Netwerk met demon

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUCKEY

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
128
Hoi, ik heb een vraag of er iemand is met een netwerk met de zyxel presstige 650 r31 modem en een internet aansluiting bij demon want ik wil naast de desktop computer er ook mijn laptop (draadloos) erop aansluiten maar ik ben bij de lokale computerboer geweest en deze deelde mij mede dat dit een moeilijk verhaal gaat worden omdat de modem als bridge staat ingesteld en er een mac adres authorisatie van de netwerkkaart is, maar volgens mij (leek) moet het toch kunnen dus vandaar deze vraag en evt. hoe?
GR Mario
 
Ik weet niet welke aansluiting jij hebt maar ik heb even gekeken op de site van demon.
Daar worden de normale protocollen besproken.
Men heeft zelfs twee merken routers/modem in de aanbieding.
Die zyxel zitten daar vier aansluitingen op voor de computers of kan er maar 1 computer op aangesloten worden.

Trouwens ik heb geen chello maar @home
 
Dus dan zou je nooit een nieuwe pc/andere ethernetkaart kunnen kopen zolang demon je provider is... lekker zou dat zijn... betreffende verkoper is hier erg behoudend geweest en wilde waarschijnlijk geen risico's nemen.
Netwerk aanleggen kan zeker wel, je laat de huidige zyxel modem gewoon in bridge modus staan en zet een router hiertussen. Op deze manier bouwt de zyxel nogsteeds de verbinding op, en surf je op het mac adres van je nieuw router i.p.v je netwerkkaart. Ook het ipadres zal dan dmv DHCP aan de WAN zijde op je nieuwe router komen.

Dat het mac adres zal veranderen is echt het probleem niet,
want veel mensen(waaronder ik) hebben hun zyxel naar router modus omgezet(daarvoor was ik reeds een paar weken op mijn ethernetkaart macadres geregistreerd) waardoor het mac adres van de zyxel word gelezen. (ging bij mij automatisch(nog geen half uur) maar misschien was het zyxel macadres bij demon al als 2de adres ingevoerd)