna verplaatsten naar de gewenste plaats in het startmenu.

Ik wil dus geen snelkoppeling, maar het liefst een sneltoets, nu had ik ergens gelezen dat met Alt-F-W-F er een nieuwe map wordt aangemaakt, maar werkt dus niet.

Ook kan je wel met shift-f10 het menuutje oproepen, maar het moet toch ook wel met 1 sneltoets kunnen?

En als ik nou wel een snelkoppeling wil naar "nieuwe map" waar verwijs ik die snelkoppeling dan naartoe?

Shift+F10 is hetzelfde als de knop naast je rechter CTRL-toets op het toetsenbord. (als je een modern keyboard hebt met wintoetsen)

Sneltoetsen kan je maken door op een snelkoppeling of programma te klikken met je RECHTERmuistoets en te kiezen voor eigenschappen. In het tabblad Snelkoppeling kan je dan een sneltoets aanmaken.

Als je met je rechtermuistoets op het icoontje van je "nieuwe map" klikt kan je kiezen voor "snelkoppeling maken" deze verwijst dan naar de map.

ik denk dat je me verkeerd begrijpt ;) Ik heb de nieuwe map nog niet gemaakt, die is er dus nog niet, maar die wil ik aanmaken dmv van een sneltoets, ipv rechtsklikken -> nieuw -> map

Poeh, of dat kan weet ik niet, is toch zo gebeurd met je muis?

wel ja ;) maar dan bedenk ik weer zoiets en dan wil ik het weten ook :P En volgens mij moet het ook gewoon kunnen

Geplaatst door Eliza
Ik wil dus geen snelkoppeling, maar het liefst een sneltoets, nu had ik ergens gelezen dat met Alt-F-W-F er een nieuwe map wordt aangemaakt, maar werkt dus niet.

Ik begrijp dit nu ook...

Als je een Engelse versie van Windows hebt klopt dat F-W-F

Een nederlandse Windows doet het anders.. b.t.w. Voordat ik het vergeet, ALT is niet ALT maar die toets naast je rechter CTRL

Het wordt dan : Menuknop+F loslaten, dan i (loslaten) en dan Enter.

Het kan dus, maar of het makkelijker is.

nee, das is zeker niet makkelijk, maar zou het dan niet mogelijk zijn om die toetsencombinatie te wijzigen? (ja, ik weet het ik, ben een zeur :P) Tuurlijk is het allemaal niet zo belangrijk, maar dat zijn zo van die dingetjes die ik altijd graag wil weten.

Met een VB-script kan het zeker, maar dat kan ik weer niet :D

geweldig proggie voor sneltoetsen gebruik het al een poos en kan niet meer zonder , het heet winkey en is Hier te downloaden .

ik denk dat je me verkeerd begrijpt ;) Ik heb de nieuwe map nog niet gemaakt, die is er dus nog niet, maar die wil ik aanmaken dmv van een sneltoets, ipv rechtsklikken -> nieuw -> map

De sneltoets voor nieuw map aanmaken is: CTRL + SHIFT + N

Je antwoord op een vraag van meer dan 11 jaar oud!

Ik weet het maar tog. :)
Misschien voor andere mensen die dat nu opzoeken. Van hoe het moet.

Slotje er maar op, zie eerdere berichten van mijn collega's. Die 3 maanden zit wel wat marge in als het ter zake doet maar 11 jaar is een beetje te gek :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan