Welk programma kan de orspronkelijke bitrate bepalen van een omgezet wav bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Is er een programma die aan een wav kan zien uit welke bitrate die vandaan komt?

Als ik een wav bestand wil omzetten naar een mp3, maar het wav is gemaakt uit een andere compressie, hoe kan ik dan zien welke bitrate nut heeft?

Ik wil graag alles op een bitrate van 192, maar dat heeft volgens mij alleen zin als het wav bestand uit een bitrate van minimaal 192 komt, want anders blijft de kwaliteit te laag om om te zetten.

Iemand enig idee?
 
Dit kan je niet achterhalen.. .wav bestanden zijn meestal nieteens omgezet van mp3 :)
 
als ik een cd van iemand leen die alles in wav heeft staan, maar voorheen mp3-tjes waren, dan zal de kwaliteit niet verbeteren, dat komt steeds vaker voor.

Is die kwaliteit niet te meten?
 
Het is mijn inziens zo van af het moment dat je van een wav naar een mp3 gaat word via de bitrade de kwaliteit van een mp3 bepaald. Als je bv Audio catalist gebruikt kies je bij settings mp3 encoder de bitrade.Hoe kleine je hier kiest hoe meer informatie van de je originele wav hier wordt weggelaten bij de nieuw te vormen mp3.Je bestand is dan wel kleiner maar zo als je al zegt is de kwaliteit ook slechter.Er bestaan wel programma's om dit kunstmatig op te peppen maar dat stelt niet veel voor.Eenmaal maal laag gecodeerd krijg je niet meer goed terug.Als je zelf ribt kijk dan goed naar de bitrade instelling en als je download kies dan minstens 192 kb Als je weer terug gaat van mp3 naar wav is uiteraard de kwaliteit van de mp3 bepalend voor je nieuwe wav file

Succes DJ Indalo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan