Netwerk met demon

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUCKEY

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
128
Hoi, ik heb een vraag of er iemand is met een netwerk met de zyxel presstige 650 r31 modem en een internet aansluiting bij demon want ik wil naast de desktop computer er ook mijn laptop (draadloos) erop aansluiten maar ik ben bij de lokale computerboer geweest en deze deelde mij mede dat dit een moeilijk verhaal gaat worden omdat de modem als bridge staat ingesteld en er een mac adres authorisatie van de netwerkkaart is, maar volgens mij (leek) moet het toch kunnen dus vandaar deze vraag en evt. hoe?
GR Mario
 
Ik weet niet welke aansluiting jij hebt maar ik heb even gekeken op de site van demon.
Daar worden de normale protocollen besproken.
Men heeft zelfs twee merken routers/modem in de aanbieding.
Die zyxel zitten daar vier aansluitingen op voor de computers of kan er maar 1 computer op aangesloten worden.

Trouwens ik heb geen chello maar @home
 
Dus dan zou je nooit een nieuwe pc/andere ethernetkaart kunnen kopen zolang demon je provider is... lekker zou dat zijn... betreffende verkoper is hier erg behoudend geweest en wilde waarschijnlijk geen risico's nemen.
Netwerk aanleggen kan zeker wel, je laat de huidige zyxel modem gewoon in bridge modus staan en zet een router hiertussen. Op deze manier bouwt de zyxel nogsteeds de verbinding op, en surf je op het mac adres van je nieuw router i.p.v je netwerkkaart. Ook het ipadres zal dan dmv DHCP aan de WAN zijde op je nieuwe router komen.

Dat het mac adres zal veranderen is echt het probleem niet,
want veel mensen(waaronder ik) hebben hun zyxel naar router modus omgezet(daarvoor was ik reeds een paar weken op mijn ethernetkaart macadres geregistreerd) waardoor het mac adres van de zyxel word gelezen. (ging bij mij automatisch(nog geen half uur) maar misschien was het zyxel macadres bij demon al als 2de adres ingevoerd)
Een nieuwe router tussen de pc en zyxel zetten, (b.v.) komt kwa macadres iig op hetzelfde principe neer als de zyxel van bridge naar routed omzetten. Enige nadeel bij demon is dat ze alleen support geven op de door hun geleverde zyxel modem.(in bridge modus)

Mijn inziens kun je de zyxel gewoon in bridge modus laten staan zodat deze de verbinding opbouwt en jij nog ondersteuning krijgt bij de supportdesk van demon. Tussen de zyxel en de rest v.d. pc's kun je dan een degelijke router plaatsen die jouw ipadres dan zal gaan dragen.

NOTE:
geschreven in niet helemaal heldere condities. Ik loop het op een later tijdstip ff na. >>done
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie

Die zyxel zitten daar vier aansluitingen op voor de computers of kan er maar 1 computer op aangesloten worden.


ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem heeft irritant genoeg maar 1 LAN poort.
 
Maar 1 lan poort.
Dan zou je ook nog een switch kunnen plaatsen is goedkoper dan een router.
Geen hub nemen dat is vragen om problemen.
 
Hoi, bedankt voor jullie reactie's het is inderdaad een modem met maar 1 aansluiting en ikzelf dacht er een linksys router met ap en switch ineen erachter tezetten nl. de WRT54G v2.0 met deze ap kan je nl. ook je macadres evt klonen naar de ap.maar de lokale boer zei van dat dit hem sterk lijkt maar op deze site staat het wel degelijk(http://www.wifiapparatuur.nl/mainindex.html)en ik ben benieuwd of er mensen zijn die een netwerk hebben op (ongeveer) deze manier voor evt tips en dergelijke.
GR mario
 
Geplaatst door puppie

Geen hub nemen dat is vragen om problemen.

Bovendien hoef je het om de prijs ook niet meer te laten. Zullen wel langzaamaan zeldzaam gaan worden ook.

@buckey
Wat ik zou doen is deze vraag in eéń van de demon nieuwsgroepen stellen, wie weet is daar een lezer die al eens netwerk op heeft gezet@demon. Iig is het percentage demon gebruikers daar lekker hoog.

Mac adres clonen ben ik niet van op de hoogte, maar deze linksys is iig niet de enige die het kan.
 
De zyxel presstige 650 r31 als router configureren....
(staat dacht ik in een van de boekjes een url naar een site hoe je dat moet doen)

Als je dat hebt gedaan sluit je je draadloze switch / accespoint aan je je "router".

Vanuit je accespoint ga je naar je pc en draadloos naar je laptop.

Nu heeft je accespoint een MAC adres ipv. je pc.

Zo heb ik het dan gedaan met een bedraad netwerk.....
 
Bedankt, voor deze reactie's ik weet nu zeker dat het kan en ik ga eens kijken welke accespoint/switch ik ga aanschaffen. wanneer het werkt laat ik het jullie weten.
GR mario
 
Ik ga maar even door op deze threat. Ik draai al enige maanden een wifi netwerk via demon. Tot gisteren geen problemen, toen de verbinding ineens wegviel. Door met ipconfig te releasen en renewen was het probleem zo weer verholpen. Echter, alle PC's staan ineens op automatisch IP toewijzen. Nog niet erg, ware het niet dat ik bij P2P downen nu weer op firewalled sta. Kortom, ik ben nu op zoek naar de 2 DNS-serveradressen die ik moet invullen. Iemand die dat weet?
 
Geplaatst door BUCKEY
Hoi, ik heb een vraag of er iemand is met een netwerk met de zyxel presstige 650 r31 modem en een internet aansluiting bij demon want ik wil naast de desktop computer er ook mijn laptop (draadloos) erop aansluiten maar ik ben bij de lokale computerboer geweest en deze deelde mij mede dat dit een moeilijk verhaal gaat worden omdat de modem als bridge staat ingesteld en er een mac adres authorisatie van de netwerkkaart is, maar volgens mij (leek) moet het toch kunnen dus vandaar deze vraag en evt. hoe?
GR Mario

Ik weet niet of je er al uit bent Buckey. Ik ben ontzettend lang bezig geweest met het opzetten van het wifi netwerk en heb er ten slotte een wizkid bijgehaald. Nu draait alles redelijk goed en heb ik meer problemen met mijn router, maar dat terzijde.
Mocht je behoefte hebben aan instellingen, laat dat dat weten, dan kijk ik of ik je kan helpen. Maar reken je niet te gauw rijk, want zoals gezegd heb ik een boel laten doen....;)
 
En dit vond ik op de site van demon.
Hier staan de gegevens die jij zoekt ook tussen.

Gateway IP-adres 194.159.73.222
Netmask 255.255.255.0
MTU Size 576
MRU Size 576
TCP MSS 536
Gebruik VJ-Compressie NEE als u connect met SLIP, JA als u connect met PPP
Domein Naam Servers 194.159.73.135 ns-cache-0.ns.nl.demon.net
194.159.73.136 ns-cache-1.ns.nl.demon.net
Domein demon.nl
Usenet News Server news.demon.nl
WWW Server www.demon.nl
WWW Proxy Server www-cache.demon.nl:8080
Mail Server SMTP: post.demon.nl
POP3: pop3.demon.nl
FTP Server ftp.demon.nl
IRC Server irc.demon.co.uk
Tijd Server ntp.demon.nl
Systeemnaam De systeemnaam die u bij uw accountaanvraag heeft opgegeven, zie de bevestigingsbrief
Toegangscode (Password) De voor u gegenereerde toegangscode, zie de bevestigingsbrief, of de door u veranderde toegangscode
POP3-wachtwoord De voor u gegenereerde toegangscode voor de POP3-server, zie de bevestigingsbrief, of de door u veranderde toegangscode
IP-adres Het aan uw systeem toegekende IP-adres, zie de bevestigingsbrief
E-mail-adres onbeperkt@systeemnaam.demon.nl
 
dank, je kan beter zoeken dan ik....
ik heb weer een open verbinding met edonkey!
vreemd overigens, want ik gebruik de IP's 192.168.2.100 t/m 103, terwijl in jouw antwoord een adres beginnend met 194 (net als de DNS'en) wordt genoemd.
maar ja, alles werkt. thx again
 
Als het maar werkt en daar gaat het om.
En ja zoeken.......ach als we elkaar zo kunnen helpen.

Veel plezier er mee.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan