Opgelost Een woord in ander kleur

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jempi10

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
230
Weet niet meer hoe ik het gedaan heb, het woord 'bespoten' wordt automatisch omgezet in het rood.
Heb dit ooit hier ontdekt, maar vind het niet terug (foutieve vraagstelling?)
Heb al verschillende keren 'Bestand' 'Opties' overlopen, ofwel lees ik erover, ofwel zoek ik verkeerd.
Alvast bedankt.
JP
 

Bijlagen

  • Woord kleuren.docx
    26,7 KB · Weergaven: 5
Bestand
Opties
Controle
Autocorrectie opties
Scroll naar bespoten en klik op verwijder
 
Wat doe je dan precies? Want ik kan het niet reproduceren in jouw document. En als het is wat ik denk dat het is, dan is dat ook logisch. Ik kan het effect namelijk prima namaken in mijn eigen Word omgeving. Maar dus níet in jouw document op basis van jouw instellingen. Want die staan uiteraard op jouw computer.

Wat is er volgens mij gebeurd? Je hebt een woord opgemaakt in een kleur (bespoten - rood) en dat vastgelegd als Autocorrectie woord. Vermoedelijk heb je hetzelfde woord gebruikt (bespoten) om te voorkomen dat je het per abuis op een ander woord toepast.
Dat is in ieder geval wat ík gedaan heb: het woord 'bespoten' een kleur gegeven, en daar een Autotekst van gemaakt.

Autocorrectie.png

Hier zie je hoe ik dat gedaan heb. Als het woord is vastgelegd, hoef je dus alleen maar 'bespoten' te typen, en je krijgt het opgemaakte woord in de tekst.

Mocht je dit vaak gebruiken (anders had je het denk ik niet zo ingesteld) dan kun je, als je de kleur een keer níet wilt, dat heel simpel 'terugzetten': nadat je het woord 'bespoten' hebt getypt met spatie of een ander teken (en de rode variant hebt gekregen, druk je direct op <Ctrl>+<z>. Het woord blijft staan, de opmaak verdwijnt. Probleem opgelost :).
 
@ AHulpje
Bedankt, ik ben gered.
Ik had geen flauw idee meer hoe ik ertoe gekomen was.

@OctaFish
Alvast bedankt om het terugzetten gemakkelijk te maken.
Ik had dit hier eens gezien en het toegepast (zonder noodzaak, geef ik grif toe als spielerei).
Dus beide bedankt.
Vriendelijke groeten
JP
 
Overigens kon je de uitleg van ah (die ik niet gezien had) helemaal uit mijn plaatje halen :). Inclusief de knop Verwijderen.
 
@ OctaFish

U bedankt ik speciaal voor de tip: <ctrl>+z ; wist niet dat daardoor het woord terug in oorspronkelijke kleur werd gezet.
 
Graag gedaan :). Als je het programma gebruikt zoals Microsoft dat bedoeld heeft, is het niet eens een slecht pakket :D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan