adsl modem met 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
321
hoi all,

ik wil 2 pc's aan m'n adsl aansluiten gewoon met kabels maar hoe doe ik dat??
Zijn er splitters die je op de modem aansluit en zo meerdere pc's aan kunt sluiten??
Zoja wat voor iets heb ik dan nodig??

Ik hoor het wel.

alvast dank.

gr..

heb xp pro
 
Je bedoeld een hub tussen je modem en pc's? Nee, dat zal niet gaan. Je kunt wel van de ene pc naar de andere (internet delen) maar dat betekent dat de pc waar de modem opzit altijd aan moet staan als je op de andere pc internetverbinding wilt hebben.
 
oke,
hoe gaat dat dan in zijn werk??
Zou je dat uit kunnen leggen??

Wil dat toch wel's proberen!

bedankt

gr..
 
De instellingen voor het delen van een internetverbinding zijn afhankelijk van de windowsversie die jij gebruikt. Als ik het goed begrijp heb je op beide pc's windows XP? Dan is het vrij makkelijk.

En op de PC waar de modem is aangesloten dien je ook te beschikken over een vrije LAN aansluiting. Deze kun je dan verbinden met je andere PC d.m.v. een Cross-Netwerkkabel. Als je dat hebt gedaan ga je naar Netwerkverbindingen en kies daar de optie thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren.

Als je eenmaal op het tabblad "Selecteer een verbindingsmethode" bent, kies je bij de pc waarop je modem is aangesloten de eerste optie, bij de andere pc kies je de tweede optie. (Dus op de 2e pc ook die wizzard laten draaien.)
Je kunt tussendoor nog aangeven of je mappen en printer(s) wilt delen.
De overige tabbladen die daarna komen wijzen eigenlijk voor zichzelf. Je kunt aan het einde de wizzard gewoon sluiten. Dezelfde wizzard heb je immers ook op je andere pc.

Succes:thumb:
 
zou graag even willen weten wat voor moden je hebt !

gebruik je een @home moden ja dan moet je werken via de optie die Sparkel geeft, want @home werkt met verificatie van systeemnaam.

het kan ook op een andere manier maar dat is iets ingewikkelder.

want dan zou je een router moeten aanschaffen.

graag zou ik eerst willen weten wat voor modem je hebt en bij welke provider. dan kan ik je misschien iets meer vertellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan