Word XP + paginanummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

heindntk

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
22
Hoi,

Ik kom er niet uit met word voor xp

Ik wil in een dikument paginanummers invoegen.
Dit is makkelijk te doen via invoegen---paginanummers.

Maar het gaat niet helemaal goed.

De eerste 4 pagiana's telen namelijk niet mee.
Nu las ik in de help over secties heb ik iets mee gedaan maar nu begint pagina 5 keurig met 1 t/m ..... maar de eerste 4 pagina's zijn nu ook genummerd ik snap er echt geen hout van vroeger had je in Wordperfect gewoon een mogelijkheid om de paginanummering gewoon te beginnen vanaf de pagina waar je hem als eerste invoerde en telde dan gewoon door.



Ik hoop dat iemand me ff kan helpen.


Groeten Newbier
 
Ik heb wat zitten proberen met die paginanummers (XP Pro en word xp). Ik kan willekeurig welke nummers opgeven en weer wijzigen. Invoegen->paginanummers->vinkje voor: nummer op de eerste pagina -> opties->opmaak paginanummer-> beginnen bij 1(dit kun je zelf invullen). Gaat steeds goed!

grtz
 
jouw probleem zit 'm inderdaad in de secties.
Als je secties maakt, zijn dat min of meer compleet nieuwe documenten binnen een document. Als je dus in sectie 2 paginanummering invoegt, begint DAAR de nummering. Het handigste is (als je toch al je secties wilt behouden ivm toegepaste opmaak binnen de secties), om eerst de pagina nummering overal te verwijderen.

Druk vervolgens op CTRL-HOME (ja staat nu bovenin je document)
Kies vervolgens voor paginanummering invoegen en in al je secties komen nu de nummers correct.
 
Alereerst bedankt voor de reacties.


Maar nog kom ik er niet uit.

Ik wil dus in sectie 1 geen nummering en in sectie 2 wel.



Groeten Hendrik
 
min of meer zelfde antwoord:

verwijder overal de paginanummering ("clean" beginnen).
Druk CTRL-HOME.
Ga met de cursor down naar beneden totdat je links onder in je beeld sectie 1, pagina 1 ziet veranderen in sectie 2.
Voeg NU paginanummering in (terwijl je in sectie 2 staat)
 
...maar als je met kop- en voetteksten de paginanummers invoegt kun je toch gewoon in sectie 2 beginnen, of gaat ie dan alsnog alle pagina's van een nimmer voorzien?

grtz
 
Hoi,


Ja dat is het probleem als ik dus in sectie 2 een pagina nummer dan gaat ie ook in sectie 1 de boel nummeren..... Hoe het kan is me een raadsel.

Maar ik heb nog niet gezegd dat het om een boekje (katern) van 36 kantjes gaat daar zou het probleem natuurlijk ook kunnen zitten.

Maar dat neemt niet weg dat ik op de eerste 3 bladzijden geen nummering wil.....


Groeten Hendrik
 
je kunt bij secties, instellen of je ze hetzelfde als de vorige wil hebben, daar is een kop voor in het taalbalkje als je de voettekst aanklikt, dat moet je uitzetten , dan werkt het wel
 
paginanummers invoegen doe je toch wel in de optie "kop- voettekst" he? Volgens mij voeg je rechtstreeks in, middels invoegen ?

Doe het volgende....

ga bovenin sectie 2 staan (waar de nummering moet beginnen)
Kies voor de optie "beeld" en dan "kop-voettekst" en selecteer vervolgens de kop of de voettekst.

BELANGRIJK : klik nu 1x op het 4e icoontje van rechts in het menuutje -> ("zelfde als vorige") Hiermee wordt "zelfde als vorige" uitgechakeld.

Kies vervolgens in datzelfde menuutje voor paginummering en maak het nummer desgewenst op. Kies voor "sluiten" en als sectie 2 op het 3e vel papier van je document begint, dan staat daar NU een 3 als paginummer terwijl 1 en 2 niet genummerd zijn.
 
Allen hartelijk dank voor de hulp!!

Het is gelukt!

Alleeen begrijp ik nog goed waarom het eerst niet wou.
Maar dat maakt me nu ff nix uit ik kan printen..


Groeten Hendrik

(erg snel zijn jullie zeg met beantwoorden :) )
 
Zeg nog even kort hoe het nu werkt en vink de vraag op opgelost.
Graag gedaan btw.
biggrin.gif


grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan