router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi dat het gelukt is !

Bij vragen kan ik dus ook bij jullie aankloppen ?!

Nouuuuuuu we zaten anders al die tijd op jouw te wachten :D
We hebben gezellig gewerkt. De mannen waren aan het werk en ik was af en toe gezellig ;)

Geplaatst door upsidaisy
Mooi dat het gelukt is !

Bij vragen kan ik dus ook bij jullie aankloppen ?!
Beste @upsidaisy, je stelt je te bescheiden op. Je hoeft bij vragen niet eens bij ons aan te kloppen, waarom zou je dat moeten doen als je die know-how toch ook al in huis hebt?. Voor wat betreft die range: Dat wist ik ook, niet voor niets gebruik ik zelf al een tijdje 10.0.0.138(dit is mijn kpn modem) en 10.0.0.140(dit is mijn draadloze isdn-modem/router). Deze configuratie van mij is maar tijdelijk, want binnenkort ga ik weer terug naar één router(moet de router nog steeds aanschaffen, heb te weinig tijd).

Last but not least, jij natuurlijk ook bedankt voor het goed doordachte meedenken :thumb: :thumb: :thumb:

Groetjes,

Dennis.

Ja, ben net opgestaan, vandaar op zo'n late uur mijn bericht. (heb zojuist alweer een typfout moeten corrigeren, ben nog niet helemaal wakker)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
ik was af en toe gezellig ;)
Ook een belangrijk factor om tot het welslagen van het op te lossen probleem te kunnen komen. Maar verder was jouw bijdrage bijzonder goed. Al met al was het probleem in elk geval niet door één persoon alleen opgelost, maar we hebben het met z'n allen gedaan.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Beste @upsidaisy, je stelt je te bescheiden op. Je hoeft bij vragen niet eens bij ons aan te kloppen, waarom zou je dat moeten doen als je die know-how toch ook al in huis hebt?. Voor wat betreft die range: Dat wist ik ook, niet voor niets gebruik ik zelf al een tijdje 10.0.0.138(dit is mijn kpn modem) en 10.0.0.140(dit is mijn draadloze isdn-modem/router). Deze configuratie van mij is maar tijdelijk, want binnenkort ga ik weer terug naar één router(moet de router nog steeds aanschaffen, heb te weinig tijd).

Last but not least, jij natuurlijk ook bedankt voor het goed doordachte meedenken :thumb: :thumb: :thumb:

Groetjes,

Dennis.

Ja, ben net opgestaan, vandaar op zo'n late uur mijn bericht. (heb zojuist alweer een typfout moeten corrigeren, ben nog niet helemaal wakker)

Belangerijk is te bepalen wie je als "" gateway"" wil laten optreden naar het www.
Als dat in dit geval een Speedtouch is dan is het nou eenmaal zo dat de ip range van de sitecom overeen moet komen met de ip range van de Speedtouch anders is communiceren niet mogelijk.
Verder kan een router achter router wel funktioneren maar je krijgt vaak problemen met port mapping en het heeft voor een thuissituatie meestal geen toegevoegde waarde.
Beter is dan ook om als je al in het bezit bent van een router een Acces Point te kopen (als je draadloos wil werken)

Maar ok:het werkt !

Ik reageerde meer op: Bij vragen kan ik dus ook bij jullie aankloppen ?! grapjas :p
Er is maar 1 ding dat ik goed kan......in een thread duiken (waarbij ik total niets weet van het onderwerp)omdat ik het erg vind dat niemand reageert.
En daardoor kom je nogal eens voor verrassingen te staan. ;) Maar.............'t is wel leerzaam~~

mensen ik wil jullie bedanken. van mij krijgen jullie 6 sterren voor de vriendelijkheid, geduld en doorzettingsvermogen.
de vraag is opgelost.
guevara:thumb: :thumb: :thumb:

helaas kan ik nog steeds niet reageren vanaf mijn eerste account (guevara) daarom kan ik de staatus van de vraag (naar opgelost met vijf sterren) niet veranderen. ik vind echt dat jullie de vijf sterren verdienen.

Misschien is Upsidaisy nog in de buurt.
Wil je zeggen dat je nog steeds geen verbinding hebt vanaf 1 pc dan?

Geplaatst door upsidaisy
Belangerijk is te bepalen wie je als "" gateway"" wil laten optreden naar het www.
Als dat in dit geval een Speedtouch is dan is het nou eenmaal zo dat de ip range van de sitecom overeen moet komen met de ip range van de Speedtouch anders is communiceren niet mogelijk.
Verder kan een router achter router wel funktioneren maar je krijgt vaak problemen met port mapping en het heeft voor een thuissituatie meestal geen toegevoegde waarde.
Beter is dan ook om als je al in het bezit bent van een router een Acces Point te kopen (als je draadloos wil werken)

Maar ok:het werkt !
Hoi @upsidaisy,

Very educational, thanks.:thumb:

Dennis.

PS.
Aangezien ik een draadloze ISDN-modem/router heb ben ik genoodzaakt om achter dit apparaat mijn kpn modem aan te sluiten, anders kan ik het web niet op. De zojuist door mij beschreven configuratie is al een acces Point, want ik internet op deze manier al een tijdje draadloos.

Geplaatst door guevara1
helaas kan ik nog steeds niet reageren vanaf mijn eerste account (guevara) daarom kan ik de staatus van de vraag (naar opgelost met vijf sterren) niet veranderen. ik vind echt dat jullie de vijf sterren verdienen.
Hallo @guevara1,

Je zou denk ik op Helpmij zodanig moeten inloggen, dat Helpmij niet kan zien dat je via je eigen public ip inlogt. Dat betekent dat je elders (internet café, bibliotheek of bij een kennis) moet gaan inloggen. Je mag volgens mij maar één account hebben van Helpmij.

Dennis.

Ik log op al mijn pc's in bij Helpmij. :confused:
Ze komen toch allemaal van hetzelfde IP af?

Geplaatst door Elisa
Ik log op al mijn pc's in bij Helpmij. :confused:
Ze komen toch allemaal van hetzelfde IP af?
@Elisa, vergeef mij. Ik ben in de war met iets anders.

@guevara, ik heb mij vergist, sorry.

Dennis.

Geplaatst door guevara1
mensen ik wil jullie bedanken. van mij krijgen jullie 6 sterren voor de vriendelijkheid, geduld en doorzettingsvermogen.
de vraag is opgelost.
guevara:thumb: :thumb: :thumb:
guevara1, niets te danken hoor. Je bent erg gul
;)

Dennis.

Overzicht + nieuwe (gerelateerde) vraag

Ben met gelijksoortige problemen bezig........

SpeedTouch 510 = voor gewone analoge telefoonlijn.
SpeedTouch 510i = voor ISDN telefoonlijn

SpeedTouch 510 bestaat in 2 versies:
- met 1 netwerkpoort aan de achterzijde
- met 4 netwerkpoorten aan de achterzijde

SpeedTouch 510 is ZOWEL MODEM ALS ROUTER.

BELANGRIJK: als je een andere router (bijv. een wireless access-point met router-functie zoals mijn Asus WL-500g) achter de SpeedTouch 510 hangt terwijl de router-functie van de SpeedTouch 510 actief is (de router-functie van het access-point ga je dus niet gebruiken), moet je zorgen dat je het access-point NIET aansluit via zijn WAN-poort, maar via 1 van de (meestal 4) gewone netwerk-poorten.

Goed, dat allemaal als uitgangspunt nemende.......

NIEUWE (sterk gerelateerde) VRAAG:

nou zou ik graag de router-functie van de SpeedTouch 510 (ik heb die met 1 netwerk-poort) NIET gebruiken, en dan de router-functie van mijn Asus WL-500g WEL gebruiken.

Vraag is: kan dat?
En hoe moet er dan worden aangesloten? Het lijkt dan logisch om de WAN-poort van mijn Asus te gebruiken, maar kan die poort uberhaupt communiceren met de 'gewone' netwerk-poort van de SpeedTouch 510?

Achtergrond: het gaat hier om een Tijdsurfen abonnement, en in de Asus kan ik instellen dat ie de verbinding verbreekt na x seconden zonder activiteit, en dat kan in de SpeedTouch niet (of wel? ik kan het nergens vinden).

Of heeft iemand anders nog een ander idee om hier handig mee om te gaan?

Ja ik weet het: zo'n mooi access-point en dan toch zo'n goedkoop abonnement........ het is niet mijn keuze, maar ok.

Ik denk dat je het beste kunt wachten tot Upsidaisy of Dennis90 deze vraag zien. Hiermee komt in ieder geval de vraag weer omhoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan