opnieuw xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaterbloem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2004
Berichten
4
beste pc-deskundige.

ik ben bezig geweest om xp opnieuw te installeren, omdat ik nu partitie op mijn schijf heb. Namelijk 1 van 2gb en 1 van 38gb.

mijn windows-cd wordt niet automatisch gepakt?? om opnieuw te installeren en te formateren?? en in dos kan ik mijn nfts niet formateren.......

toen heb ik XP-opstartdiskettes gedownload, maar hier krijg ik een foutmelding in ......

Wat is de oplossing. om 1 schijf van 40 gb te krijgen met daarop alleen maar xp???

Bij voorbaat dank!!

Karlo
 
Dat jouw Xp-cd niet kan laden, heeft te maken met de instellingen van je Bios. Druk tijdens het opstarten op DEL of F2 om in je Bios te komen. Pas de boot volgorde aan bv eerst cd dan hd en als laatste je flop. Als je dit gedaan hebt opstarten met de XP-cd, kies voor installeren, kies de gewenste partitie en kies NTFS formateren. Vanaf de XP-cd wordt je HD geformateerd en begint de installatie. Succes.
 
Was vergeten te zeggen maar als je in dos NTFS wilt formateren dan gaat dat niet lukken. Je zult eerst de partitie moeten verwijderen met fdisk en daarna weer aanmaken en fat formateren. Met de installatie kan je NTFS aangeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan