partition magic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom lukte die unallocated dan wel? Anders zou ik denken dat Compaq dwars ligt.

Zag je operations pending staan?

Je wilt dus zeggen dat je offline bent geweest en daarna niets?
Laat PM je dit ook zien?

Ik vind het jammer dat het kind niet is geboren want ik moet nu toch echt naar bed toe.
Plaats alvast een screentje zoals het er nu uitziet.
Zien we morgen verder.
Niet wanhopen. Er moet ergens een kleine handeling niet goed gaan.

Ook moeten we de services nog nakijken. Wie weet loopt er nog eentje niet die jij nodig hebt.

Welterusten
 
Hoi Elise,

Ja, dat klopt: offline, en helemaal niets. Nooit dit programma moeten kopen.

bedankt voor alles en ga maar lekker slapen, je zult je rust hard nodig hebben, na zo'n probleem figuur als ik.

Johan
 
Goedemorgen,

Nee hoor, je bent helemaal niet lastig. Alle begin is moeilijk.
Ik vind het een prachtig programma en gebruik het als eerste op een andere schijf.
We zullen nu stap voor stap moeten kijken met screenprints en al.

Wat je schreef:
Die 7,5 mb aan unallocated lukt wel om daar een partitie van te maken, maar wat ik ook probeer verder niets. ook moet ik zeggen, dat van die 7,5 mb om die operationeel te maken klik op APPLY, dan zie ik maar 2 pendings, dan lukt het wel, zie je ook schuifbalkjes dat de pertitie wordt gemaakt.

Dit is dus een handeling waar PM het mee eens is.
Je hoeft er niet offline voor.
Als het goed is zie je nu die kleine partitie net zoals de c: met dezelfde kleuren.
Ben je nu die pending operaties kwijt?
Goed, ga dan toch maar even offline voor de zekerheid.
Hierna kun je dan resizen.
Je maakt het dan b.v. 10.000,0
Vertel trouwens even wat je eigenlijk met het resterende deel van je schijf wilt.

Lukt dit nou ook niet om de een of andere reden probeer dan eens te mergen.
Daarmee voeg je die kleine partitie weer toe aan de C:

=======================================
Uitleg:

unallocated space
A section of your hard disk that is not currently assigned to a partition. Unallocated space is not recognized by the operating system. Usually, you do not want unallocated space because that section of your hard disk will not be used. You can either resize a partition larger to incorporate unallocated space or create a new partition in the unallocated space. Do not confuse unallocated space, which resides outside any partition, with free space within a partition.

=======================================

Unallocated betekend in wezen loze ruimte waar je niets mee kunt doen. Het wordt niet door het systeem (Windows) herkend (in dit geval misschien omdat je die partitie te klein hebt gemaakt).
Je moet die partite dan ook net zo gekleurd zien als de C: zien.
Niet grijs dus.

Ik ben de hele dag online dus je kunt naar hartelust vogelen :D Regelmatig controleer ik mijn post.

Nog iets........je hebt toch wel de exe van PM normaal genomen? Die andere is n.l. voor Windows 95 en 98.
Er staan er twee in de programma map. Kijk even goed.

Kopieer dit stuk m.u.v. unallocated en plak het in je antwoord. Geef me dan het antwoord onder mijn vragen. Dat werkt in dit geval handiger.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang, dat die kleine unallocated gewoon weer terug komt. Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet. Ik heb heb hier ook op de schijf.
 
Hallo Crash,

Ja, dat klopt, wat ik ook probeer kan het niet verwijderen.

Groeten,

Johan
 
Hoi Elise,

Dank je dat je het weer wilt proberen. Alles wat je zo even gemaild hebt, heb ik gecheckt, maar zonder resultaat. Ik houd er gewoon mee op, want wordt te gek hoeveel uren ik er insteek.

Groetjes,

Johan:mad:
 
Nu vraag ik me af, heb je wel eerst een uitgebreide partitie aangemaakt en daarin de logische station?
Ik zie dit namelijk helemaal niet in de eerste screenshot.:confused:
 
Geplaatst door crash
Ik ben bang, dat die kleine unallocated gewoon weer terug komt. Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet. Ik heb heb hier ook op de schijf.

Dat heeft iedere actieve schijf, volgens mij is dat de ruimte voor je MBR
 
Dan zou de kat toch een logical aan moeten kunnen maken met gebruik van de c:\ ?
Overigens begrijp ik niet waar die blauwe rand voor staat.
Het ziet er bij mij anders uit.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa

Overigens begrijp ik niet waar die blauwe rand voor staat.
Het ziet er bij mij anders uit.
Dat is de extended partitie(uitgebreide partitie), die zie ik bij de vraagsteller niet in de screenshot.:confused:
Ik heb die ook, zie de bijlage.

Ik zie alleen dat op deze pc, waar ik de screenshot op heb gemaakt, niet die kleine unallocated op staat.
 

Bijlagen

  • extended.jpg
    extended.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 28
Ik ging er vanuit dat de kat tijdens het partitieren (??) geen getal had ingevoerd en daarom op het minimum een partitie kreeg.
Zeg Crash, zal dit weer zo'n leuk geintje zijn van Compaq?
De kleur zie je onderop duidelijk zoals wij hebben bij de omschrijving. Kan dus niet aan de print liggen. Donkerblauw staat onderop niet.

Toch eens bij PM in de handleiding kijken. Het is niet normaal dat niets lukt.
 
Verdorie ja! Wel typisch dat PM geen melding heeft gegeven. Je hoeft normaal gesproken niet na te denken. PM regelt het en kauwt je alles voor of komt met suggestie.

Dit moet het dan zijn?

Primary to Logical

If you have reached the limit of primary partitions on your hard disk, you can use Primary to Logical to convert a primary partition to a logical partition. If you create a logical partition, PartitionMagic will automatically place it in an extended partition. You can then create more logical partitions within the extended partition, expanding the maximum number of partitions on the disk.

Copyright © 1994-2002 PowerQuest Corporation. All rights reserved.
 
Hoi

Ook ik heb 2 dagen geleden met PM aan het knutselen geweest.En ik moet zeggen prachtig programma ,klik op maak partitie en alles is ingesteld.
Maar.... bij de eerste vraag van de kat zegt hij, dat hij zelf moet rebooten.

want dan wordt aangegeven dat er 3 operatie's aan het "pending"zijn, en zegt dat ik dan moet rebooten,

Ik hoefde niets te doen,reboot uit zich zelf en klaar.
Misschien is het een ieder weer anders geen idee.

Maar ik zag dat de kat ook een compaq presario had,
geen idee hoe oud, hoop dat hij master cd's heeft gebrand?

ook ik heb zo'n compaq, bij deze is nu een jaar oud zat in de software de mogelijkheid om een extra partitie te maken.
Blijft alleen wel vreemd waarom het niet wil lukken met PM

Groeten Ed
 
Geplaatst door EdVel
Hoi

Ook ik heb 2 dagen geleden met PM aan het knutselen geweest.En ik moet zeggen prachtig programma ,klik op maak partitie en alles is ingesteld.
Maar.... bij de eerste vraag van de kat zegt hij, dat hij zelf moet rebooten.



Ik hoefde niets te doen,reboot uit zich zelf en klaar.
Misschien is het een ieder weer anders geen idee.

Maar ik zag dat de kat ook een compaq presario had,
geen idee hoe oud, hoop dat hij master cd's heeft gebrand?

ook ik heb zo'n compaq, bij deze is nu een jaar oud zat in de software de mogelijkheid om een extra partitie te maken.
Blijft alleen wel vreemd waarom het niet wil lukken met PM

Groeten Ed

Van dat rebooten kan te maken hebben met welke versie je van PM gebruikt.

Ik vind ze zowiezo erg vaag die compaqdingen. Ik heb zelf een compaq presario gehad en daar kon ik werkelijk alles mee doen, standaard geheugen bijprikken (zat pc100 en pc133 samen in), andere harddisk, netwerkkaarten, videokaarten, alles werd geaccepteerd...
Kon zelfs een standaard windows installeren, als ik maar even wat drivers gebruikte van compaq en dan eigenlijk alleen maar voor het toetsenbord, want voor de overige hardware kon ik gewoon de standaard fabrikantdrivers gebruiken.
Laatst een PB gerestaureerd en daar kon ik weer alleen maar de originele harddisk als primaire schijf gebruiken, als ik een andere gebruikte startte de pc gewoon niet op met de melding dattie geen hd kon vinden. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Dacht dat vraagsteller ook PM8 had
Heb laats een compaq weggegeven kon je ook alles mee doen.Toen ik hem kreeg zat er geen schijf in,64mb ram
Dacht dit gaat het worden hoor.
Totaal geen probleem andere schijf erin, geheugen erbij en klaar

Groeten Ed
 
want dan wordt aangegeven dat er 3 operatie's aan het "pending"zijn, en zegt dat ik dan moet rebooten,
Dat is normaal. Pas tijdens het opstarten worden de wijzingen doorgevoerd.
Alleen met kleine wijzigingen hoeft dit niet.


Ik heb hier een Compaq staan waar 98 op stond.
Platte bak met 64mb geheugen.
Andere schijf er in.
Niet klaar dus :(
Blijft om files en dll's vragen die er wel zijn. Enz enz.
Net zoals Sarvo zei: Ik vind ze zowiezo erg vaag die compaqdingen
 
Elisa had eigenlijk gedacht dat je die al een formatje had gegeven en opnieuw was begonnen???
Het is trouwens al 2 dagen geleden.
Maar je ben wel lekker bezig........TOCH

Groeten Ed
 
Nog maar 1 format gehad. Het loopt wel maar alleen als je geen virusscanner en firewall wilt installeren :( Vanwege 'bootrechten' o.i.d. blijf je nergens.
Compaq wil heer en meester blijven. Dat is wel duidelijk.
Dat ding staat open en bloot naast me. Kaart er uit, kaart er in.
't Is een leuk 'studieobjectje' :D Hou ik wel van.

De kat............heb je het echt opgegeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan