Switch of Router????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krolleke

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Berichten
5
Wij hebben thuis ADSL. Maar nu wil ik het binnenkomende signaal opdelen in 4 of 8 poorten. Kan ik dit met een switch doen, of moet dit per sé met een router?
Groeten, Rien
 
Normaal gesproken kun je hier een switch tussen hangen.
 
Als je nu een modem/router in een hebt dan sluit ik me aan bij puppie.Switch moet probleemloos kunnen.
Dus dan niet nog eens een router kopen.

Let wel je snelheid gaat zakken zeker met meer dan 1 gebruiker zoals nu.
 
Beste Krolleke,

ik moet me ook aansluiten bij de meningen van upsidaisy en puppie.

1 voordeel om eventueel toch een router aan te schaffen, is namelijk dat bijna alle routers voorzien zijn van een firewall. Als je op elke pc een softwarematige firewall moet installeren kunnen de kosten hoog oplopen, omdat je officieel op elke pc een eigen software licentie dient te beschikken.
 
Ander voordeel van de router is de netwerkfunctionaliteit. Als je een switch installeert die je als internetswitch gebruikt ben je toch de netwerk functionaliteit kwijt??

En trouwens, een goede router hoeft echt niet duurder te zijn dan een switch
 
als je ALLEEN internet wil delen en geen NETWERK wil gebruiken, kan je beter een switch gebruiken want met router wordt data transmit trager
 
wat voor een modem heb je?

Met of zonder router functie?
 
Voor dat je de winkel instapt om een router te kopen, lees dan eerst DIT eens !!!
 
Geplaatst door m@rio
wat voor een modem heb je?

Met of zonder router functie?

ik heb gewoon een standaard ethernet kaartje, ik weet niet of hier verder nog router mogelijkheden aanzitten, maakt dat uit dan??

rien
 
Je ethernetkaart zorgt oa voor de kommunikatie met je ADSL modem router.Zonder deze kaart funktioneert het niet.

Je hebt nu ook ADSL met slechts 1 mogelijkheid om een computer aan te sluiten.Als je even de naam en het type nummer kunt aangeven dan is het vrij eenvoudig te zeggen of het een modem met router is (denk het wel)

Is dit zo dan is de switch prima en zou een nieuwe router duurder zijn en evt onnodig problemen veroorzaken.
 
op het doosje van de ethernet kaart staat dat ie geschikt is voor ADSL dus ik denk dat dat het probleem niet is, maar aan het begin van deze vraag vroeg ik mij af wat nu precies het verschil was tussen router en switch dat weet ik nu dus ik denk dat het probleem zo opgelost is!
Allemaal bedankt :thumb:
rien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan