draadloos netwerk(je)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Ik wil graag mijn internet delen met de pc van mijn zoon, maar ik ben niet zeker of dit mogelijk is met een telefoonmodem.
Gegevens:
win xp home sp2
kabelaansluiting UPC
ARRIS touchstone telephony TM402 telefoonmodem
E-tech wireless router WGRT01
Sweex wireless pci card 11G 54/108 Mbps wireless 32bits pci card (2 stuks)
ZA als vuurmuur

Wie kan mij hierin adviseren? Alvast dank :)
 
Hoe zou je het dan willen doen? Met het telefoonmodem gaat het niet werken
 
Kan dat niet? Een router tussen pc en telefoonmodem?
Dat is dan dus het nadeel van het pas onlangs aangeschafte telefoonmodem ( voordeel: de veel lagere abbonnements- en gesprekskosten dan bij KPN)
Weet jij een andere manier om de pc van m'n zoon van internet te voorzien? Of zit er niks anders op dan een eigen kabelaansluiting voor hem?
 
het is inderdaad het beste om hem zn eigen kabelaansluiting te geven via de router.
het is de makkelijkste manier.

trouwens de telefoonaansluiting kun je ook wel delen, maar het is enorm traag en extreem duur in vergelijking met kabel.
 
Hoi,
Ik heb net weer een Sweex routertje gekocht voor 29 euri's en het werkt ook nog ! Kabeltje trekken en klaar ben je,!
greetz,
Harry.
 
Voor de goede orde: ik heb geen telefoonverbinding (dial up).
Ik heb sinds kort een telefoonmodem waaraan dus de kabelaansluiting voor m'n pc hangt én de telefoon (geen abbo van kpn maar van upc ). Tussen de kabelaansluiting en m'n pc wil ik dus een router plaatsen.
En Harry jij gaat me 1 bocht te snel. Welk kabeltje zou ik moeten leggen met een draadloze router?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zeg in m'n eerste post al dat ik twee wireless kaartjes heb. Wat jij met w0lla bedoelt weet ik niet :confused:
 
oja ik zie het, sorry, leesfout :eek:

ik heb verder zelf geen verstand van wireless netwerken, ook nog nooit mee gewerkt, maar ik neem aan als je die wireless netwerkkaart in zijn PC stopt, dat windows (XP?) hem dan automatisch detecteert (en installeerd)
zoniet anders even het bijgevoegde CDtje gebruiken of de drivers van de fabrikant z'n website downloaden.

ik neem aan dat de wireless router zelf ip adressen verstrekt?
zoniet zul je dus via de eigenschappen van de netwerkkaart een IP moeten geven binnen dezelfde range.

daarna zou hij moeten werken als het goed is toch?

correct me if i'm wrong!
 
Win xp herkent en installeert 'm wel, daar ben ik niet bang voor.
Ik hou je wel op de hoogte. Zelf heb ik dit ook nog niet eerder gedaan ( en nu is het te warm in huis om 't te gaan doen ;) ).
 
Hoi,
Goed, je hebt dus een (telefoon)modem van UPC. De kabel die nu naar je PC gaat plug je in je router. Dan heb je nog 4 aansluitingen over voor max. 4 PC's.
De Sweex waar ik het over had is geschikt voor Chello en Wanado.
Nu leg je naar iedere PC in je netwerk een straight netwerkkabel; die komt dan in de netwerkaansluiting op de betreffende PC.
Router configureren volgens de gebruiksaanwijzing.
Dan moet het werken.
Als je draadloos wilt praat je over andere prijzen !
Maar dat had ik niet uit je vraag begrepen.
Succes,
Harry.
 
Met die E-tech wireless router moet dat ook gaan lukken dus.In mijn eerste post kun je lezen dat ik uitga van wireless omdat ik die spullen in huis heb. Kabels in huis hangen vind ik geen optie, daarom wireless :)
 
Dan inderdaad wireless kaartje in de pc van zoonlief stoppen (als die er al niet in zit) en dan zal het draadloze signaal gedetecteerd worden.
Ik ga er wel van uit dat het signaal sterk genoeg is om zoon's pc te bereiken. Dus geen wireless router in de meterkast stoppen, maar op een zo centraal mogelijk punt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan