Router aansluiten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
283
Via Tiscali heb ik zo n modem met telefonie ontvangen waar je verschillende pc s op aan kan sluiten. Alleen wil ik een draadloze verbinding maken met laptop. Ik heb dus een router gekocht een een netwerkaart voor mijn laptop. Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet instellen ?

BVD
 
Je hebt dus modem met router in één als ik het goed begrijp?
dan had je de laptop via een accesspoint kunnen laten werken dan heb je een verkeerde keus gemaakt of je zou een modem met draadlose router in één aan moeten schaffen.

Kijk
HIER even.
 
Nee ik heb een Modem van Tiscali en daar naast heb ik een router gekocht.
 
Je zegt: "modem met telefonie ontvangen waar je verschillende pc s op aan kan sluiten" d.w.z. dat daar al een router in zit.... toch? Als je er dan nog een router achter hangt... schreeuw je om problemen.... Of brgrijpen wij het verkeerd... zit er in die modem maar één gat voor een utp kabel en stond in de brochure dat je er, met behulp van een router, meer PC's op aan kon sluiten.


Zitten er meer utp gaten in die modem dan verwijs ik je naar het commentaar van sjj.....

Als je het merk van de router weet kun je hier:
http://www.portforward.com/help/portforwarding.htm

verschrikkelijk veel instellingen vinden.....
 
Geef het type van de modem en merk eens even door kunnen we even kijken of er een router bij in zit
 
Het kan zijn dat er al een router in de modem zit ja. Maar een router voor draadloos surfen er bij nemen die singalen verstuurd is toch noodzakelijk als je draadloos wil surfen ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, in dat geval neem je een zogenaamd "acces point" dat je op één van de lan poorten aansluit......
 
Geplaatst door ErpCity
Nee, in dat geval neem je een zogenaamd "acces point" dat je op één van de lan poorten aansluit......
Met andere woorden deze router die ik gekocht heb is overbodig ?
 
Als je zeker weet dat er in die modem een router zit, is die tweede router niet alleen overbodig, hij gaat je ook nog eens allerlei configuratie problemen opleveren met toewijzing van IP adressen... maar het kan wel werken... [een aantal draadloze routers kun je ook alleen als accespoint instellen..]

Hier een voorbeeldje:

Setting Up

Figure 1 shows a two-router LAN configuration
Example of LAN with two routers
Figure 1: Example of LAN with two routers

First, note that the two routers are set to different base addresses—the wired router to 192.168.1.1 and the wireless router to 192.168.2.1. This is essential for multi-router setups, since without the different address ranges, the routers wouldn't be able to properly build their routing tables. These tables control the way that data is handled and ensure that it is sent to the correct router for delivery to its connected clients. The use of different base addresses puts each router's attached clients into different Class C subnets.

Tip! TIP: Class C subnets have a maximum of 254 IP addresses, have the same first three "octets" in their addresses (ex. 192.168.3.X) and use a subnet mask of 255.255.255.0.

Next, note that the second router (the wireless) has its WAN port connected to one of the wired router's LAN ports via a normal UTP patch cable, and that it has an IP address in the first router's range. I've shown the wireless router's WAN IP as 192.168.1.100, but it could be any IP address in the 192.168.1.X subnet.

Tip! TIP: You don't have to use the 192.168.X subnets shown in the example. You can use any two private IP address ranges as long as they are different.

Note also that you can either assign the second router's WAN IP statically, or just set it to be a DHCP client (obtain automatically). I suggest the latter option, since if you enter the IP address info manually, you'll need to include the Gateway and DNS information, which you might have trouble figuring out.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij nog steeds een raadsel blijft is hoe kan een laptop met een wireless kaart singalen kan ontvangen van mijn modem. De Modem moet dan toch eerst singalen versturen zodat ze door de laptop ontvangen kunnen worden of zie ik het verkeerd ? En het lijkt mij sterk dat mijn modem deze signalen verstuurd omdat deze modem geen modem is voor draadloze netwerken.
 
Dan zul je een modem met router in één moeten hebben draadloos of werken met een acces point.


Ik heb dus een router gekocht een een netwerkaart voor mijn laptop. Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet instellen ?

Heb je Hier nog gekeken staat beschreven hoe je het kunt doen.
 
Geplaatst door maestro12

Als je nu eindelijk wil vertellen welk merk en type je hebt, kunnen we kijken of dat bij jou ook het geval is.


Sorry het type is ZyXEL 2602H
 
Dat is een modem met ingebouwde router.... daar moet je dus een zogenaamd "acces point" [een draadloos zend/ontvangertje] aan één van de lan poorten hangen... of je nieuwe router met één van de lanpoorten verbinden... maar dan moet je vast rekenen op wat problemen die je kunt ondervangen zoals hier boven beschreven..... kun je ook het merk van je router geven.... dan kunnen we misschien meeedenken......
 
Linksys 2.4 11mbps.

Je zegt {een draadloos zend/ontvangertje} kan je me aanraden welke ik het best dan kan kopen ? En hoe ik het dan moet instellen ?
 
De linksys wpc11- ca?Dat is geen router dat is een PCMCIA kaart voor je laptop...
Of de Wap-54 G? dat is wel een [dikke] router, maar die kun je wel [gemakkelijk] alleen maar als accespoint gebruiken...


Dus.... wat is het exacte type? Linksys is het merk, 2.4 [Ghz] is de frequentie waarop die werkt, 11mbps staat voor de transfersnelheid.... maar het typenummer mist......
 
De WG 602 van Netgear bijvoorbeeld ... is een puur acces point zonder toeter of bel [dus weinig problemen]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan