router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.

guevara

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
172
hi beste mensen,
onlangs heb ik overgestapt naar hetnet. ik kreeg van hun een ethernet modem (speedtouch 510). omdat ik een pc en een laptop heb heb ik een wirless router gekocht (sitecom wl-025). ik heb ze aangesloten en geconfigureerd maar krijg geen internet. weet iemand waar ik moet letten?
alvast bedankt
 
Controleer je services of je nog iets moet opstarten.
start/syteembeheer/component services/services

O.a. server service en een paar die met netwerken te maken hebben.

"Ze aangesloten?" Is dat dan nodig als je nu een wirless router hebt? Ze zitten nu toch beiden op de router? Of begrijp ik je verkeerd?
 
Geplaatst door Elisa
"Ze aangesloten?" Is dat dan nodig als je nu een wirless router hebt? Ze zitten nu toch beiden op de router? Of begrijp ik je verkeerd?

eigenlijk is de pc bedraad aangesloten op de router. de laptop is wel draadloos
 
Ok, dus we hebben het alleen over de router. Die Speedtouch 510 doet niet mee.
Heb je wel ervaring met het aanleggen van een netwerk?
Ik zou je b.v. kunnen vragen: Heb je al een netwerk verbinding gemaakt in Windows? Voor iedereen gesneden koek maar niet voor iemand die nieuw is met een netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Ok, dus we hebben het alleen over de router. Die Speedtouch 510 doet niet mee.
Heb je wel ervaring met het aanleggen van een netwerk?
Ik zou je b.v. kunnen vragen: Heb je al een netwerk verbinding gemaakt in Windows? Voor iedereen gesneden koek maar niet voor iemand die nieuw is met een netwerk.

dank je elisa voor je snelle reactie.
ik weet niet precies wat jij bedoelt met de speedtouch doet niet mee. ik heb al een netwerkverbinding gemaakt.
 
Ik bedoel te zeggen dat je beiden op de router hebt aangesloten. Die Speedtouch ligt ergens in de kast omdat je deze niet meer nodig hebt.
Of is het alleen een router zonder modem. Dat kan n.l. ook.

Heb je je services gecontroleerd?

Heb je ze beiden dezelfde werkgroepnaam gegeven?
(schijnt niet nodig te zijn maar we doen het toch maar wel ;))
 
Geplaatst door Elisa
Ik bedoel te zeggen dat je beiden op de router hebt aangesloten. Die Speedtouch ligt ergens in de kast omdat je deze niet meer nodig hebt.
Of is het alleen een router zonder modem. Dat kan n.l. ook.

Heb je je services gecontroleerd?

ik heb inderdaad een router zonder modem. de modem is verbonden met de router. de router met de pc.

ik heb de services gecontroleerd. de Routing and Remote Access service stond uit die heb ik aangezet.

Heb je ze beiden dezelfde werkgroepnaam gegeven?
(schijnt niet nodig te zijn maar we doen het toch maar wel ;))

wie ze beiden?
 
ik heb nog een vraag. bij het instellen van de router krijg ik de vraag "select your country and ISP". daar kan ik voor de volgende kiezen
adsl van kpn met speedtouch home modem
adsl van kpn met speedtouch 510(i) modem
...
...

ik denk dat ik heb een speedtouch 510. kan ik voor de tweede optie kiezen?
 
wie ze beiden?
Als je een netwerkverbinding maakt dan moet je een computernaam opgeven van de pc. Ook geef je meestal een eigen werkgroepnaam op. Misschien heb je het MSHome gehouden maar met een draadloze is dat misschien niet handig. Noem ze dus allebei even Werkgroep Ikke voor mijn part.

Als je een 510 hebt kun je dat rustig instellen.
Kijk ook nog even HIER
Ik weet dat modem en router erg op elkaar lijken, al helemaal door het nummer. Jij hebt dus een modem met 1 poort aan de achterkant.
Hopelijk gaat die site over een modem.
Toch niet. Ik zoek verder
 
Laatst bewerkt:
Die i achter 510 staat wel voor ISDN. Dat heb je toch wel? Als je analoog hebt zou ik gewoon die andere nemen.
 
ik heb een speedtouch met 1 poort aan de achter kant. en ik heb een analoge telefoonlijn.
dus de modem is 510. en die staat niet in de lijst ik denk dat ze met 510(i) 510 en 510i bedoelen.


nog iets ik probeer nu alleen het internet op de pc te krijgen. de verbinding tussen de router en de pc is bedraad. als ik die af heb dan pas begin ik met de draadloze verbinding tusssen de router en de laptop.
 
Geplaatst door guevara
hi beste mensen,
onlangs heb ik overgestapt naar hetnet. ik kreeg van hun een ethernet modem (speedtouch 510). omdat ik een pc en een laptop heb heb ik een wirless router gekocht (sitecom wl-025). ik heb ze aangesloten en geconfigureerd maar krijg geen internet. weet iemand waar ik moet letten?
alvast bedankt

Je hebt twee routers achter elkaar staan,namelijk de speedtouch (modem en router) en de Sitecom wl-025.
Kijk eens of je de Sitecom ook kunt gebruiken als Acces Point. Dat gaat je een hoop narigheid schelen.
 
Geplaatst door upsidaisy


Je hebt twee routers achter elkaar staan,namelijk de speedtouch (modem en router) en de Sitecom wl-025.
Kijk eens of je de Sitecom ook kunt gebruiken als Acces Point. Dat gaat je een hoop narigheid schelen.

de sitecom kan wel als access point gebruikt worden.
het is inderdaad zo dat ik nu twee routers achter elkaar plaats hoe kan ik het oplossen?
 
Ja ho even :) is die Speedtoch nu ineens weer een router? Die 1-poorts is toch gewoon een modem?

Ik heb de 4 poorts 510 maar die 1 poorts is echt wat anders.
 
Geplaatst door Elisa
Ja ho even :) is die Speedtoch nu ineens weer een router? Die 1-poorts is toch gewoon een modem?

Ik heb de 4 poorts 510 maar die 1 poorts is echt wat anders.

ja jij hebt gelijk elisa. ik heb 1 poort dus het is alleen maar een modem of niet?

sorry voor de verwarring
 
Nou, het is ook verwarrend. Ik heb een 510 met de lampjes bovenop en 4 poorten.
Hoe ziet de jouwe er uit?
1 poort dus daar kun je nooit een router van maken m.i.
Nou weet upsidaisy een hoop van Alcatel dus ik ben benieuwd wat zij zegt.
 
guevara,

Bij jouw vorig bericht las ik dat je de router(Sitecom wl-025) kunt benaderen. Mijn (belangrijke) vraag is nu, kun je met die computer(de pc of de laptop?) waarmee je je router benaderde ook internetten? Heb je dus wel verbinding?

Om je modem te benaderen gebruik je 10.0.0.138, maar wat is het ip van de Sitecom wl-025?, dit ip is niet erg belangrijk voor mij om het te weten, maar wilde het even weten.

Dennis.
 
Dennis, laten we eerst even het antwoord van upsidaisy afwachten. Kijk, anders liggen de problemen al bij 2 routers achter elkaar.
En ik denk weer dat die alcatel een modem is.
Laten we dat eerst even klaar krijgen.
guevare is er n.l. zelf niet van overtuigd.

En Dennis: ik heb ze aangesloten en geconfigureerd maar krijg geen internet.

quevara, heb je geen papieren bij dat modem?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
guevara,
Bij jouw vorig bericht las ik dat je de router(Sitecom wl-025) kunt benaderen. Mijn (belangrijke) vraag is nu, kun je met die computer(de pc of de laptop?) waarmee je je router benaderde ook internetten? Heb je dus wel verbinding?
het lukte me wel vanaf mijn pc (bedraad verbonden met de router) om de router te benaderen.
ik gebruik 192.168.0.1
en ik kan daarop niet internetten.
(ik kom op het internet door telkens de modem direkt met de pc te verbinden. )
 
Geplaatst door Elisa
quevara, heb je geen papieren bij dat modem?
ik heb niet veel papieren bij de modem. op de verpakking staat
speedtouch 500 series
multi-user adsl gateway

en ook
thomson
speedtouch 510
adsl ethernet pstn modem 4.2 - 1p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan