Draadloos internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compmaniac

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Berichten
106
Hoi,

Ik heb een pc met windows xp erop staan en eentje met windows 98SE. Op de pc met xp heb ik adsl en ik wil graag een draadloos netwerk aanleggen tussen de twee pc's en zo internet delen. Is dit mogelijk met windows xp op de ene en 98 op de ander? Ook vroeg ik me af wat ik het best kan kopen voor zo'n draadloos netwerk tussen twee pc's. Heeft iemand enkele tips voor mij? Ook vraag ik me af of een draadloos netwerk effect heeft op de snelheid van het internet...?

Alvast bedankt.

Groetjes
 
Wat voor modem/router heb je nu voor je adsl traject en via welke provider loopt dat ?
 
Heel makkelijk. Je koopt een accespoint en twee wireless dongels (usb) of wireless pci-kaartjes die je in de pc's stopt. De kabel die nu vanaf je modem in je pc gaat steek je in het accespoint en die verdeelt het internet keurig over de twee computers. Maakt niet uit of er 98 of XP opstaat. Wel om denken dat je het accespoint niet in de meterkast zet i.v.m. slecht bereik/ontvangst.
Verschil in snelheid zul je niet zo snel merken, zeker niet als je een 802.11G accespoint neemt.
Accespoints zijn er in verschillende prijsklassen, van €50 to €450 en alles wat er tussen zit. Mijn hele zwikkie kostte €200 bij elkaar en draait prima.
 
Laatst bewerkt:
Is t zo makkelijk? En als bv één van de twee pc's op internet zit? Krijgt die dan wel de beschikking over de volle snelheid gewoon? Treedt er niet veel snelheidsverlies op of zo?
 
nee hoor, als je nagaat dat je een snelheid hebt van 54 Mbs (bij 802.11G)hou je genoeg over om twee pc's te kunnen voorzien van internet. de meeste mensen hebben niet eens zo'n hoge downloadsnelheid bij hun provider. Bij het overzetten van bestanden van de ene naar de andere pc via wireless, zou je enig verschil kunnen merken in vergelijking met een 100 mbs netwerkkaart. Maar of ik nu 30 of 50 seconden moet wachten eer ik een filmpje van de ene naar de andere pc heb overgebracht....
voor internetten maakt het dus niet uit.

Let er wel op dat beide pc's het signaal van het accespoint goed moeten kunnen ontvangen. Door 3 betonnen muren/plafonds heen wordt een probleem. Maar ook dat is weer op te losse met externe antenne's.
 
Heel erg bedankt voor je hulp. Nog even wat over het aanbod, er is namelijk zoveel. Op www.grafi-call.nl heb ik een usb-dongle: Promedion 54Mbps USB Wlan Adapter voor maar 22 euro gezien. Kan je hier van verwachten dat de kwaliteit wel goed is en dat twee van deze dongles met een accesspoint zorgeloos voor een goede verbinding kunnen zorgen tussen twee pc's in twee naast elkaar liggende kamers? Heb je nog tips voor een goedkope doch goede accespoint?
 
ikzelf heb geen ervaring met dat merk, maar ik mag aannemen dat het produkt doet waar het voor gemaakt is. een voorstel voor een accespoint is erg persoonlijk. ik werk met een sweex accespoint en die zijn heel goedkoop. anderen trappen dit merk gelijk de grond in en kiezen voor de duurdere merken zoals linksys of asus. kijk gewoon wat je budget je toelaat en koop bij voorkeur een set. dat is dan vaak weer goedkoper dan dat je alles los koopt. op fabrikagefouten na, werken ze toch allemaal wel. de plaatsing van het accespoint is trouwens het belangrijkst. zo hoog mogelijk zonder direkte metalen vlakken of draadloze apparatuur in de buurt. en gelijk de boel beveiligen natuurlijk. succes met je keuze.
p.s. kijk eens op alternate.nl, veel keuze en niet te duur. (nee, geen aandelen!)
 
USB dongles zijn nou niet direct het meest aangewezen produkt voor een draadloze verbinding maar ok,smaken verschillen.

Als je een via planet een Speedtouch modem hebt dan is een acces point het meest aangewezen produkt om een draadloze verbinding op te zetten.
Verder doe je er verstandig aan om een draadloze netwerkkaart in je pc's te laten zetten en dus usb dongels.Of je nou sweex moet gaan kopen weet ik niet want je zit wel aan de onderkant van de kwaliteitsgrens.Persoonlij denk ikdat een Belkin of een Linksys beter is maar goed,te choice is yours.

Qua snelheid zal er wel veries optreden,maar de vraag is of je dat gaat merken.

Een ander alternatief is een allinone produkt zoals bijv een speedtouch 570/80.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan