probleem verbinding netwerk 2 pc's dmv router

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjimmie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
65
Hey luitjes,

Heb een probleem met m'n netwerk. Heb een kabelbreedbandverbinding Casema, met een gewone pc en een laptop. Had, voordat ik een router besteld had, alleen de pc op internet aangesloten. Liep prima. Tot ik de router kreeg. Die heb ik aangesloten op de internetkabels, precies volgens het boekje, alle lampjes branden. Heb hem trouwens aangesloten op de laptop. Nu wil het probleem dat als ik de router ertussenuit haal kan ik wel op internet en als die ertussen zit niet?? Vreemd is ook dat als ik volgens het boekje van de router naar 192.168.0.1 moet lukt dit wel met de router ertussen maar niet zonder de router. Wat moet ik veranderen aan de instellingen of is er misschien iets mis met de router (denk het persoonlijk niet want alle lampjes branden) NB heb alle instellingen volgens gebruiksaanwijzing gevolgd.
Alvast bedankt

mzzls sjimmie
 
kun je doorgeven welke router je hebt?
soms wil het gebruik van ip-adres 192.168.1.1 of 192.168.2.1 helpen om de router in te kunnen stellen
 
Heb je handleidng wel gelezen? voor casema zul je wel het nodige moeten veranderen die gebruiken 1 of ander vaag inlog protocol, dit staat ergens in de handleiding. maar out the box zal die idd wel niet meteen werken.
 
Hallo sjimmie.

Wat ik in je verhaal niet terug vind is, of je een motorola surfboard modem hebt van casema.

Bij een motorola surfboard modem moet je de router als volgd instellen:

Casema/Wanadoo met het Motorola surfboard modem:

U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
Klik op Next
De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
Bij login Method selecteert u "L2TP"
Bij het "MAC adres" hoeft u niks in te vullen
Klik op Next
Bij "L2TP server" vinkt u "IP address" aan, en vult het volgende adres in: 10.255.253.1
Vul uw Inlog gegevens in zoals verkregen van uw Internet Provider
Vink "Connect as Required" aan en "Disconnect" uit
Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
Klik op Next
Klik op Finish
Vink de test uit. Deze werkt namelijk niet correct bij L2TP
Sluit de wizard
Bron: [url]www.sitecom.nl[/URL]

Ook zijn er 3 versie van de betreffende router:

De DC-202(v1) is een zwarte behuizing.
De DC-202(v2) en DC-202(v3) is een grijze behuizing, en de sticker aan de onderzijde van het produkt heeft als artikelcode DC-202v2 of DC-202v3
Bron: [url]www.sitecom.nl[/URL]

Versie 1 moet minimaal met firmware versie 1630b, zijn geladen.

Kijk maar eens op de FAQ site van sitcom http://www.sitecom.nl/faq.php , hier vint je veel en goede uitleg over het apparaat.<

Groetjes Erik Rothuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan